Závodní ředitel McLarenu hovoří o těžké sezóně z pohledu týmu a o tom, na co se můžeme těžit v Abú Zabí - ve vzrušujícím finále sezóny 2014. Tým nepolevuje ve vývoji svého vozu a bude se snažit navázat na zlepšené výkony v předchozích závodech.
"Jas Marina je fantastickým místem pro zakončení sezóny 2014. Jde o velmi působivý okruh a závodění při setmění je báječnou unikátní podívanou a zážitkem pro fanoušky F1 po celém světě. Je to dobré i pro sport, že se šampionát rozhodne v posledním závodě. Atmosféra tedy bude elektrizující po dobu celého podniku," očekává Boullier.
"Pro celý McLaren byl tento rok obrovskou výzvou, ale náš pokrok v průběhu sezóny byl velmi povzbuzující. Nepolevovali jsme v usilovném vývoji, což bude pokračovat do zimy, jak se připravujeme na další sezónu.
Auto stále zlepšujeme, dokonce i pro Abú Zabí. Veškeré naše snahy jsou sdruženy k příštímu vozu a posouvají McLaren blíže tomu, kde by měl být - zpět dopředu na roštu. Závod v Abú Zabí ohraničuje konec významné éry v historii McLarenu. Rádi bychom Mercedesu poděkovali za naše ohromně úspěšné ahistorické partnerství v průběhu posledních 20 sezónu," uvádí závodní ředitel týmu, který příští rok přechází na pohonné jednotky Hondy.
"Vzhledem k tomu, že je v sázce dvojnásobek bodů, tak se plně soustředíme na získání co nejlepšího výsledku, abychom posílili naši pozici v šampionátu konstruktérů. Cílem celého týmu je sezónu uzavřít dobrým výsledkem," přeje si Boullier, jehož tým má před posledním závodem sezóny 34bodový náskok na Force Indii a na čtvrté Ferrari ztrácí 49 bodů.
McLaren usilovně vyvíjí vůz až do posledního závodu sezóny (foto: McLaren)
"Je důležité, abychom si udrželi dobré tempo v závěru sezóny, proto by bylo dobré odměnit tvrdou práci všech v továrně ve Wokingu cennými body. V Jas Marině budou někteří po odmávání šachovnicovou vlajkou kvůli dvojnásobným bodům velkými vítězi a velkými poraženými. Pokud se nám podaří udržet naši nedávno vylepšenou rychlost, pak máme za cíl skončit v první skupině.
Jako obvykle na to budeme tlačit od okamžiku příjezdu, abychom přišli na optimální nastavení našeho vozu a mohli si tak odnést co nejvíce cenných informací pro zimní vývojové období. Vzrušující víkend čeká tým i sport celkově," dodává Boullier.
Racing Bulls představil pro Velkou cenu Miami jednorázové růžovo-bílé zbarvení monopostů inspirované novou příchutí Red Bull Summer Edition. Své zbarvení představil i Sauber.
Ferrari představilo pro Velkou cenu Miami speciální lakování. Zatímco někteří oceňují moderní prvky značky HP, jiní kritizují design jako nevyvážený a chaotický.
Johnny Herbert přirovnal podmínky, které musí Jack Doohan splnit, aby se prosadil v týmu Alpine, k jinému prostředí ve Formuli 1, se kterým bude tento Australan dobře obeznámen.
Franz Tost označil Aston Martin za tým s velkým potenciálem do budoucna díky příchodu Adriana Neweyho, Andyho Cowella a blížící se spolupráci s Hondou.
Alex Brundle analyzoval styl jízdy Lewise Hamiltona a zjistil, že jeho agresivní brzdění ve vysokorychlostních zatáčkách může být problémem pro stabilitu Ferrari SF-25. Tento rozdíl v přístupu k brzdám mezi ním a Charlesem Leclercem vysvětluje některé z jeho potíží s novým vozem.
Christian Horner odmítl tvrzení Tota Wolffa, že obavy ohledně motorů byly na program Komise F1 přidány na poslední chvíli jako "vtip". Podle Hornera jde o dlouhodobé téma, které bylo opakovaně diskutováno, nikoli novou stížnost.
Tento víkend se ve Miami uskuteční druhý sprintový závod letošní sezony Formule 1. Po šestitýdenní přestávce od prvního sprintu v Číně, kde to vypadalo, že Lewis Hamilton začíná úspěšnou éru ve Ferrari.
Prezident FIA Mohammed Ben Sulayem naznačil, že letošní kontroverzní pravidla upravující chování jezdců by mohla projít úpravami. Podle něj není vyloučeno, že se na základě reakcí z paddocku i širší veřejnosti dočkáme změn v aktuálním znění těchto předpisů.
Ferrari chystá velké technické změny svého vozu, které začne postupně zavádět už při Velké ceně v Imole. Vedení týmu věří, že díky těmto úpravám se brzy zařadí mezi nejrychlejší stáje na startovním roštu.
Lando Norris přiznává svou sebekritiku a frustraci, přičemž místo obviňování týmu se soustředí na analýzu vlastních chyb. Aby plně naplnil svůj potenciál, musí najít rovnováhu mezi sebekritikou a sebedůvěrou, jinak by mohl promarnit šanci na očekávaný průlom.
Zak Brown si znovu rýpl do Alpine a připomněl, že ztráta Oscara Piastriho byla jejich velkým selháním. Vzhledem k Australanově současné formě u McLarenu působí tento přešlap o to bolestněji.
George Russell tvrdí, že kdyby se připojil k Mercedesu hned po vstupu do Formule 1, mohl mít na svém kontě dva tituly. Naznačuje, že čas strávený v menších týmech mohl znamenat ztrátu šampionátů, které by jinak mohl získat.