Christian Horner tvrdí, že Mercedes v Austinu kývnul na částečné uvolnění pravidel týkajících se vývoje pohonných jednotek. Díky tomu se podle něj bude v F1 opět "dát soutěžit."
Rakouský tým si často stěžuje na nedostatečný výkon Renaultu RS32, který pohání jejich monoposty. Proto investoval do spolupráce s francouzským výrobcem, jenž se bude příští rok soustředit výlučně na ně, a angažoval několik zkušených inženýrů včetně Maria Illiena (Ilmor).
Horner si nedávno posteskl, že kvůli motoru ztrácejí dokonce až sekundu na kolo na Williams, nejúspěšnějšího zákazníka Mercedesu, nemluvě o samotném továrním týmu. Protože se nedaří ani Ferrari, tak není divu, že podporují uvolnění pravidel.
Šéf Red Bullu souhlasí s domněnkou Bernieho Ecclestona, že technická pravidla by zasloužila naprosté přepracování. "Pokud jde o technická a sportovní pravidla, tak si myslím, že jsou hodně pevná," vyjádřil svou nelibost v Austinu.
"Došlo k velmi povzbuzující schůzce mezi výrobce motoru a Mercedes přijal, že potřebují poskytnout rámec příležitosti ostatním, aby zavedli soutěžení. Ale nevidím za skutečné změny technických a sportovních pravidel, protože každá změna má škodlivý dopad na náklady," uvádí Horner.
Mistrovský kousek techniky, který konkurenci vede k nářkům (foto: Mercedes AMG F1 Team)
Podle italských médií se šéfovi Ferrari Marcovi Mattiaccimu podařilo údajně dohodnout s FIA posun homologace z konce února až na červenec. S uvolněním vývoje a stoupajícími náklady však pochopitelně nesouhlasí menší týmy, jež za nové pohonné jednotky musí dávat mnohem více než za loňské V8.
Šéf Ferrari po sobotní schůzce řek: "Mercedes vyjádřil ochotu ustoupit. Nechci tím ale říct, že je věc již uzavřena, protože Mercedes už jednou názor změnil." Narážel tím na schůzku v Singapuru, kdy německý výrobce nejdříve se změnami souhlasil, pak si vše ale rozmyslel.
Horner přibližuje nová jednání v Austinu: "Mercedes se účastnil rozhovorů konstruktérů, zatím tedy s ničím nesouhlasili. Došlo ale na velmi konstruktivní diskusi, díky které se snad v blízké budoucnosti dočkáme řešení."
"Když se podíváte na ztrátu ve výkonu, tak momentálně bychom museli stáhnout alespoň sekundu, která nám momentálně chybí v koňských silách, abychom si to mohli rozdávat s Williamsem a porážet ho," řekl šéf Red Bullu v rozhovoru pro Sky Sports před závodem, v němž Ricciardo i tak oba Williamsy porazil.
"Když se nám podaří snížit část z té ztráty, byť i jen polovinu, tak bychom měli být schopni začít závodit nebo vyvinout tlak na Mercedes," přeje si Horner, jehož tým v šampionátu pohodlně drží druhé místo před Willamsem a Ferrari.
Renault, Horner, Lauda, Wolff, Mattiachi, Honda and a couple of unidentifiables. Engine 2015 meeting behind close... pic.twitter.com/0RpwVJEY7Y
— F1 Paddock Pass (@F1PaddockPass) November 1, 2014
Kompresní poměr u motorů Mercedesu a Red Bullu pro sezonu 2026 se stal předmětem diskuzí v paddocku Formule 1. Ve skutečnosti ale nejde jen o čísla, nýbrž o širší technické souvislosti nové motorové éry.
George Russell tvrdí, že nejistota ohledně jeho budoucnosti u Mercedesu v první polovině sezony F1 2025 ho nijak nerozptylovala. Dokázal se plně soustředit na své závodní výkony.
Fernando Alonso vstupuje do nové sezony Formule 1 s týmem Aston Martin s jasným cílem být připraven na nadcházející výzvy. Úvod sezony slibuje dynamiku, přesto Alonso zůstává klidný a optimistický.
Pierre Gasly se ohlíží za napjatou rivalitou s Estebanem Oconem, která postupně přerostla z čistě týmového soupeření v osobní rozkol. Podle francouzského jezdce zanechala jejich společná minulost výraznější stopy, než se navenek zdálo.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.