Piloti Mercedesu se vracejí k závodu v Brazílii. Lewis Hamilton si myslí, že byl rychlejší než jeho týmový kolega Nico Rosberg. Ten zase tvrdí, že si jen hlídal náskok a šetřil pneumatiky.
Hamilton se svého týmového kolegy držel, před svou druhou zastávkou ale dokázal zrychlit, a když už to vypadalo, že se před Rosberga dostane (zajel o sekundu rychlejší kolo), dostal smyk.
"Doslova jsem si toho vzal příliš. Když mi řekli, abych na to přitlačil, tak jsem měl dojem, že mi zbývá pouze jedno kolo, takže jsem využil z pneumatik všechno, co zbývalo. Pak jsem je musel šetřit, a když mi řekli, ať ujedu ještě jedno kolo, stále jsem na to tlačil," vysvětluje Hamilton.
Jenže zadní pneumatiky byly rozdrolené. Byly mrtvé a já jsem zkrátka ztratil trochu přilnavosti. Do té doby to ale vypadalo skvěle. Celkově jsem spokojený. Dostal jsem se zpět, byl jsem očividně rychlejší než Nico.
Věděl jsem, že si toho všimne, což je jasné, když stáhnete sedm sekund náskoku, ale odvedl dobrou práci v tom, že neudělal žádnou chybu, když jsem byl za ním. Těším se tedy na příští závod," uvádí Hamilton.
Rosberg to vidí trochu jinak - nechtěl na to zbytečně tlačit, jen se snažil kontrolovat svůj náskok: "Byl jsem si jistý, rozhodně, protože už v prvním stintu jsem viděl, že můžu náskok kontrolovat a stačilo jen zajistit, aby se Lewis nedostal do oblasti, kde by mohl zaútočit. Od okamžiku, kdy jsem si toho všiml, jsem si byl velmi jistý, že můžu náskok po celý závod kontrolovat."
Nico Rosberg si v Brazílii svůj náskok pohlídal a závod vyhrál (foto: Daimler AG)
"Také když Lewis dostal smyk a byl více vzadu, tak jsem své pneumatiky šetřil více, než bych to normálně dělal, abych jen zajistil, že ke konci stintu budu mít dostatek, protože to z pohledu pneumatik bylo tak kritické. A fungovalo to opravdu dobře," dodává Rosberg.
Fanoušci Formule 1 mají jedinečnou příležitost – originální závodní vůz BMW Sauber, s nímž Robert Kubica závodil v sezóně 2009, je nyní v aukci. Cena za tento kousek historie? 390 tisíc eur, a k ještě DPH.
Lando Norris věří, že v roce 2025 bude schopný „bojovat se všemi“ o titul. Britský jezdec se poučil z chyb, které udělal v minulém roce, a je připravený vstoupit do nové sezóny s cílem usilovat o mistrovský titul.
Laura Muellerová se stala historickou postavou ve formuli 1, když byla v úterý jmenována inženýrkou týmu Haas. Jako první žena v této roli se bude podílet na spolupráci s francouzským jezdcem Estebanem Oconem.
Zimní pauza se blíží ke konci a je čas, aby se piloti a týmy vrátili zpět do práce a začali s intenzivními přípravami a testováním. Ačkoli si někdo může myslet, že si všichni odpočinuli doma u krbu, realita je kolikrát jiná. Adrenalin je součástí života každého pilota F1, a tak někteří z nich využili volno k lyžování, jízdě v pouštních buginách nebo dokonce k pokusům o pilotování letadel.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.