Je lehčí bojovat o titul proti svému týmovému kolegovi, nebo by bylo jednodušší mít za soupeře někoho z jiného týmu? Nad tím se včera zamysleli piloti Mercedesu.
Za čtrnáct dní nás čeká poslední závod sezóny v Abú Zabí, kde se rozhodne o titulu mistra světa. Bude se podruhé radovat Lewis Hamilton, nebo Nico Rosberg napodobí svého otce a zapíše se do historie? Piloty Mercedesu dělí 17 bodů a matematika je neúprosná - Nico Rosberg musí zvítězit, naproti tomu Hamiltonovi stačí dojet druhý.
Na tiskové konferenci po závodě v Brazílii byli dotázáni, zda je lehčí bojovat o titul s týmovým kolegou, nebo by bylo jednodušší mít za soupeře někoho z jiného týmu.
"To je těžká otázka," reagoval Rosberg. "Já nevím, nevím jestli je to... Myslím, že je to stejné. Lewis je velmi těžký soupeř a ok, má stejné auto jako já, což má své výhody i nevýhody. Výhodou je, že máme stejné auto, takže například dnes jsem věděl, že nemá větší rychlost než já, takže jsem věděl, na čem jsem," popisuje Němec.
"Nevím, na to je těžké odpovědět, ale je to samozřejmě velká výzva, je to skvělá bitva. Je také fantastické, že nás tým nechává závodit a chová se k nám vždy naprosto stejně. To je důležité. Máme oba štěstí, že jsme v této situaci a je prostě úžasné," uvedl.
Rosberg nebo Hamilton? Kdo se bude smát naposled? (foto: Daimler AG)
Lewis Hamilton už souboje o titul zažil. V roce 2007 ho prohrál a na 20 sekund to tak vypadalo i v roce 2008. Potom ale na Interlagosu v posledním kole předjel Tima Glocka v Toyotě a dostal se na páté místo. O bod tak porazil domácího hrdinu a vítěze závodu Felipeho Massu ve Ferrari a mohl se radovat z titulu mistra světa.
"Jsou to naprosto odlišné situace. Hádám, že je to asi těžší se stejným autem, když jen ty můžeš udělat ten rozdíl, zatímco proti jinému týmu by to bylo tak, že jednou bude rychlejší on, jednou vy. Jako když jsem bojoval s Felipem. Byly okruhy, kde byl rychlejší a nebo tratě, kde jsem na tom byl lépe já. Teď je to jiné, to je jisté," uvedl mistr světa z roku 2008.
Nico Rosberg zvládl obrovský tlak na Interlagosu, což pro něj bylo klíčové. Hamilton má však teoreticky k titulu blíž. Stát se však může spousta věcí. Němec se proto nevzdává a neztrácí optimismus. Včera například zavtipkoval na účet Felipeho Massy, když byl dotázán, zda existuje někdo, kdo by mu v boji mohl pomoci, aby Hamilton dojel třetí.
"On! (ukazuje na Massu). Potřebuji pomoc Felipeho," zareagoval. Massa odvětil, že doufá, že vyhraje on sám. "Ne, to by nebyla velká pomoc, ne tak rychle. Mezi," okomentoval to Rosberg.
Carlos Sainz po Velké ceně Miami ostře kritizoval tým Williams za chyby, kvůli kterým podle něj přišel o šanci na lepší výsledek. Nejvíc ho rozčílilo nedodržení týmových pokynů, špatná strategie a kolize s Hamiltonem těsně před cílem.
Lewis Hamilton a Ferrari poutali v Miami pozornost spíše negativně. Britův frustrovaný rádiový projev zastínil jeho výkon a otevřel otázky ohledně týmové strategie.
Spekulace o možném odchodu Maxe Verstappena z Red Bullu neutichají. Helmut Marko sice dříve nevyloučil, že by čtyřnásobný mistr světa mohl tým opustit, teď ale situaci vidí klidněji a věří, že jezdec zůstane až do roku 2026.
Lando Norris v podcastu zavzpomínal na dětství a zdůraznil, že klíčem k jeho úspěchu ve Formuli 1 byla přísná, ale podpůrná výchova s důrazem na disciplínu a hodnoty. Jeho láska k závodění začala u videoher, ale k výsledkům ho dovedla hlavně tvrdá práce a pokora.
Šéf McLarenu Andrea Stella ocenil Oscara Piastriho za mimořádnou vyzrálost a práci s pneumatikami, kterou podle něj zvládá jako ostřílený matador. Mladý Australan tak potvrzuje, že McLaren v něm našel klíčového muže pro budoucnost.
Flavio Briatore označil rezignaci Olivera Oakse za nečekanou a přiznal, že výměna Doohana za Colapinta byla nezbytná. Podle kritiků tím ale Alpine jen dál potvrzuje, že sportovní vize ustupují zákulisnímu vlivu a tlaku sponzorů, přičemž Briatore zůstává skrytým šéfem.
Soupeři McLarenu vyjádřili obavy ohledně toho, jak stáj pracuje s teplotami zadních pneumatik, což vyvolalo podezření z možného technického triku. FIA ale nyní učinila přítrž všem spekulacím a situaci definitivně uzavřela.
Carlos Sainz starší zvažuje kandidaturu na prezidenta FIA poté, co jej k tomu vyzvaly vlivné osobnosti motorsportu nespokojené se současným vedením. Mohammed Ben Sulayem čelí rostoucí kritice kvůli sérii kontroverzí a odchodů klíčových funkcionářů.
Lewis Hamilton prožil ve Ferrari napjatý víkend. Po sporné týmové režii, váhavém rozhodování a frustraci v rádiové komunikaci se rozhodl osobně uklidnit šéfa Frederica Vasseura. „Nebudu se omlouvat za to, že jsem bojovník,“ vzkázal po závodě. Vasseur jeho emoce chápe.
Argentinský jezdec Franco Colapinto nastoupí do závodního vozu Alpine už při nadcházející Velké ceně Emilia Romagna. Tým se sídlem v Enstone ho povýšil z pozice rezervního jezdce, aby nahradil Jacka Doohana, který odstartoval sezónu.
James Oakes opouští pozici šéfa týmu Alpine F1 po pouhých šesti závodech sezony 2025. Jeho nečekaný odchod naznačuje, že tým se i nadále potýká s problémy, a to jak na trati, tak v zákulisí vedení.
Lewis Hamilton v reakci na své emotivní rádiové výstupy během závodů vysvětlil, že nejde o známku frustrace, ale důkaz, že v sobě stále má vášeň a odhodlání vítězit. Podle něj právě tyto spontánní reakce ukazují, že i po letech v šampionátu mu na výsledcích záleží stejně intenzivně jako na začátku kariéry.