V Brazílii přišly znovu na přetřes negativní zprávy týkající se budoucího monopostu v Maranellu. Šéf vývoje Pat Fry potvrzuje, že za svými plány zatím hodně zaostávají, stále však podle něj zbývá dost času.
Stáj z Maranella chtěla do nové éry Formule 1 vstoupit ziskem obou titulů, její výkony jsou ale zklamáním. V šampionátu konstruktérů se pohybuje až na čtvrté příčce se ztrátou 44 bodů na třetí Williams, navíc za dominantními Mercedesy v časech na kolo hodně zaostává.
V zákulisí se šeptá, že se jim moc nedaří ani při vývoji příštího vozu, proto je na odchodu i jejich hvězda Fernando Alonso, jenž má namířeno k McLarenu. Je na tom Ferrari s přípravami před příští sezónou opravdu tak špatně?
"No, nevím, odkud máte ty informace, abych byl upřímný. Jo, stanovili jsme si několik velmi náročných vývojových cílů jako pro pohonnou jednotku, tak i pro šasi. Máme obrovskou ztrátu, kterou potřebujeme stáhnout. Myslím si, že postupujeme poměrně dobře," odpovídá Fry.
"Jestli jsme dosáhli našeho cíle? Zdaleka ne, ale myslím, že zbývají ještě přinejmenším čtyři a půl měsíce. Věci si ale sedají a opravdu se zlepšujeme na obou frontách. Podle mě tedy dochází k dobrému pokroku," pokračuje.
Aerodynamický tunel v Maranellu (foto: Scuderia Ferrari)
"Všechny týmy dobře spolupracují, jen čas nám tedy řekne, kolik výkonnosti všichni přidají. Ve využívání zdrojů děláme to nejlepší, co můžeme, takže to jde OK," snaží se Fry o pozitivní hodnocení průběhu příprav v Maranellu.
Pochvaluje si změny, které prosazuje šéf Marco Mattiacci s ohledem na zajištění dlouhodobé budoucnosti týmu: "Některé podniknuté změny se už hodně vyplácení ve způsobu, jakým vyvíjíme příští auto.
Skutečnost prozradí pouze čas. Musíme toho hodně dohnat, přinejmenším ale existuje snaha o dosažení technického pokroku a investujeme tam, kde je to třeba. Jde o dlouhodobý proces, jsme ale na správné cestě, která nás dovede zpět na špici," věří Fry.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.