Caterham v pátek oznámil, že se zúčastní VC Abú Zabí. Zároveň ale došlo k formálnímu oddělení veškerého osazenstva a týmu jako takového.
K tomuto oddělení došlo v pátek a je možná trochu kuriozní, že se tak stalo na popud mnoha zaměstnanců. O své výpovědi se 230 lidí dozvědělo v den, kdy svět oblétla zpráva, že Caterham bude v Emirátech na roštu. Insolvenční správce, Finbarr O'Connell, který se aktuálně o tým stará, k tomu říká: "Je to šílená situace, ale nejironičtější na tom je, že mě tlačila většina týmu k tomu, abych je propustil."
V rozhovoru pro 'The Observer' O'Connell dále říká: "Touto cestou můžete využít vaší formální nezaměstnanost, zatímco já se snažím tým prodat. Pokud to zvládnu, tak budou [tito lidé] kupcem znovu najati a status nezaměstnanosti bude znovu ukončen. Pokud se mi to nepodaří, tak budou několik týdnů placeni ze státních nákladů."
Zaměstnanci tak v pátek dostali e-mail, ve kterém stojí, že je firma 1MRT [firma vlastnící závodní licenci Caterhamu] propouští. Britský 'The Independent' přinesl znění tohoto e-mailu: "Na našem týmovém setkání v Leafieldu jsme 31. října přislíbili, že chceme do dnešního dne ve věci pro naše zaměstnance udělat jasno - to ať už v pozitivním nebo negativním smyslu. Dostali jsme mnoho dotazů od zaměstnanců, kteří se chtějí co možná nejdříve přihlásit [na úřady] jako nezaměstnaní. Proto s okamžitou platností propouštíme všechny spolupracovníky 1MRT."
Všichni ovšem spokojení nebyli: "Je to děsivé, když vidíte silnou publicitu ohledně úspěšného fundraisingu projektu a ve stejný den je celý personál po sedmi týdnech bez výplaty propuštěn," řekl například dřívější aerodynamik týmu, Jim McManus. Dle jeho slov se někteří zaměstnanci aktivně zasazovali proti tomuto propuštění.
"Moje cynická žíla mi říká, že obě události se nestaly v jeden den náhodně. Dobré zprávy vždy nabízí dobrou možnost rozptýlit se od těch špatných. Pokud tomu tak bylo, tak to zafungovalo," zakončil zklamaně McManus.
O'Connell mu však oponuje, dle jeho slov bylo datum oznámení "čistou náhodou": "Nemohl jsem oznámení odeslat dříve než v pátek, protože jsem byl až tímto dnem jmenován správcem 1MRT."
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.