Christian Horner tvrdí, že Mercedes v Austinu kývnul na částečné uvolnění pravidel týkajících se vývoje pohonných jednotek. Díky tomu se podle něj bude v F1 opět "dát soutěžit."
Rakouský tým si často stěžuje na nedostatečný výkon Renaultu RS32, který pohání jejich monoposty. Proto investoval do spolupráce s francouzským výrobcem, jenž se bude příští rok soustředit výlučně na ně, a angažoval několik zkušených inženýrů včetně Maria Illiena (Ilmor).
Horner si nedávno posteskl, že kvůli motoru ztrácejí dokonce až sekundu na kolo na Williams, nejúspěšnějšího zákazníka Mercedesu, nemluvě o samotném továrním týmu. Protože se nedaří ani Ferrari, tak není divu, že podporují uvolnění pravidel.
Šéf Red Bullu souhlasí s domněnkou Bernieho Ecclestona, že technická pravidla by zasloužila naprosté přepracování. "Pokud jde o technická a sportovní pravidla, tak si myslím, že jsou hodně pevná," vyjádřil svou nelibost v Austinu.
"Došlo k velmi povzbuzující schůzce mezi výrobce motoru a Mercedes přijal, že potřebují poskytnout rámec příležitosti ostatním, aby zavedli soutěžení. Ale nevidím za skutečné změny technických a sportovních pravidel, protože každá změna má škodlivý dopad na náklady," uvádí Horner.
Mistrovský kousek techniky, který konkurenci vede k nářkům (foto: Mercedes AMG F1 Team)
Podle italských médií se šéfovi Ferrari Marcovi Mattiaccimu podařilo údajně dohodnout s FIA posun homologace z konce února až na červenec. S uvolněním vývoje a stoupajícími náklady však pochopitelně nesouhlasí menší týmy, jež za nové pohonné jednotky musí dávat mnohem více než za loňské V8.
Šéf Ferrari po sobotní schůzce řek: "Mercedes vyjádřil ochotu ustoupit. Nechci tím ale říct, že je věc již uzavřena, protože Mercedes už jednou názor změnil." Narážel tím na schůzku v Singapuru, kdy německý výrobce nejdříve se změnami souhlasil, pak si vše ale rozmyslel.
Horner přibližuje nová jednání v Austinu: "Mercedes se účastnil rozhovorů konstruktérů, zatím tedy s ničím nesouhlasili. Došlo ale na velmi konstruktivní diskusi, díky které se snad v blízké budoucnosti dočkáme řešení."
"Když se podíváte na ztrátu ve výkonu, tak momentálně bychom museli stáhnout alespoň sekundu, která nám momentálně chybí v koňských silách, abychom si to mohli rozdávat s Williamsem a porážet ho," řekl šéf Red Bullu v rozhovoru pro Sky Sports před závodem, v němž Ricciardo i tak oba Williamsy porazil.
"Když se nám podaří snížit část z té ztráty, byť i jen polovinu, tak bychom měli být schopni začít závodit nebo vyvinout tlak na Mercedes," přeje si Horner, jehož tým v šampionátu pohodlně drží druhé místo před Willamsem a Ferrari.
Renault, Horner, Lauda, Wolff, Mattiachi, Honda and a couple of unidentifiables. Engine 2015 meeting behind close... pic.twitter.com/0RpwVJEY7Y
— F1 Paddock Pass (@F1PaddockPass) November 1, 2014
Charles Leclerc kvůli zdravotním potížím vynechá media day před Velkou cenou Emilia Romagna v Imole, ale Ferrari očekává jeho návrat do vozu v pátek. Tým zároveň přiveze první technické upgrady a doufá v lepší výsledky.
Lewis Hamilton je bezesporu jednou z nejvlivnějších osobností ve světě Formule 1, což potvrzuje i jeho nejnovější lukrativní smlouva s velkým sponzorem. Tento obchod ukazuje, jak silná a ceněná je jeho jméno nejen na trati, ale i mimo ni.
Franco Colapinto nastupuje do formule 1 uprostřed sezony a má pět závodů, včetně víkendové GP v Imole, aby si u týmu Alpine vybojoval trvalé místo. I přes smíšené výsledky v roce 2024 musí podat maximální výkon, jinak mu hrozí návrat na lavičku náhradníků.
McLaren patří mezi týmy, které na nadcházející Velkou cenu Emilia Romagna v Imole plánují představit výrazné technické vylepšení svých vozů. Tyto upgrady by měly pomoci týmu udržet tempo v aktuálně vyrovnaném poli a posílit jejich šance v pokračující sezoně.
Frederic Vasseur varuje, že plánované zpřísnění pravidel ohledně takzvaných flexibilních křídel může zásadně ovlivnit pořadí na čele F1. Podle šéfa Ferrari jde o citlivou oblast, kde někteří soupeři balancují na hraně legality, a změna by mohla odhalit dosud skryté rozdíly.
Ford zůstává pevně oddaný Formuli 1 i partnerství s Red Bullem, a to i v případě, že Max Verstappen po roce 2025 tým opustí. Podle šéfa Ford Performance Marka Rushbrooka je jejich spolupráce strategickým krokem s dlouhodobou vizí, nezávislým na jednotlivých jezdcích.
Lewis Hamilton se po těžkém adaptačním období ve Ferrari postupně zlepšuje a zkracuje rozdíl vůči Charlesi Leclercovi. Jeho cílem ale není jen porazit týmového kolegu, ale vyhrávat závody. Tifosi ho nadále podporují.
Adrian Newey přirovnal pravidla pro sezonu 2026 k technické revoluci z roku 2022. Podle něj nabízejí víc prostoru pro inovace, než se původně zdálo.
Charles Leclerc je spokojený se směrem nastavení SF-25, který odpovídá jeho stylu, ale stále hledá úpravy pro lepší zvládnutí chování letošního monopostu.
Šéf Williamsu James Vowles vyjádřil otevřenou podporu možné kandidatuře Carlose Sainze staršího na post prezidenta FIA.
McLaren s monopostem MCL39 si získává pozornost výjimečně šetrným zacházením s pneumatikami, obzvlášť v průběhu závodů, což naplno potvrdil i výkon v Miami. Za tímto náskokem může stát chytrý systém chlazení brzd.
Před 75 lety odstartoval na trati v Silverstone první závod mistrovství světa Formule 1, který se stal symbolem poválečné obnovy a začátkem nové éry motorsportu. Alfa Romeo tehdy ovládla stupně vítězů a zrodil se fenomén, který dodnes fascinuje miliony fanoušků po celém světě.