Jak jsou na tom piloti se svými pohonnými jednotkami před Velkou cenou Brazílie a kdo případně nasadí šestý motor a odpyká si trest raději zde místo v poslední, dvojnásobně bodované Velké ceně Abú Zabí?
Všichni piloti již alespoň jednou použili pátý motor s vnitřním spalováním (ICE) - Maldonado, Vergne a Vettel jich použili již šest, Kvjat dokonce sedm (všichni čtyři používají pohonné jednotky společnosti Renault Sport F1).
Žádnému z pilotů tedy již nic volného z alokace pěti kusů na sezónu nezbývá. Totéž se týká také turba a motorgenerátorů MGU-K a MGU-H. Z čerstvých komponent mohou někteří piloti využít již pouze baterie (ES) a řídicí elektroniku (CE).
Vettel si trest odpykal již v Austinu, kde si nechal nasadit všechny nové díly - protože byl u všech již na limitu, musel startovat z boxové uličky. Alonso přiznal, že zvažovali podobnou alternativu - přistoupí ke stejnému kroku Ferrari v Brazílii? Abú Zabí se tomu budou chtít vzhledem k mimořádně bodovaným pozicím rozhodně vyhnout. Teď nebo nikdy!
Stav součástí pohonných jednotek před Velkou cenou Brazílie 2014
Smůlu měl v USA Hülkenberg, jenž v úvodním kole najel na úlomky po nárazu svého týmového kolegy do Sutila a jenž pak musel odstoupit kvůli technickým problémům. Do rádia hlásil, že cítí spálený olej, ve skutečnosti ale praskla hřídel MGU-K a udělala díru na levé straně bloku motoru. Nico tedy bude muset sáhnout po starším kousku ve snaze vyhnout se penalizaci.
Mercedes dostal povolení hřídele pod dohledem FIA u starších motorů vyměnit. Jedná se o nejnamahánější část, k jejímuž posílení sáhl dříve také Renault, podobné potíže řešilo i Ferrari. K výrobě hřídele se používá speciální ocel a patří k nejdražším součástkám pohonné jednotky. Když se blíží konci své životnosti musí týmy více šetřit, což se projevuje v jejich nižší výkonnosti.
Nizozemský jezdec přijímá změny plánované pro rok 2026 s chladnou hlavou a bez emocí. Zatímco jiní vyjadřují nadšení či obavy, on si zachovává odstup a vyčkává, jak se nová pravidla projeví v praxi.
Charles Leclerc je zaskočen tím, že jeho tradičně silné kvalifikace mu v roce 2025 přestaly vycházet. I přes snahu najít příčinu zůstává důvod neúspěchu nejasný.
Andy Cowell potvrdil, že vývoj pohonné jednotky Honda pro sezonu 2026 postupuje dle plánu a testování probíhá jak v Japonsku, tak v britském Silverstonu. Zároveň označil partnerství za klíčový krok k proměně Aston Martinu v plnohodnotný tovární tým.
Liam Lawson připouští, že jezdci Formule 1 často využívají mezer v pravidlech ve svůj prospěch. Zároveň vyzývá k jejich zpřísnění, aby se zvýšila férovost na trati.
Mick Schumacher jedná s týmem Cadillac o své možné návratu do Formule 1 v sezóně 2026. Po období nejistoty a hledání nové příležitosti se zdá, že mladý závodník má reálnou šanci znovu se objevit na startovním roštu díky ambicióznímu projektu nováčka mezi týmy F1.
Odchod Jonathana Wheatleyho z Red Bullu přišel jako velké překvapení, protože ve týmu působil téměř dvě desetiletí na klíčových pozicích. Jeho rozhodnutí odchodu odráželo skryté napětí uvnitř stáje a naznačilo významné personální změny v konkurenčním prostředí formule 1.
Toto Wolff uvedl, že přátelství mezi ním a Lewisem Hamiltonem přestup do Ferrari nijak neovlivnil. Podle něj jejich vztah přesahuje hranice sportovní spolupráce a zůstává pevný i mimo týmové barvy.
Martin Brundle vyjádřil podporu Laurentovi Mekiesovi v jeho nové roli šéfa a výkonného ředitele Red Bullu. Podle něj má Mekies potřebné zkušenosti a autoritu, aby tým úspěšně vedl i v náročném období.
Fernando Alonso upozorňuje na velké výkonnostní rozdíly v poli F1, které podle něj zůstanou až do změny pravidel v roce 2026. Bez revoluce v technických předpisech podle něj nelze očekávat, že se týmy výrazněji srovnají.
Carlos Sainz výrazně ovlivnil kulturu i přístup uvnitř týmu Williams, říká sportovní ředitel Sven Smeets. Podle něj přinesl profesionalitu a technickou preciznost, která motivuje celý tým ke zrychlení vývoje.
Toto Wolff s humorem přiznal, že dodávat motory McLarenu možná nebylo jeho nejchytřejší rozhodnutí. McLaren nyní dominuje, zatímco tým Mercedesu zaostává.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal naplnit očekávání po přesunu do Red Bullu, což vyvolává pochybnosti o jeho budoucnosti ve Formuli 1. Jeho výkonnost zaostává a tlak na japonského jezdce stále roste.