Závodní ředitel McLarenu hovoří o těžké sezóně z pohledu týmu a o tom, na co se můžeme těžit v Abú Zabí - ve vzrušujícím finále sezóny 2014. Tým nepolevuje ve vývoji svého vozu a bude se snažit navázat na zlepšené výkony v předchozích závodech.
"Jas Marina je fantastickým místem pro zakončení sezóny 2014. Jde o velmi působivý okruh a závodění při setmění je báječnou unikátní podívanou a zážitkem pro fanoušky F1 po celém světě. Je to dobré i pro sport, že se šampionát rozhodne v posledním závodě. Atmosféra tedy bude elektrizující po dobu celého podniku," očekává Boullier.
"Pro celý McLaren byl tento rok obrovskou výzvou, ale náš pokrok v průběhu sezóny byl velmi povzbuzující. Nepolevovali jsme v usilovném vývoji, což bude pokračovat do zimy, jak se připravujeme na další sezónu.
Auto stále zlepšujeme, dokonce i pro Abú Zabí. Veškeré naše snahy jsou sdruženy k příštímu vozu a posouvají McLaren blíže tomu, kde by měl být - zpět dopředu na roštu. Závod v Abú Zabí ohraničuje konec významné éry v historii McLarenu. Rádi bychom Mercedesu poděkovali za naše ohromně úspěšné ahistorické partnerství v průběhu posledních 20 sezónu," uvádí závodní ředitel týmu, který příští rok přechází na pohonné jednotky Hondy.
"Vzhledem k tomu, že je v sázce dvojnásobek bodů, tak se plně soustředíme na získání co nejlepšího výsledku, abychom posílili naši pozici v šampionátu konstruktérů. Cílem celého týmu je sezónu uzavřít dobrým výsledkem," přeje si Boullier, jehož tým má před posledním závodem sezóny 34bodový náskok na Force Indii a na čtvrté Ferrari ztrácí 49 bodů.
McLaren usilovně vyvíjí vůz až do posledního závodu sezóny (foto: McLaren)
"Je důležité, abychom si udrželi dobré tempo v závěru sezóny, proto by bylo dobré odměnit tvrdou práci všech v továrně ve Wokingu cennými body. V Jas Marině budou někteří po odmávání šachovnicovou vlajkou kvůli dvojnásobným bodům velkými vítězi a velkými poraženými. Pokud se nám podaří udržet naši nedávno vylepšenou rychlost, pak máme za cíl skončit v první skupině.
Jako obvykle na to budeme tlačit od okamžiku příjezdu, abychom přišli na optimální nastavení našeho vozu a mohli si tak odnést co nejvíce cenných informací pro zimní vývojové období. Vzrušující víkend čeká tým i sport celkově," dodává Boullier.
Toto Wolff s humorem přiznal, že dodávat motory McLarenu možná nebylo jeho nejchytřejší rozhodnutí. McLaren nyní dominuje, zatímco tým Mercedesu zaostává.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal naplnit očekávání po přesunu do Red Bullu, což vyvolává pochybnosti o jeho budoucnosti ve Formuli 1. Jeho výkonnost zaostává a tlak na japonského jezdce stále roste.
Zak Brown znovu rozdmýchal spekulace o budoucnosti Maxe Verstappena a jeho možném odchodu z Red Bullu. Šéf McLarenu naznačil, že přestup k Mercedesu není mimo hru, čímž opět rozvířil dění v paddocku.
Oliver Bearman otevřeně promluvil o finančních obětech, které jeho rodina podstoupila, aby mu umožnila nastartovat závodní kariéru. Zároveň sdílel, jaký zlomový moment mu přinesl klíčovou příležitost a jak se musel psychicky připravit na náročnou debutovou sezónu ve Formuli 1 s týmem Haas.
Adrian Newey od svého příchodu do Aston Martinu před sezonou 2025 nezná odpočinek a pracuje naplno. Jeho cílem je co nejrychleji posunout tým mezi špičku formule 1.
Ferrari údajně připravuje vylepšení posilovače řízení u svého vozu SF-25 na nadcházející Velkou cenu Maďarska. Tato změna by mohla zlepšit ovladatelnost a výkon týmu na technickém okruhu.
Valtteri Bottas prozradil, že během povinné vojenské služby ve Finsku absolvoval výcvik ostřelovače, který mu pomohl lépe zvládat tlak i soustředění. Klid a přesnost z armády dnes využívá i v kokpitu formule.
Situace uvnitř Red Bullu se dál komplikuje. Ralf Schumacher je přesvědčen, že pokud se tým rychle nestabilizuje, Max Verstappen z něj odejde.
Yuki Tsunoda si při návštěvě italského jezera Como vybral slabší chvilku. Jeho mobilní telefon zmizel neznámo kam. Mladý japonský jezdec však situaci bere s nadhledem a místo paniky se obrátil na své fanoušky s prosbou o pomoc při hledání.
Známý komentátor F1 Martin Brundle rozebral rozhodnutí Christiana Hornera a poukázal na moment, který považuje za zásadní pochybení v řízení týmu Red Bull.
Jules Bianchi, kterému bylo tehdy jen 25 let, podlehl osudovým zraněním z nehody v Suzuce. Jeho smrt otřásla světem Formule 1 a přiměla k zásadním změnám v bezpečnosti.
Charles Leclerc si při desátém výročí úmrtí Julese Bianchiho připomněl jeho vliv na svou kariéru i osobní život. Byl pro něj nejen kmotrem a přítelem, ale také inspirací, která ho provází dodnes.