Felipe Massa si zavzpomínal na to, jak se před šesti lety stal málem mistrem světa. I po takto dlouhém čase připisuje určitý díl viny Timu Glockovi. V souboji mezi jezdci Mercedesu tedy zůstane neutrální.
Felipe Massa se stal v roce 2008 bohužel smutným hrdinou jedné z nejnapínavějších bitev o titul mistra světa mezi jezdci v historii F1. Ztráta titulu před domácími fanoušky poté, co se z něj mohl několik sekund radovat, už jej prý nebolí, nicméně stále si tuto situaci dobře pamatuje. Pro televizní stanici 'Sportv' tak před posledním závodem sezony řekl následující: "Nepomáhám nikomu."
Felipe by totiž mohl být dost dobře rozhodujícím jazýčkem na vahách při závodě na okruhu Yas Marina. Aby titul získal Nico Rosberg, tak by potřeboval vyhrát a zároveň by musel dojet druhý někdo jiný než Lewis Hamilton. Tím by při současné formě Williamsu mohl být klidně právě Brazilec. Felipe Massa však této příležitosti využívá k tomu, aby připomněl starší zážitek: "Když jsem tehdy bojoval o titlu, tak mi také nikdo nepomohl. Jeden jistý Němec mě dokonce poškodil."
Brazilec naráží samozřejmě na Tima Glocka, který v roce 2008 ztratil svoji pátou pozici v poslední zatáčce posledního kola okruhu Interlagos ve prospěch Lewise Hamiltona a ten tak Massu porazil a získal tak svůj první a zatím poslední titul mistra světa. Dokonce se říká, že tým Toyoty, za který tehdy Timo Glock jezdil, musel trať opustit radši v civilním oblečení a až na letiště je eskortovala policie, aby je mohla případně bránit před naštvanými fanoušky.
Massa projíždí kolem týmu Toyota, jehož jezdec, Timo Glock, sehrál klíčovou roli v závěru GP Brazílie 2008 (foto: Petr Hlawiczka)
Co se aktuálního souboje mezi jezdci Mercedesu týče, má Felipe Massa jasno: "Myslím, že si korunku zaslouží Hamilton. Ale občas se věci vyvinou úplně jiným směrem, jak jsme to již několikrát zažili."
Lando Norris zajel nejrychlejší čas třetího tréninku na Velkou cenu Itálie, přičemž Charles Leclerc mu byl velmi blízko. Celé pole se vešlo do rozdílu menšího než jedné sekundy, což slibuje napínavou kvalifikaci.
Jediný vítěz velké ceny F1 označil své dlouhodobé pokračování u Alpine za „přirozené rozhodnutí“, vycházející z dosavadní spolupráce a důvěry v tým. Podle něj stabilita a jasná vize představují klíč k postupnému zlepšování výkonů.
Lando Norris zazářil ve druhém tréninku GP Itálie v Monze, když zajel nejlepší čas a potvrdil konkurenceschopnost McLarenu. Druhý skončil Charles Leclerc na Ferrari. Kimi Antonelli opět v problémech.
Charles Leclerc přiznal, že po nehodě na GP Nizozemska zůstal sedět na svahu, protože jediná cesta zpět do garáže Ferrari vedla přes zaplněnou tribunu. Podle něj šlo o pragmatické a bezpečné rozhodnutí, aby se vyhnul riziku mezi diváky.
Lewis Hamilton a Charles Leclerc začali domácí Grand Prix Ferrari ve velkém stylu, když obsadili první dvě místa v úvodním tréninku. Tímto výsledkem potěšili tisíce fanoušků na tribunách a ukázali, že tým má na startu víkendu výraznou sílu.
Krátce poté, co byl jmenován prvním testovacím jezdcem Cadillacu pro F1, udělal Colton Herta další významný krok směrem ke svému cíli závodit v šampionátu Formule 1.
Max Verstappen varuje před přílišnými změnami formátu F1, včetně kratších závodů a více sprintů. Podle něj je třeba zachovat tradiční podobu šampionátu.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali naznačil, že sport může v budoucnu čekat výrazná úprava podoby závodních víkendů. Cílem má být větší zapojení fanoušků, přičemž Domenicali tvrdí, že většina účastníků je těmto plánům nakloněna.
Liam Lawson po incidentu s Carlosem Sainzem na Velké ceně Nizozemska uvedl, že nechápe, proč je Španěl rozrušený, protože šlo o běžný závodní souboj.
Isack Hadjar z týmu Racing Bulls přiznal, že i přes nejistotu ohledně své budoucnosti před sezonou Formule 1 v roce 2026 zůstává klidný a vyrovnaný.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali potvrdil, že tři stávající okruhy projevily zájem vrátit se do závodního kalendáře.
Jacques Villeneuve varuje, že Ferrari před domácí Monzou čelí velkému tlaku. Podle něj mohou očekávání tifosi ovlivnit výkony týmu.