FIA změnila pravidla týkající se nosů pro rok 2015. Dle nových pravidel by nebylo žádné aktuální řešení legální.
Rozhořčení fanoušků před touto sezonou bylo velké. Inženýři při tvorbě pravidel týkajících se předních nosů zašli až do extrémů a výsledkem byly nevzhledné nosy současných monopostů. Někteří měli velký problém si na vzhled nových nosů zvyknout. Objevilo se také několik protestů, a tak FIA urychleně změnila pravidla pro rok 2015 tak, aby nosy zase vypadaly k světu.
Nové nosy budou nižší a širší a jejich přechod do šasi musí být harmonický. Toto by mělo zamezit současnému stylu nosů. Technický šéf Williamsu, Pat Symonds, prý svůj inženýrský tým požádal o to, aby mu připravili co možná nejškaredější návrh předního nosu dle nových pravidel. Tak nevzhledné řešení, jako to letošní, ale jeho inženýři v souladu s novými pravidly vymyslet nedokázali. Fanoušci tedy mohou doufat v lepší časy.
Pravidlům pro příští rok se letos nejvíce přibližují řešení Ferrari a Mercedesu. Nos Mercedesu je ale až moc vysoký a nos Ferrari až moc dlouhý. Jak vypadá řešení, na které se můžeme těšit v příští sezoně, ukázal Lotus v Austinu. Černo-zlatý tým totiž testoval křídlo upravené dle parametrů pro příští rok.
Lotus jako první ukázal řešení nosu pro příští rok (foto: Lotus F1 Team)
V průměru budou nosy o 50 mm níže a to je pro aerodynamiky velký problém. "Změní to totiž víry Y250 a Y400. Kromě toho budeme dostávat také menší množství vzduchu pod auto," říká inženýr McLarenu Sam Michael. S Y250 a Y400 jsou myšleny 50 cm široké nastavitelné plochy křidélek na předním křídle v jeho krajních částech. Na začátcích těchto ploch, které musí být vlevo i vpravo vzdáleny 250 a 400 mm od středové linie, vznikají automatické víry, podle kterých musí být uzpůsobena aerodynamika celého auta.
"Tyto víry budou s novými nosy natolik odlišné, že budeme muset změnit i záď auta," varuje Pat Symonds z Williamsu. Kolega od Mercedesu, Paddy Lowe, doplňuje: "Čím vyšší nos, tím je jednodušší kontrolovat víry." Bude zajímavé sledovat, jak si kteří inženýři s úpravdou pravidel poradí a jestli dojde k posunům v jednotlivých výkonnostích.
Nos Ferrari je moc dlouhý, nos Mercedesu moc vysoký (foto: Scuderia Ferrari)
Technický ředitel Force India, Andy Green, už teď prozrazuje: "Během prvního testu v aerodynamickém tunelu jsme ztratili 20 % přítlaku. Teď už jsme ale pomalu zpátky na původních hodnotách."
Fanoušci Formule 1 mají jedinečnou příležitost – originální závodní vůz BMW Sauber, s nímž Robert Kubica závodil v sezóně 2009, je nyní v aukci. Cena za tento kousek historie? 390 tisíc eur, a k ještě DPH.
Lando Norris věří, že v roce 2025 bude schopný „bojovat se všemi“ o titul. Britský jezdec se poučil z chyb, které udělal v minulém roce, a je připravený vstoupit do nové sezóny s cílem usilovat o mistrovský titul.
Laura Muellerová se stala historickou postavou ve formuli 1, když byla v úterý jmenována inženýrkou týmu Haas. Jako první žena v této roli se bude podílet na spolupráci s francouzským jezdcem Estebanem Oconem.
Zimní pauza se blíží ke konci a je čas, aby se piloti a týmy vrátili zpět do práce a začali s intenzivními přípravami a testováním. Ačkoli si někdo může myslet, že si všichni odpočinuli doma u krbu, realita je kolikrát jiná. Adrenalin je součástí života každého pilota F1, a tak někteří z nich využili volno k lyžování, jízdě v pouštních buginách nebo dokonce k pokusům o pilotování letadel.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.