Caterham v pátek oznámil, že se zúčastní VC Abú Zabí. Zároveň ale došlo k formálnímu oddělení veškerého osazenstva a týmu jako takového.
K tomuto oddělení došlo v pátek a je možná trochu kuriozní, že se tak stalo na popud mnoha zaměstnanců. O své výpovědi se 230 lidí dozvědělo v den, kdy svět oblétla zpráva, že Caterham bude v Emirátech na roštu. Insolvenční správce, Finbarr O'Connell, který se aktuálně o tým stará, k tomu říká: "Je to šílená situace, ale nejironičtější na tom je, že mě tlačila většina týmu k tomu, abych je propustil."
V rozhovoru pro 'The Observer' O'Connell dále říká: "Touto cestou můžete využít vaší formální nezaměstnanost, zatímco já se snažím tým prodat. Pokud to zvládnu, tak budou [tito lidé] kupcem znovu najati a status nezaměstnanosti bude znovu ukončen. Pokud se mi to nepodaří, tak budou několik týdnů placeni ze státních nákladů."
Zaměstnanci tak v pátek dostali e-mail, ve kterém stojí, že je firma 1MRT [firma vlastnící závodní licenci Caterhamu] propouští. Britský 'The Independent' přinesl znění tohoto e-mailu: "Na našem týmovém setkání v Leafieldu jsme 31. října přislíbili, že chceme do dnešního dne ve věci pro naše zaměstnance udělat jasno - to ať už v pozitivním nebo negativním smyslu. Dostali jsme mnoho dotazů od zaměstnanců, kteří se chtějí co možná nejdříve přihlásit [na úřady] jako nezaměstnaní. Proto s okamžitou platností propouštíme všechny spolupracovníky 1MRT."
Všichni ovšem spokojení nebyli: "Je to děsivé, když vidíte silnou publicitu ohledně úspěšného fundraisingu projektu a ve stejný den je celý personál po sedmi týdnech bez výplaty propuštěn," řekl například dřívější aerodynamik týmu, Jim McManus. Dle jeho slov se někteří zaměstnanci aktivně zasazovali proti tomuto propuštění.
"Moje cynická žíla mi říká, že obě události se nestaly v jeden den náhodně. Dobré zprávy vždy nabízí dobrou možnost rozptýlit se od těch špatných. Pokud tomu tak bylo, tak to zafungovalo," zakončil zklamaně McManus.
O'Connell mu však oponuje, dle jeho slov bylo datum oznámení "čistou náhodou": "Nemohl jsem oznámení odeslat dříve než v pátek, protože jsem byl až tímto dnem jmenován správcem 1MRT."
Hlavní kandidáti na titul ve Formuli 1, Lando Norris a Oscar Piastri, přiznali, že jejich páteční tréninky v Montrealu neprobíhaly podle očekávání a potýkali se s technickými i jízdními problémy.
Fred Vasseur před Velkou cenou Kanady apeloval na novináře, aby nezapomínali, že ve Formuli 1 jde především o lidi, ne jen o výsledky a techniku. Jeho výrok je jasnou výzvou k větší empatii a férovosti v mediálním zacházení se sportovci i týmy.
George Russell ovládl druhý trénink v Kanadě a společně s třetím Kimim Antonellim potvrdil silnou formu Mercedesu. Pro mladého Itala šlo o cenný výkon, kterým naznačil, že se s ním v budoucnu musí počítat.
Úřadující šampion Max Verstappen ovládl chaotický první trénink Velké ceny Kanady. Na kluzkém montrealském okruhu si nejlépe poradil s náročnými podmínkami s Williamsy v zádech.
Yuki Tsunoda zatím v barvách Red Bullu dosud nepřekročil deváté místo a před Velkou cenou Kanady přiznává, že potřebuje zlepšit výkony. Montreal vnímá jako ideální příležitost k restartu sezony a návratu do boje o body.
Max Verstappen před Velkou cenou Kanady přiznal, že další vítězství na tomto okruhu je tentokrát nepravděpodobné, a varoval před silou Mercedesu. Podle něj se konkurence výrazně přibližuje a letošní sezona bude mnohem těsnější než v minulosti.
Francouzský nováček Isack Hadjar naznačil, že by rád dokončil svou první sezonu ve Formuli 1 v barvách Racing Bulls. Po slibném začátku ročníku 2025 si buduje silnou pozici v týmu a svými výkony si říká o dlouhodobější důvěru vedení stáje. Hadjar tak dává jasně najevo, že si svou šanci v F1 hodlá udržet až do konce sezony a ideálně i dál.
Aston Martin momentálně drží devátou příčku v pořadí konstruktérů. Tým se zatím potýká s konzistentností výsledků, které nestačí na posun do vyšších pater tabulky. Přestože se občas daří sbírat důležité body, konkurence je silná a Martinům zatím chybí stabilita potřebná pro výraznější zlepšení v průběhu sezóny.
George Russell označil případný závodní zákaz pro Maxe Verstappena za oprávněný a připomněl, že pravidla musí platit pro všechny stejně bez ohledu na jméno. Verstappen má na kontě 11 trestných bodů a Russell zdůraznil, že pokud někdo překročí čáru, musí nést důsledky svých činů.
Lando Norris odmítl, že by Max Verstappen měl po incidentu se Georgem Russellem měnit svůj styl jízdy, a zdůraznil, že právě jeho agresivita patří k jeho úspěchům. Podle Norrise je Verstappenův přístup tím, co dělá Formuli 1 vzrušující, a nemá důvod ho zásadně měnit.
Max Verstappen čelí před závody v Kanadě a Rakousku hrozbě zákazu startu kvůli 11 trestným bodům, ale zůstává klidný a odmítá měnit svůj styl jízdy. Incident s Georgem Russellem ve Španělsku označil za chybu, kterou však nechce dále pitvat.
Lewis Hamilton vyjádřil jasnou podporu šéfovi Ferrari Frédéricovi Vasseurovi, jehož pozice byla v poslední době předmětem spekulací. Podle něj je Vasseur skvělý lídr, kterému plně důvěřuje a s nímž má dlouhodobě dobrý vztah.