Majitel týmu Lotus, Gerard Lopéz, se zlobí na Bernieho Ecclestona. Ten totiž uvedl, že si malé týmy za své finanční problémy mohou samy a nehodlá jim platit žádné další příspěvky.
Podle Bernieho Ecclestona by měli malé týmy méně utrácet, což však Lopéz považuje za nerealistické vzhledem k obrovským výdajům za letošní motory.
"My nad tím nemáme kontrolu. Můžeme se pouze rozhodnout pro menší vývoj aerodynamiky v oblasti křídel. To děláme. Ale nemůžeme ovlivnit celkovou cenu pohonné jednotky, což je 40 milionů Euro (dříve to bylo osm milionů). Já jsem byl proti novým motorům, tak proč bych za tuto situaci měl být zodpovědný?"
Podle něj nesou vinu velké týmy a především ty, které nejsou ochotni změnit stávající systém. "Nikdo nemluví o tom, že jsme nikdy nechtěli více peněz! Žádali jsme nižší výdaje. A nyní na nás ukazují, že bychom to měli řešit jinak. Tyto diskuze jsou šílené. Do tohoto sportu jde 900 milionů dolarů, stále nemohu pochopit, proč ztrácíme týmy" zlobí se.
Zatím se však prý nevzdává, ale uvedl, že se bojí o budoucnost Formule 1. "Bojím se o budoucnost a to nejen kvůli financím, je toho více. Celá změna motorů byla chybou. Zvuk, fanoušci, kterých přichází méně, zajímá se méně pořadatelů. Myslím, že jsme jeden z největších, ne-li největší sport na světě a máme finanční kapacity a energii na to vyřešit a postavit něco opravdu skvělého. Uvidíme, co se stane," uvedl.
Dodal, že bojkot závodů pro Lotus nikdy nebyl na pořadu dne, protože by tím poškodili fanoušky. "Musíme najít řešení, ta existují. Nezajímá mě, jestli někdo smýšlí jinak nebo stejně. Pokud použijeme selský rozum, něco vymyslíme. Pokud ne, vyvstanou šílená řešení, která nebudou řešeními."
Lando Norris zazářil ve druhém tréninku GP Itálie v Monze, když zajel nejlepší čas a potvrdil konkurenceschopnost McLarenu. Druhý skončil Charles Leclerc na Ferrari. Kimi Antonelli opět v problémech.
Charles Leclerc přiznal, že po nehodě na GP Nizozemska zůstal sedět na svahu, protože jediná cesta zpět do garáže Ferrari vedla přes zaplněnou tribunu. Podle něj šlo o pragmatické a bezpečné rozhodnutí, aby se vyhnul riziku mezi diváky.
Lewis Hamilton a Charles Leclerc začali domácí Grand Prix Ferrari ve velkém stylu, když obsadili první dvě místa v úvodním tréninku. Tímto výsledkem potěšili tisíce fanoušků na tribunách a ukázali, že tým má na startu víkendu výraznou sílu.
Krátce poté, co byl jmenován prvním testovacím jezdcem Cadillacu pro F1, udělal Colton Herta další významný krok směrem ke svému cíli závodit v šampionátu Formule 1.
Max Verstappen varuje před přílišnými změnami formátu F1, včetně kratších závodů a více sprintů. Podle něj je třeba zachovat tradiční podobu šampionátu.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali naznačil, že sport může v budoucnu čekat výrazná úprava podoby závodních víkendů. Cílem má být větší zapojení fanoušků, přičemž Domenicali tvrdí, že většina účastníků je těmto plánům nakloněna.
Liam Lawson po incidentu s Carlosem Sainzem na Velké ceně Nizozemska uvedl, že nechápe, proč je Španěl rozrušený, protože šlo o běžný závodní souboj.
Isack Hadjar z týmu Racing Bulls přiznal, že i přes nejistotu ohledně své budoucnosti před sezonou Formule 1 v roce 2026 zůstává klidný a vyrovnaný.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali potvrdil, že tři stávající okruhy projevily zájem vrátit se do závodního kalendáře.
Jacques Villeneuve varuje, že Ferrari před domácí Monzou čelí velkému tlaku. Podle něj mohou očekávání tifosi ovlivnit výkony týmu.
Lando Norris musel v Zandvoortu předčasně odstoupit kvůli úniku oleje, zatímco se snažil dotáhnout na týmového kolegu Oscara Piastriho. Nadějný závod se tak proměnil v hořké zklamání pro britského jezdce.
Lewis Hamilton přiznal, že Ferrari čelí před domácím závodem v Monze obrovskému tlaku, a to zejména on sám. Podle něj půjde kromě výkonu vozu i o zvládnutí emocí a očekávání fanoušků.