Jak jsou na tom piloti se svými pohonnými jednotkami před Velkou cenou Brazílie a kdo případně nasadí šestý motor a odpyká si trest raději zde místo v poslední, dvojnásobně bodované Velké ceně Abú Zabí?
Všichni piloti již alespoň jednou použili pátý motor s vnitřním spalováním (ICE) - Maldonado, Vergne a Vettel jich použili již šest, Kvjat dokonce sedm (všichni čtyři používají pohonné jednotky společnosti Renault Sport F1).
Žádnému z pilotů tedy již nic volného z alokace pěti kusů na sezónu nezbývá. Totéž se týká také turba a motorgenerátorů MGU-K a MGU-H. Z čerstvých komponent mohou někteří piloti využít již pouze baterie (ES) a řídicí elektroniku (CE).
Vettel si trest odpykal již v Austinu, kde si nechal nasadit všechny nové díly - protože byl u všech již na limitu, musel startovat z boxové uličky. Alonso přiznal, že zvažovali podobnou alternativu - přistoupí ke stejnému kroku Ferrari v Brazílii? Abú Zabí se tomu budou chtít vzhledem k mimořádně bodovaným pozicím rozhodně vyhnout. Teď nebo nikdy!
Stav součástí pohonných jednotek před Velkou cenou Brazílie 2014
Smůlu měl v USA Hülkenberg, jenž v úvodním kole najel na úlomky po nárazu svého týmového kolegy do Sutila a jenž pak musel odstoupit kvůli technickým problémům. Do rádia hlásil, že cítí spálený olej, ve skutečnosti ale praskla hřídel MGU-K a udělala díru na levé straně bloku motoru. Nico tedy bude muset sáhnout po starším kousku ve snaze vyhnout se penalizaci.
Mercedes dostal povolení hřídele pod dohledem FIA u starších motorů vyměnit. Jedná se o nejnamahánější část, k jejímuž posílení sáhl dříve také Renault, podobné potíže řešilo i Ferrari. K výrobě hřídele se používá speciální ocel a patří k nejdražším součástkám pohonné jednotky. Když se blíží konci své životnosti musí týmy více šetřit, což se projevuje v jejich nižší výkonnosti.
Sedminásobný mistr světa dokázal posunout svůj vůz několik příček vpřed a nakonec dokončil závod v Las Vegas desátý.
Christian Horner se podle zpráv řadí mezi hlavní kandidáty na post šéfa týmu Aston Martin, poté co současný CEO Andy Cowell pravděpodobně odejde kvůli neshodám s Adrianem Neweym.
McLaren přiblížil důvody, které v Las Vegas vedly k porušení technických předpisů, a svým jezdcům se za vzniklé komplikace omluvil.
McLaren utrpěl tvrdou ránu po diskvalifikaci, která výrazně otřásla bojem o titul. Tým, který dlouho vedl šampionát, se nyní musí vypořádat nejen se ztrátou cenných bodů, ale i s rostoucím tlakem Maxe Verstappena.
Max Verstappen si vítězstvím udržel šance v boji o titul. Lando Norris však odjíždí ze závodu s ještě bezpečnějším náskokem v čele šampionátu.
George Russell, Andrea Kimi Antonelli a Carlos Sainz si udrží své pozice na startovním roštu Velké ceny Las Vegas.
Charles Leclerc po deštivé kvalifikaci v Las Vegas přiznal, že podmínky byly velmi náročné. Přesto zůstává odhodlaný a soustředí se na nadcházející závod.
Lewis Hamilton má před sebou v Las Vegas Grand Prix mimořádně těžký úkol. Pokud chce uspět, bude muset využít každou šanci a jet naprosto bezchybně.
Lando Norris vybojoval v mokré kvalifikaci na Velkou cenu Las Vegas pole position před Maxem Verstappenem, když skvěle zvládl náročné podmínky.
Nasazení nového motoru pro Maxe Verstappena v Brazílii rozpoutalo spor o to, zda úpravy zaměřené spíše na výkon než na spolehlivost spadají do limitu rozpočtu.
Lando Norris byl nejrychlejší ve druhém tréninku v Las Vegas, ale připouští, že mnoho soupeřů nedokončilo své simulace kvalifikace.
Charles Leclerc se po druhém tréninku na Velké ceně Las Vegas ocitl pod drobnohledem komisařů FIA, kteří vyšetřili jednu událost. Po provedeném šetření nebyly proti němu přijaty žádné další kroky.