INTERLAGOS - ZASTÁVKY V BOXECH A STRATEGIE; Jak si vedli týmy při přezouvání svých jezdců a jaké strategie zvolily pro Velkou cenu Brazílie?
Nejrychlejší zastávku v Brazílii předvedl opět McLaren: Buttona v 27. kole přezul za dvě sekundy. Zbylé dvě byly také výborné, obě pod 2,7 s. Tentokrát k rychlosti přidali mechanici i konzistenci, jejich pilot po závodě mohl radovat ze čtvrtého místa.
Výboný výkon předvedl v 48. kole Red Bull, když Vettelovi vyměnil pneumatiky za 2,1 vteřiny. Škoda jen podprůměrné první zastávky - kvůli tomu dosáhl lepších průměrných časů Lotus u Maldonada, když převedl parádní zastávku v 27. kole (3,1 - 2,2 - 2,4 s).
Kvalitnější práci odvedlo už je Ferrari na Alonsově monopostu (2,6 - 2,5 - 2,4 s). U Kimiho došlo k technickým problémům, když opět selhal přední zvedák. Jeho druhá zastávka se protáhla na 7,4 s a Fin byl nakonec svým španělským kolegou předjet.
Massa a Pérez si za překročení rychlosti v boxech museli před svou druhou, resp. třetí zastávkou odbýt pětisekundovou penalizaci stop & go, během které nesmí mechanici na voze pracovat. U Williamsu však čekali 6,5 sekundy místo pěti.
Do Velké ceny Brazílie odstartovala většina na měkkých pneumatikách, středně-tvrdé si pro začátek vybrali jen Grosjean, Hülkenberg, Kvjat a Sutil. Všichni kromě Räikkönen jeli na tři zastávky, Kimi si vystačil se dvěma - vzhledem k této strategie dnes předvedl výborný výkon.
Nejdelší stint na měkkých pneumatikách předvedli Hülkenberg a Kvjat - oba shodně 11 kol, což odpovídá 15,5 % závodu vypsaného na 71 kol. Na středně-tvrdých toho nejvíce odkroužil Räikkönen: 36 kol (50,7 % velké ceny).
Měkká směs byla o sekundu rychlejší než středně-tvrdá, teploty asfaltu dnes opět překročily 50 °C. To bylo více, než týmy čekaly, a vedlo to k tvorbě puchýřů i k drolení pneumatik, obzvlášť na začátku závodu, kdy byly vozy velmi těžké. Neovlivnilo to ale výkonnost pneumatik. Meteorology avizovaný déšť opět nepřišel.
V grafu níže si můžete prohlédnout strategie jezdců včetně toho, kdo kdy použil čerstvou a kdo použitou směs pneumatik:
Legenda:
Ferrari chystá velké technické změny svého vozu, které začne postupně zavádět už při Velké ceně v Imole. Vedení týmu věří, že díky těmto úpravám se brzy zařadí mezi nejrychlejší stáje na startovním roštu.
Lando Norris přiznává svou sebekritiku a frustraci, přičemž místo obviňování týmu se soustředí na analýzu vlastních chyb. Aby plně naplnil svůj potenciál, musí najít rovnováhu mezi sebekritikou a sebedůvěrou, jinak by mohl promarnit šanci na očekávaný průlom.
Zak Brown si znovu rýpl do Alpine a připomněl, že ztráta Oscara Piastriho byla jejich velkým selháním. Vzhledem k Australanově současné formě u McLarenu působí tento přešlap o to bolestněji.
George Russell tvrdí, že kdyby se připojil k Mercedesu hned po vstupu do Formule 1, mohl mít na svém kontě dva tituly. Naznačuje, že čas strávený v menších týmech mohl znamenat ztrátu šampionátů, které by jinak mohl získat.
Lando Norris měl být hlavním tahounem McLarenu v boji o titul, ale drobné chyby ho postupně srážejí a nahrávají jeho klidnějšímu kolegovi Oscarovi Piastrimu. Ten zatím beze slov přebírá roli lídra a ukazuje, kdo má aktuálně navrch.
Začátek nové kapitoly Lewise Hamiltona ve Ferrari se zatím nese ve znamení zklamání. Očekávaný restart kariéry v ikonickém červeném voze se rychle proměnil v sérii neuspokojivých výsledků, které zatím nenaplňují ambice ani fanouškovská očekávání.
Max Verstappen z Red Bullu je známý svou přímočarostí a otevřeností, když přijde na hodnocení dění ve světě formule 1.
Pilot McLarenu si zakládá na férovém přístupu a přátelském vystupování, přesto by bylo chybou vnímat jeho slušnost jako nedostatek bojovnosti. Na trati je připraven tvrdě si jít za svým cílem.
Andrea Kimi Antonelli vstoupil do Formule 1 s velkými očekáváními a silnou podporou Mercedesu, který stojí za ním i v případě chyb. Šéf týmu Toto Wolff mu poskytuje plnou podporu, zatímco Valtteri Bottas, jako rezervní pilot a mentor, ochotně sdílí své zkušenosti.
Yuki Tsunoda po třech závodech v Red Bullu ukazuje potenciál, ale jeho plná adaptace ještě není dokončena. Rozdíl oproti Verstappenovi se projevuje nejen v rychlosti, ale i v práci s pneumatikami, stabilitě a konzistenci výkonu.
Šéf Aston Martinu Andy Cowell přiznal, že nové aerodynamické zařízení týmu jim od svého spuštění výrazně rozšířilo obzory. Podle jeho slov poskytl nový větrný tunel cenné poznatky, které Aston Martin plánuje využít k vývoji rychlejšího a konkurenceschopnějšího monopostu.
Gabriel Bortoleto přiznal, že přechod z vítězství v šampionátech F2 a F3 na závodění na chvostu startovního pole Formule 1 pro něj představuje značnou výzvu.