Šéf týmu Red Bull Christian Horner říká, že finanční pomoc pro slabší týmy F1 by neměly pocházet od těch silnějších.
Týmy Lotus, Force India a Sauber se na svém střetnutí pokusily prosadit změnu v rozdělování příjmů F1 poté, co se týmy Caterham a Marussia dostaly do vážných potíží s následkem neúčasti ve dvou závodech. Jedním z řešení se zdá být „základní platba“ (říká se o 100 milionech britských liber) pro středně silné týmy. Christian Horner trvá na tom, že peníze by se neměly získat tak, že se vezmou nejsilnějším týmům. „My máme také napjatý rozpočet, na který je vyvíjen obrovský tlak, přesto musíme pracovat jen v jeho intencích,“ prohlásil Horner. „To by nebyl dobrý scénář. Dohody jsou platné do roku 2020. Když chce majitel komerčních práv dát slabším týmům víc peněz, je to jeho věc. Týmy F1 jsou tady proto, aby mezi sebou soutěžily, ne aby se navzájem sponzorovaly.“ Horner cítí k slabším týmům sympatie, má pocit, že se jejich příjmy v posledních letech zvýšily. Konečné slovo bude mít stejně Bernie Ecclestone. „Samozřejmě jsou my sympatické, řídil jsem několik menších týmů v jiných sériích. Když Red Bull začínal v F1, byl také menším týmem. Náš podíl na příjmech F1 byl drobný v porovnání s tím, jaký je dnes. Vše záleží na promotérovi, on rozhoduje, jakým způsobem bude příjmy rozdělovat a kolik chce platit jednotlivým týmům.“
Od chvíle, kdy Lewis Hamilton oznámil přestup k Ferrari, se mu v letošní sezoně formule 1 nedaří. Sedminásobný mistr světa zatím marně hledá formu – jediným světlejším momentem bylo vítězství ve sprintu v Číně. Jinak se čtyřicetiletý Brit trápí: páté místo v Bahrajnu a sedmé v Saúdské Arábii mu na klidu nepřidaly.
Mercedes po slibném začátku sezony v Džiddě tvrdě narazil, když Russell a Antonelli dojeli až pátý a šestý. Šéf týmu Toto Wolff označil závod za „nejhorší výkon roku“ a tým nyní hledá příčiny propadu tempa.
Lando Norris po závodě v Džiddě upozornil, že McLaren nemá takový náskok, jak si někteří myslí. Britský jezdec navíc poprvé v sezoně přišel o vedení v šampionátu, když ho předstihl týmový kolega Oscar Piastri.
Max Verstappen sice odstartoval do závodu v Džiddě z pole position, ale nakonec se musel spokojit až s druhým místem. Na jeho výsledek měl zásadní vliv trest, který obdržel za incident v úvodním kole s novým lídrem šampionátu Oscarem Piastrim.
Penalizace Maxe Verstappena za neoprávněný zisk výhody po projetí únikové zóny, což umožnilo Oscaru Piastrimu převzít vedení a získat vítězství, se stala zásadním momentem Velké ceny saúdské Arábie. Tento incident vyvolal kontroverze a diskuse, přičemž McLaren CEO Zak Brown považoval penalizaci za zaslouženou.
Jezdec Red Bullu Max Verstappen se v Saúdské Arábii ocitl pod drobnohledem kvůli manévru, který se stal předmětem diskusí.
Po skvělém startu z druhé pozice se Oscar Piastri v první zatáčce dostal bok po boku s Maxem Verstappenem, který však projetím únikovou zónou udržel vedení. Po odmítnutí vrátit pozici obdržel Verstappen pětisekundovou penalizaci, což Piastri využil a slavil vítězství.
Oscar Piastri si vítězstvím v Džiddě připsal třetí triumf v letošní sezoně Formule 1 a poprvé v kariéře převzal vedení v průběžném pořadí. Jezdec McLarenu tak potvrdil svou skvělou formu i vysoké ambice v boji o titul v sezoně 2025.
Jennifer Lopez se při Velké ceně Saúdské Arábie vrátila do prostředí Formule 1 jako speciální host Ferrari a po jedenácti letech opět vystoupila na pódiu v rámci závodního víkendu.
Ferrari ztrácí dech – při ideálních podmínkách na kolo nestačí na Red Bull, McLaren ani Mercedes a podle všeho drží až čtvrtou příčku ve výkonnostním žebříčku.
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.