Je lehčí bojovat o titul proti svému týmovému kolegovi, nebo by bylo jednodušší mít za soupeře někoho z jiného týmu? Nad tím se včera zamysleli piloti Mercedesu.
Za čtrnáct dní nás čeká poslední závod sezóny v Abú Zabí, kde se rozhodne o titulu mistra světa. Bude se podruhé radovat Lewis Hamilton, nebo Nico Rosberg napodobí svého otce a zapíše se do historie? Piloty Mercedesu dělí 17 bodů a matematika je neúprosná - Nico Rosberg musí zvítězit, naproti tomu Hamiltonovi stačí dojet druhý.
Na tiskové konferenci po závodě v Brazílii byli dotázáni, zda je lehčí bojovat o titul s týmovým kolegou, nebo by bylo jednodušší mít za soupeře někoho z jiného týmu.
"To je těžká otázka," reagoval Rosberg. "Já nevím, nevím jestli je to... Myslím, že je to stejné. Lewis je velmi těžký soupeř a ok, má stejné auto jako já, což má své výhody i nevýhody. Výhodou je, že máme stejné auto, takže například dnes jsem věděl, že nemá větší rychlost než já, takže jsem věděl, na čem jsem," popisuje Němec.
"Nevím, na to je těžké odpovědět, ale je to samozřejmě velká výzva, je to skvělá bitva. Je také fantastické, že nás tým nechává závodit a chová se k nám vždy naprosto stejně. To je důležité. Máme oba štěstí, že jsme v této situaci a je prostě úžasné," uvedl.
Rosberg nebo Hamilton? Kdo se bude smát naposled? (foto: Daimler AG)
Lewis Hamilton už souboje o titul zažil. V roce 2007 ho prohrál a na 20 sekund to tak vypadalo i v roce 2008. Potom ale na Interlagosu v posledním kole předjel Tima Glocka v Toyotě a dostal se na páté místo. O bod tak porazil domácího hrdinu a vítěze závodu Felipeho Massu ve Ferrari a mohl se radovat z titulu mistra světa.
"Jsou to naprosto odlišné situace. Hádám, že je to asi těžší se stejným autem, když jen ty můžeš udělat ten rozdíl, zatímco proti jinému týmu by to bylo tak, že jednou bude rychlejší on, jednou vy. Jako když jsem bojoval s Felipem. Byly okruhy, kde byl rychlejší a nebo tratě, kde jsem na tom byl lépe já. Teď je to jiné, to je jisté," uvedl mistr světa z roku 2008.
Nico Rosberg zvládl obrovský tlak na Interlagosu, což pro něj bylo klíčové. Hamilton má však teoreticky k titulu blíž. Stát se však může spousta věcí. Němec se proto nevzdává a neztrácí optimismus. Včera například zavtipkoval na účet Felipeho Massy, když byl dotázán, zda existuje někdo, kdo by mu v boji mohl pomoci, aby Hamilton dojel třetí.
"On! (ukazuje na Massu). Potřebuji pomoc Felipeho," zareagoval. Massa odvětil, že doufá, že vyhraje on sám. "Ne, to by nebyla velká pomoc, ne tak rychle. Mezi," okomentoval to Rosberg.
Lewis Hamilton v Baku nepostoupil do Q3, když ho překonal jeho týmový kolega Charles Leclerc. Po kvalifikaci britský jezdec otevřeně přiznal frustraci a upozornil, že Ferrari zvolilo pneumatiky, které neodpovídaly podmínkám na trati, což nakonec rozhodlo o jeho neúspěchu.
Max Verstappen vybojoval pole position pro Velkou cenu Ázerbájdžánu před Carlosem Sainzem. Šampionát vedoucí Oscar Piastri skončil až devátý poté, co způsobil poslední červenou vlajku kvalifikace.
Helmut Marko považuje nové regulace pro rok 2026 za ideální šanci pro Isacka Hadjara postoupit do Red Bullu. Otázkou zůstává, zda je nováček připraven zvládnout tlak a zdokonalit se v klíčových oblastech závodění.
Třetí trénink v Baku ovládl Lando Norris, který i přes náročné větrné podmínky překonal Maxe Verstappena a Oscara Piastriho.
Juan Pablo Montoya věří, že Max Verstappen jednoho dne usedne do Ferrari, ale nejprve pravděpodobně zamíří do Mercedesu a cesta k italskému týmu potrvá nejméně pět let.
Lando Norris zajel nejlepší čas v úvodním tréninku na Grand Prix Ázerbájdžánu. Jeho týmový kolega a rival v boji o titul, Oscar Piastri, musel kvůli problémům s motorem část tréninku vynechat.
Podle zdrojů z paddocku míří Isack Hadjar na postup do Red Bullu v roce 2026. Nadcházející tři závody jsou klíčové pro Yukiho Tsunodu, který nevylučuje návrat k týmu Racing Bulls.
Fernando Alonso říká, že během své dlouhé kariéry ve Formuli 1 zažil jak chvíle štěstí, tak i smůly, a celkově se podle něj tyto momenty vyrovnaly. Otevřeně ale přiznává, že nejvíc ho stále tíží fakt, že na další vítězství v závodě Grand Prix čeká už velmi dlouho.
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.