Felipe Massa si zavzpomínal na to, jak se před šesti lety stal málem mistrem světa. I po takto dlouhém čase připisuje určitý díl viny Timu Glockovi. V souboji mezi jezdci Mercedesu tedy zůstane neutrální.
Felipe Massa se stal v roce 2008 bohužel smutným hrdinou jedné z nejnapínavějších bitev o titul mistra světa mezi jezdci v historii F1. Ztráta titulu před domácími fanoušky poté, co se z něj mohl několik sekund radovat, už jej prý nebolí, nicméně stále si tuto situaci dobře pamatuje. Pro televizní stanici 'Sportv' tak před posledním závodem sezony řekl následující: "Nepomáhám nikomu."
Felipe by totiž mohl být dost dobře rozhodujícím jazýčkem na vahách při závodě na okruhu Yas Marina. Aby titul získal Nico Rosberg, tak by potřeboval vyhrát a zároveň by musel dojet druhý někdo jiný než Lewis Hamilton. Tím by při současné formě Williamsu mohl být klidně právě Brazilec. Felipe Massa však této příležitosti využívá k tomu, aby připomněl starší zážitek: "Když jsem tehdy bojoval o titlu, tak mi také nikdo nepomohl. Jeden jistý Němec mě dokonce poškodil."
Brazilec naráží samozřejmě na Tima Glocka, který v roce 2008 ztratil svoji pátou pozici v poslední zatáčce posledního kola okruhu Interlagos ve prospěch Lewise Hamiltona a ten tak Massu porazil a získal tak svůj první a zatím poslední titul mistra světa. Dokonce se říká, že tým Toyoty, za který tehdy Timo Glock jezdil, musel trať opustit radši v civilním oblečení a až na letiště je eskortovala policie, aby je mohla případně bránit před naštvanými fanoušky.
Massa projíždí kolem týmu Toyota, jehož jezdec, Timo Glock, sehrál klíčovou roli v závěru GP Brazílie 2008 (foto: Petr Hlawiczka)
Co se aktuálního souboje mezi jezdci Mercedesu týče, má Felipe Massa jasno: "Myslím, že si korunku zaslouží Hamilton. Ale občas se věci vyvinou úplně jiným směrem, jak jsme to již několikrát zažili."
Nizozemský jezdec přijímá změny plánované pro rok 2026 s chladnou hlavou a bez emocí. Zatímco jiní vyjadřují nadšení či obavy, on si zachovává odstup a vyčkává, jak se nová pravidla projeví v praxi.
Charles Leclerc je zaskočen tím, že jeho tradičně silné kvalifikace mu v roce 2025 přestaly vycházet. I přes snahu najít příčinu zůstává důvod neúspěchu nejasný.
Andy Cowell potvrdil, že vývoj pohonné jednotky Honda pro sezonu 2026 postupuje dle plánu a testování probíhá jak v Japonsku, tak v britském Silverstonu. Zároveň označil partnerství za klíčový krok k proměně Aston Martinu v plnohodnotný tovární tým.
Liam Lawson připouští, že jezdci Formule 1 často využívají mezer v pravidlech ve svůj prospěch. Zároveň vyzývá k jejich zpřísnění, aby se zvýšila férovost na trati.
Mick Schumacher jedná s týmem Cadillac o své možné návratu do Formule 1 v sezóně 2026. Po období nejistoty a hledání nové příležitosti se zdá, že mladý závodník má reálnou šanci znovu se objevit na startovním roštu díky ambicióznímu projektu nováčka mezi týmy F1.
Odchod Jonathana Wheatleyho z Red Bullu přišel jako velké překvapení, protože ve týmu působil téměř dvě desetiletí na klíčových pozicích. Jeho rozhodnutí odchodu odráželo skryté napětí uvnitř stáje a naznačilo významné personální změny v konkurenčním prostředí formule 1.
Toto Wolff uvedl, že přátelství mezi ním a Lewisem Hamiltonem přestup do Ferrari nijak neovlivnil. Podle něj jejich vztah přesahuje hranice sportovní spolupráce a zůstává pevný i mimo týmové barvy.
Martin Brundle vyjádřil podporu Laurentovi Mekiesovi v jeho nové roli šéfa a výkonného ředitele Red Bullu. Podle něj má Mekies potřebné zkušenosti a autoritu, aby tým úspěšně vedl i v náročném období.
Fernando Alonso upozorňuje na velké výkonnostní rozdíly v poli F1, které podle něj zůstanou až do změny pravidel v roce 2026. Bez revoluce v technických předpisech podle něj nelze očekávat, že se týmy výrazněji srovnají.
Carlos Sainz výrazně ovlivnil kulturu i přístup uvnitř týmu Williams, říká sportovní ředitel Sven Smeets. Podle něj přinesl profesionalitu a technickou preciznost, která motivuje celý tým ke zrychlení vývoje.
Toto Wolff s humorem přiznal, že dodávat motory McLarenu možná nebylo jeho nejchytřejší rozhodnutí. McLaren nyní dominuje, zatímco tým Mercedesu zaostává.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal naplnit očekávání po přesunu do Red Bullu, což vyvolává pochybnosti o jeho budoucnosti ve Formuli 1. Jeho výkonnost zaostává a tlak na japonského jezdce stále roste.