Šéf Red Bullu Christian Horner pro oficiální web F1 hovoří o přestupu Sebastiana Vettela k Ferrari. Mohl tým zlepšenými výkony ve druhé polovině zabránit jeho odchodu?
Helmut Marko řekl, že mu Sebastian o svém záměru odejít řekl během večeře v Japonsku - kdy ses tuto novinku dozvěděl ty?Christian Horner: Sebastian mi to řekl doslova pár okamžiků poté, co to řekl Helmutovi, a pak zavolal Dietrichovi [Mateschitzovi, majiteli Red Bullu].
Čekal jsi to?ChH: Protože ho znám už celkem dost let, pozoroval jsem po letní přestávce, že je trochu rozrušený. Obzvlášť kolem Spa a Monzy. Odhaduji, že se toho s ním v pozadí dělo docela hodně.
Takže jsi některé věci viděl, ale až do Japonska sis nebyl jistý?ChH: Jistý jsem si nebyl. Nemusíte být ale raketovým vědcem, abyste si dali dvě a dvě dohromady. Jde o celkem malý sport. Všichni z nás jsou smutní kvůli tomu, že odchází, ale rozumím načasování toho, jak se rozhodl pro novou výzvu. A čas byl příhodný i pro nás.
Kolik z toho odchodu připadá na vrub čisté frustrace z této sezóny a kolik legendě Ferrari?ChH: Myslím, že vše v životě souvisí s načasováním. Byla to pro Sebastiana těžká sezóna a dostal možnost se představit u Ferrari. Tato možnost za 12 měsíců tady už možná nebude. Načasování tedy pro něj bylo příhodné. Všichni předpokládáme, že půjde o Ferrari. Seb byl vždy fanouškem toho, co dokázal Michael Schumacher.
Christian Horner (vlevo) a Sebastian Vettel - od příštího roku soupeři (foto: Red Bull Racing)
Myslíš, že by Sebastian zůstal, kdyby se tato sezóna vyvíjela lépe?ChH: Nevím. Musíte se zeptat jeho. Můžeme mu jen poděkovat za fantastická společná léta, popřát mu do budoucnosti to nejlepší a doufat, že bude často pozorovat naše zadní křídlo.
Nepřekvapuje tě, že Ferrari jsou ve svém jezdeckém složení před rokem 2015 v pozici, kdy mají zřejmě podepsané platné smlouvy se třemi špičkovými jezdci?ChH: Ha, možná byli jen velmi chytří a očekávali tři auta na tým. Třetím pilotem by akorát měl být nováček, takže je těžké říct, kdo z těch tří šampionů, se kterými mají podepsáno, bude tím nováčkem.
Na závěr, co mu řekneš, až ho budete posílat svou cestou?ChH: Děkuji! Přejeme ti vše nejlepší do budoucnosti a doufáme, že nikdy vůči nám nebudeš jako cizinec. Příštím rokem jsi však soupeřem!
Jos Verstappen naznačil, že v Red Bullu došlo k výrazné změně, kterou vnímá velmi pozitivně. Podle něj se tým nachází v jiné atmosféře než dříve.
Šéf týmu Racing Bulls Alan Permane zdůraznil, že tým se soustředí na podporu Liama Lawsona a jeho další rozvoj.
Bernie Ecclestone, bývalý šéf Formule 1, znovu otevřel debatu o vnitřních vztazích v McLarenu. Podle jeho slov tým podle určitých kritérií upřednostňuje jednoho z jezdců.
Toto Wolff věří, že Mercedes má stále šanci zvrátit boj o druhé místo mezi konstruktéry. Před závodem v Brazílii prohlásil, že tým je připraven „vrátit úder“ Ferrari i Red Bullu.
Šéf týmu Sauber Jonathan Wheatley si udržuje naději, že tým by mohl během Grand Prix v Sao Paulu předvést něco výjimečného, když zde poprvé závodí Gabriel Bortoleto před domácím publikem.
Oscar Piastri přišel o vedení v šampionátu po závodě v Mexico City, čímž se změnilo rozložení sil v boji o titul. Australan tak vstupuje do závěrečné fáze sezony pod větším tlakem.
Williams připravuje změny pro sezonu 2026, které propojují jeho bohatou historii s novou etapou týmu.
Zhou Guanyu se rozpovídal o své cestě ve Ferrari a o tom, co mu aktuální sezona po boku Lewise Hamiltona a Charlese Leclerca přináší.
I přes vedení v šampionátu Lando Norris přiznává, že letošní sezona pro něj nebyla úplně jednoduchá.
Oscar Piastri prochází náročnějším obdobím a jeho pozice v šampionátu se změnila, přičemž závěrečné závody sezony budou klíčové. Mladý Australan nyní čelí většímu tlaku a každý bod se bude počítat.
Bývalý pilot Formule 1 Robert Doornbos okomentoval aktuální dění ve Ferrari a upozornil na jeden z možných problémů, kterému tým Lewise Hamiltona stále čelí.
Paul Monaghan z Red Bullu upozornil, že poslední zlepšení týmu nejsou výsledkem jen jednotlivých technických novinek na voze RB21.