Šéf Red Bullu Christian Horner pro oficiální web F1 hovoří o přestupu Sebastiana Vettela k Ferrari. Mohl tým zlepšenými výkony ve druhé polovině zabránit jeho odchodu?
Helmut Marko řekl, že mu Sebastian o svém záměru odejít řekl během večeře v Japonsku - kdy ses tuto novinku dozvěděl ty?Christian Horner: Sebastian mi to řekl doslova pár okamžiků poté, co to řekl Helmutovi, a pak zavolal Dietrichovi [Mateschitzovi, majiteli Red Bullu].
Čekal jsi to?ChH: Protože ho znám už celkem dost let, pozoroval jsem po letní přestávce, že je trochu rozrušený. Obzvlášť kolem Spa a Monzy. Odhaduji, že se toho s ním v pozadí dělo docela hodně.
Takže jsi některé věci viděl, ale až do Japonska sis nebyl jistý?ChH: Jistý jsem si nebyl. Nemusíte být ale raketovým vědcem, abyste si dali dvě a dvě dohromady. Jde o celkem malý sport. Všichni z nás jsou smutní kvůli tomu, že odchází, ale rozumím načasování toho, jak se rozhodl pro novou výzvu. A čas byl příhodný i pro nás.
Kolik z toho odchodu připadá na vrub čisté frustrace z této sezóny a kolik legendě Ferrari?ChH: Myslím, že vše v životě souvisí s načasováním. Byla to pro Sebastiana těžká sezóna a dostal možnost se představit u Ferrari. Tato možnost za 12 měsíců tady už možná nebude. Načasování tedy pro něj bylo příhodné. Všichni předpokládáme, že půjde o Ferrari. Seb byl vždy fanouškem toho, co dokázal Michael Schumacher.
Christian Horner (vlevo) a Sebastian Vettel - od příštího roku soupeři (foto: Red Bull Racing)
Myslíš, že by Sebastian zůstal, kdyby se tato sezóna vyvíjela lépe?ChH: Nevím. Musíte se zeptat jeho. Můžeme mu jen poděkovat za fantastická společná léta, popřát mu do budoucnosti to nejlepší a doufat, že bude často pozorovat naše zadní křídlo.
Nepřekvapuje tě, že Ferrari jsou ve svém jezdeckém složení před rokem 2015 v pozici, kdy mají zřejmě podepsané platné smlouvy se třemi špičkovými jezdci?ChH: Ha, možná byli jen velmi chytří a očekávali tři auta na tým. Třetím pilotem by akorát měl být nováček, takže je těžké říct, kdo z těch tří šampionů, se kterými mají podepsáno, bude tím nováčkem.
Na závěr, co mu řekneš, až ho budete posílat svou cestou?ChH: Děkuji! Přejeme ti vše nejlepší do budoucnosti a doufáme, že nikdy vůči nám nebudeš jako cizinec. Příštím rokem jsi však soupeřem!
Kompresní poměr u motorů Mercedesu a Red Bullu pro sezonu 2026 se stal předmětem diskuzí v paddocku Formule 1. Ve skutečnosti ale nejde jen o čísla, nýbrž o širší technické souvislosti nové motorové éry.
George Russell tvrdí, že nejistota ohledně jeho budoucnosti u Mercedesu v první polovině sezony F1 2025 ho nijak nerozptylovala. Dokázal se plně soustředit na své závodní výkony.
Fernando Alonso vstupuje do nové sezony Formule 1 s týmem Aston Martin s jasným cílem být připraven na nadcházející výzvy. Úvod sezony slibuje dynamiku, přesto Alonso zůstává klidný a optimistický.
Pierre Gasly se ohlíží za napjatou rivalitou s Estebanem Oconem, která postupně přerostla z čistě týmového soupeření v osobní rozkol. Podle francouzského jezdce zanechala jejich společná minulost výraznější stopy, než se navenek zdálo.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.