V Brazílii přišly znovu na přetřes negativní zprávy týkající se budoucího monopostu v Maranellu. Šéf vývoje Pat Fry potvrzuje, že za svými plány zatím hodně zaostávají, stále však podle něj zbývá dost času.
Stáj z Maranella chtěla do nové éry Formule 1 vstoupit ziskem obou titulů, její výkony jsou ale zklamáním. V šampionátu konstruktérů se pohybuje až na čtvrté příčce se ztrátou 44 bodů na třetí Williams, navíc za dominantními Mercedesy v časech na kolo hodně zaostává.
V zákulisí se šeptá, že se jim moc nedaří ani při vývoji příštího vozu, proto je na odchodu i jejich hvězda Fernando Alonso, jenž má namířeno k McLarenu. Je na tom Ferrari s přípravami před příští sezónou opravdu tak špatně?
"No, nevím, odkud máte ty informace, abych byl upřímný. Jo, stanovili jsme si několik velmi náročných vývojových cílů jako pro pohonnou jednotku, tak i pro šasi. Máme obrovskou ztrátu, kterou potřebujeme stáhnout. Myslím si, že postupujeme poměrně dobře," odpovídá Fry.
"Jestli jsme dosáhli našeho cíle? Zdaleka ne, ale myslím, že zbývají ještě přinejmenším čtyři a půl měsíce. Věci si ale sedají a opravdu se zlepšujeme na obou frontách. Podle mě tedy dochází k dobrému pokroku," pokračuje.
Aerodynamický tunel v Maranellu (foto: Scuderia Ferrari)
"Všechny týmy dobře spolupracují, jen čas nám tedy řekne, kolik výkonnosti všichni přidají. Ve využívání zdrojů děláme to nejlepší, co můžeme, takže to jde OK," snaží se Fry o pozitivní hodnocení průběhu příprav v Maranellu.
Pochvaluje si změny, které prosazuje šéf Marco Mattiacci s ohledem na zajištění dlouhodobé budoucnosti týmu: "Některé podniknuté změny se už hodně vyplácení ve způsobu, jakým vyvíjíme příští auto.
Skutečnost prozradí pouze čas. Musíme toho hodně dohnat, přinejmenším ale existuje snaha o dosažení technického pokroku a investujeme tam, kde je to třeba. Jde o dlouhodobý proces, jsme ale na správné cestě, která nás dovede zpět na špici," věří Fry.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.