Závodní ředitel McLarenu hovoří o těžké sezóně z pohledu týmu a o tom, na co se můžeme těžit v Abú Zabí - ve vzrušujícím finále sezóny 2014. Tým nepolevuje ve vývoji svého vozu a bude se snažit navázat na zlepšené výkony v předchozích závodech.
"Jas Marina je fantastickým místem pro zakončení sezóny 2014. Jde o velmi působivý okruh a závodění při setmění je báječnou unikátní podívanou a zážitkem pro fanoušky F1 po celém světě. Je to dobré i pro sport, že se šampionát rozhodne v posledním závodě. Atmosféra tedy bude elektrizující po dobu celého podniku," očekává Boullier.
"Pro celý McLaren byl tento rok obrovskou výzvou, ale náš pokrok v průběhu sezóny byl velmi povzbuzující. Nepolevovali jsme v usilovném vývoji, což bude pokračovat do zimy, jak se připravujeme na další sezónu.
Auto stále zlepšujeme, dokonce i pro Abú Zabí. Veškeré naše snahy jsou sdruženy k příštímu vozu a posouvají McLaren blíže tomu, kde by měl být - zpět dopředu na roštu. Závod v Abú Zabí ohraničuje konec významné éry v historii McLarenu. Rádi bychom Mercedesu poděkovali za naše ohromně úspěšné ahistorické partnerství v průběhu posledních 20 sezónu," uvádí závodní ředitel týmu, který příští rok přechází na pohonné jednotky Hondy.
"Vzhledem k tomu, že je v sázce dvojnásobek bodů, tak se plně soustředíme na získání co nejlepšího výsledku, abychom posílili naši pozici v šampionátu konstruktérů. Cílem celého týmu je sezónu uzavřít dobrým výsledkem," přeje si Boullier, jehož tým má před posledním závodem sezóny 34bodový náskok na Force Indii a na čtvrté Ferrari ztrácí 49 bodů.
McLaren usilovně vyvíjí vůz až do posledního závodu sezóny (foto: McLaren)
"Je důležité, abychom si udrželi dobré tempo v závěru sezóny, proto by bylo dobré odměnit tvrdou práci všech v továrně ve Wokingu cennými body. V Jas Marině budou někteří po odmávání šachovnicovou vlajkou kvůli dvojnásobným bodům velkými vítězi a velkými poraženými. Pokud se nám podaří udržet naši nedávno vylepšenou rychlost, pak máme za cíl skončit v první skupině.
Jako obvykle na to budeme tlačit od okamžiku příjezdu, abychom přišli na optimální nastavení našeho vozu a mohli si tak odnést co nejvíce cenných informací pro zimní vývojové období. Vzrušující víkend čeká tým i sport celkově," dodává Boullier.
Sedminásobný mistr světa dokázal posunout svůj vůz několik příček vpřed a nakonec dokončil závod v Las Vegas desátý.
Christian Horner se podle zpráv řadí mezi hlavní kandidáty na post šéfa týmu Aston Martin, poté co současný CEO Andy Cowell pravděpodobně odejde kvůli neshodám s Adrianem Neweym.
McLaren přiblížil důvody, které v Las Vegas vedly k porušení technických předpisů, a svým jezdcům se za vzniklé komplikace omluvil.
McLaren utrpěl tvrdou ránu po diskvalifikaci, která výrazně otřásla bojem o titul. Tým, který dlouho vedl šampionát, se nyní musí vypořádat nejen se ztrátou cenných bodů, ale i s rostoucím tlakem Maxe Verstappena.
Max Verstappen si vítězstvím udržel šance v boji o titul. Lando Norris však odjíždí ze závodu s ještě bezpečnějším náskokem v čele šampionátu.
George Russell, Andrea Kimi Antonelli a Carlos Sainz si udrží své pozice na startovním roštu Velké ceny Las Vegas.
Charles Leclerc po deštivé kvalifikaci v Las Vegas přiznal, že podmínky byly velmi náročné. Přesto zůstává odhodlaný a soustředí se na nadcházející závod.
Lewis Hamilton má před sebou v Las Vegas Grand Prix mimořádně těžký úkol. Pokud chce uspět, bude muset využít každou šanci a jet naprosto bezchybně.
Lando Norris vybojoval v mokré kvalifikaci na Velkou cenu Las Vegas pole position před Maxem Verstappenem, když skvěle zvládl náročné podmínky.
Nasazení nového motoru pro Maxe Verstappena v Brazílii rozpoutalo spor o to, zda úpravy zaměřené spíše na výkon než na spolehlivost spadají do limitu rozpočtu.
Lando Norris byl nejrychlejší ve druhém tréninku v Las Vegas, ale připouští, že mnoho soupeřů nedokončilo své simulace kvalifikace.
Charles Leclerc se po druhém tréninku na Velké ceně Las Vegas ocitl pod drobnohledem komisařů FIA, kteří vyšetřili jednu událost. Po provedeném šetření nebyly proti němu přijaty žádné další kroky.