FIA změnila pravidla týkající se nosů pro rok 2015. Dle nových pravidel by nebylo žádné aktuální řešení legální.
Rozhořčení fanoušků před touto sezonou bylo velké. Inženýři při tvorbě pravidel týkajících se předních nosů zašli až do extrémů a výsledkem byly nevzhledné nosy současných monopostů. Někteří měli velký problém si na vzhled nových nosů zvyknout. Objevilo se také několik protestů, a tak FIA urychleně změnila pravidla pro rok 2015 tak, aby nosy zase vypadaly k světu.
Nové nosy budou nižší a širší a jejich přechod do šasi musí být harmonický. Toto by mělo zamezit současnému stylu nosů. Technický šéf Williamsu, Pat Symonds, prý svůj inženýrský tým požádal o to, aby mu připravili co možná nejškaredější návrh předního nosu dle nových pravidel. Tak nevzhledné řešení, jako to letošní, ale jeho inženýři v souladu s novými pravidly vymyslet nedokázali. Fanoušci tedy mohou doufat v lepší časy.
Pravidlům pro příští rok se letos nejvíce přibližují řešení Ferrari a Mercedesu. Nos Mercedesu je ale až moc vysoký a nos Ferrari až moc dlouhý. Jak vypadá řešení, na které se můžeme těšit v příští sezoně, ukázal Lotus v Austinu. Černo-zlatý tým totiž testoval křídlo upravené dle parametrů pro příští rok.
Lotus jako první ukázal řešení nosu pro příští rok (foto: Lotus F1 Team)
V průměru budou nosy o 50 mm níže a to je pro aerodynamiky velký problém. "Změní to totiž víry Y250 a Y400. Kromě toho budeme dostávat také menší množství vzduchu pod auto," říká inženýr McLarenu Sam Michael. S Y250 a Y400 jsou myšleny 50 cm široké nastavitelné plochy křidélek na předním křídle v jeho krajních částech. Na začátcích těchto ploch, které musí být vlevo i vpravo vzdáleny 250 a 400 mm od středové linie, vznikají automatické víry, podle kterých musí být uzpůsobena aerodynamika celého auta.
"Tyto víry budou s novými nosy natolik odlišné, že budeme muset změnit i záď auta," varuje Pat Symonds z Williamsu. Kolega od Mercedesu, Paddy Lowe, doplňuje: "Čím vyšší nos, tím je jednodušší kontrolovat víry." Bude zajímavé sledovat, jak si kteří inženýři s úpravdou pravidel poradí a jestli dojde k posunům v jednotlivých výkonnostích.
Nos Ferrari je moc dlouhý, nos Mercedesu moc vysoký (foto: Scuderia Ferrari)
Technický ředitel Force India, Andy Green, už teď prozrazuje: "Během prvního testu v aerodynamickém tunelu jsme ztratili 20 % přítlaku. Teď už jsme ale pomalu zpátky na původních hodnotách."
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.
Nový generální ředitel Renaultu, Francois Provost, potvrdil dlouhodobý plán automobilky Formuli 1 prostřednictvím týmu Alpine.
Martin Brundle ocenil, že Lewis Hamilton působil během domácí Velké ceny Ferrari spokojeněji než obvykle. „Bylo vidět, že se opravdu baví a užívá si víkend,“ uvedl Brundle.
Po Velké ceně Itálie byl Lance Stroll při rozhovorech zcela zdrženlivý. Šéf Aston Martinu Mike Krack uvedl možné důvody jeho frustrace.
Toto Wolff nadále stojí za mladíkem Kimim Antonellim, ale zdá se, že tým už začíná měnit přístup a místo bezmezné ochrany nováčka před kritiky hledá vyváženější cestu jak ho připravit na realitu F1.
Williams po Monze stojí za Carlosem Sainzem, který projel cílem až na 11. místě, a zdůrazňuje potřebu týmové podpory. Šéf James Vowles věří, že se tým dokáže zlepšit v kvalifikaci a v Baku opět bodovat.
Damon Hill vtipně na adresu Mclarenu poznamenal, že se obává, že by po něm Renault mohl chtít, aby své vítězství na GP Itálie 1993 přenechal Alanu Prostovi. Jeho tehdejší týmový kolega totiž kvůli poruše motoru nedokončil závod a Hill zvítězil.
Šéf týmu Fred Vasseur věří, že Lewis Hamilton se ještě během sezony vrátí na pódiové umístění. Podle něj návrat Britovy radosti a motivace v Monze slibuje, že se sedminásobný mistr světa brzy znovu prosadí mezi nejlepšími.
Podle poradce Red Bullu se Max Verstappen znovu plně zapojil do Formule 1 díky rychlejšímu vozu, možnosti prosazovat vlastní nastavení a přesvědčivé výhře na Monze.
Christian Horner se po vítězství Maxe Verstappena v Monze ozval Martinu Brundlovi, aby ocenil jeho chladnokrevný výkon i práci celého týmu Red Bull.
Šéf Mercedesu Toto Wolff projevil výrazné rozhořčení nad výkonem svého týmu na Velké ceně Itálie. Podle něj výsledky nebyly podle očekávání a ukázaly, že tým má před sebou ještě mnoho práce, než bude konkurenceschopný na nejvyšší úrovni.
Max Verstappen se vyjádřil k týmovým příkazům McLarenu během Velké ceny Itálie. Čtyřnásobný mistr světa zdůraznil, že podobné situace nejsou jeho záležitostí a raději se soustředí na závod.