Caterham v pátek oznámil, že se zúčastní VC Abú Zabí. Zároveň ale došlo k formálnímu oddělení veškerého osazenstva a týmu jako takového.
K tomuto oddělení došlo v pátek a je možná trochu kuriozní, že se tak stalo na popud mnoha zaměstnanců. O své výpovědi se 230 lidí dozvědělo v den, kdy svět oblétla zpráva, že Caterham bude v Emirátech na roštu. Insolvenční správce, Finbarr O'Connell, který se aktuálně o tým stará, k tomu říká: "Je to šílená situace, ale nejironičtější na tom je, že mě tlačila většina týmu k tomu, abych je propustil."
V rozhovoru pro 'The Observer' O'Connell dále říká: "Touto cestou můžete využít vaší formální nezaměstnanost, zatímco já se snažím tým prodat. Pokud to zvládnu, tak budou [tito lidé] kupcem znovu najati a status nezaměstnanosti bude znovu ukončen. Pokud se mi to nepodaří, tak budou několik týdnů placeni ze státních nákladů."
Zaměstnanci tak v pátek dostali e-mail, ve kterém stojí, že je firma 1MRT [firma vlastnící závodní licenci Caterhamu] propouští. Britský 'The Independent' přinesl znění tohoto e-mailu: "Na našem týmovém setkání v Leafieldu jsme 31. října přislíbili, že chceme do dnešního dne ve věci pro naše zaměstnance udělat jasno - to ať už v pozitivním nebo negativním smyslu. Dostali jsme mnoho dotazů od zaměstnanců, kteří se chtějí co možná nejdříve přihlásit [na úřady] jako nezaměstnaní. Proto s okamžitou platností propouštíme všechny spolupracovníky 1MRT."
Všichni ovšem spokojení nebyli: "Je to děsivé, když vidíte silnou publicitu ohledně úspěšného fundraisingu projektu a ve stejný den je celý personál po sedmi týdnech bez výplaty propuštěn," řekl například dřívější aerodynamik týmu, Jim McManus. Dle jeho slov se někteří zaměstnanci aktivně zasazovali proti tomuto propuštění.
"Moje cynická žíla mi říká, že obě události se nestaly v jeden den náhodně. Dobré zprávy vždy nabízí dobrou možnost rozptýlit se od těch špatných. Pokud tomu tak bylo, tak to zafungovalo," zakončil zklamaně McManus.
O'Connell mu však oponuje, dle jeho slov bylo datum oznámení "čistou náhodou": "Nemohl jsem oznámení odeslat dříve než v pátek, protože jsem byl až tímto dnem jmenován správcem 1MRT."
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.