Caterham v pátek oznámil, že se zúčastní VC Abú Zabí. Zároveň ale došlo k formálnímu oddělení veškerého osazenstva a týmu jako takového.
K tomuto oddělení došlo v pátek a je možná trochu kuriozní, že se tak stalo na popud mnoha zaměstnanců. O své výpovědi se 230 lidí dozvědělo v den, kdy svět oblétla zpráva, že Caterham bude v Emirátech na roštu. Insolvenční správce, Finbarr O'Connell, který se aktuálně o tým stará, k tomu říká: "Je to šílená situace, ale nejironičtější na tom je, že mě tlačila většina týmu k tomu, abych je propustil."
V rozhovoru pro 'The Observer' O'Connell dále říká: "Touto cestou můžete využít vaší formální nezaměstnanost, zatímco já se snažím tým prodat. Pokud to zvládnu, tak budou [tito lidé] kupcem znovu najati a status nezaměstnanosti bude znovu ukončen. Pokud se mi to nepodaří, tak budou několik týdnů placeni ze státních nákladů."
Zaměstnanci tak v pátek dostali e-mail, ve kterém stojí, že je firma 1MRT [firma vlastnící závodní licenci Caterhamu] propouští. Britský 'The Independent' přinesl znění tohoto e-mailu: "Na našem týmovém setkání v Leafieldu jsme 31. října přislíbili, že chceme do dnešního dne ve věci pro naše zaměstnance udělat jasno - to ať už v pozitivním nebo negativním smyslu. Dostali jsme mnoho dotazů od zaměstnanců, kteří se chtějí co možná nejdříve přihlásit [na úřady] jako nezaměstnaní. Proto s okamžitou platností propouštíme všechny spolupracovníky 1MRT."
Všichni ovšem spokojení nebyli: "Je to děsivé, když vidíte silnou publicitu ohledně úspěšného fundraisingu projektu a ve stejný den je celý personál po sedmi týdnech bez výplaty propuštěn," řekl například dřívější aerodynamik týmu, Jim McManus. Dle jeho slov se někteří zaměstnanci aktivně zasazovali proti tomuto propuštění.
"Moje cynická žíla mi říká, že obě události se nestaly v jeden den náhodně. Dobré zprávy vždy nabízí dobrou možnost rozptýlit se od těch špatných. Pokud tomu tak bylo, tak to zafungovalo," zakončil zklamaně McManus.
O'Connell mu však oponuje, dle jeho slov bylo datum oznámení "čistou náhodou": "Nemohl jsem oznámení odeslat dříve než v pátek, protože jsem byl až tímto dnem jmenován správcem 1MRT."
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.