Christian Horner tvrdí, že Mercedes v Austinu kývnul na částečné uvolnění pravidel týkajících se vývoje pohonných jednotek. Díky tomu se podle něj bude v F1 opět "dát soutěžit."
Rakouský tým si často stěžuje na nedostatečný výkon Renaultu RS32, který pohání jejich monoposty. Proto investoval do spolupráce s francouzským výrobcem, jenž se bude příští rok soustředit výlučně na ně, a angažoval několik zkušených inženýrů včetně Maria Illiena (Ilmor).
Horner si nedávno posteskl, že kvůli motoru ztrácejí dokonce až sekundu na kolo na Williams, nejúspěšnějšího zákazníka Mercedesu, nemluvě o samotném továrním týmu. Protože se nedaří ani Ferrari, tak není divu, že podporují uvolnění pravidel.
Šéf Red Bullu souhlasí s domněnkou Bernieho Ecclestona, že technická pravidla by zasloužila naprosté přepracování. "Pokud jde o technická a sportovní pravidla, tak si myslím, že jsou hodně pevná," vyjádřil svou nelibost v Austinu.
"Došlo k velmi povzbuzující schůzce mezi výrobce motoru a Mercedes přijal, že potřebují poskytnout rámec příležitosti ostatním, aby zavedli soutěžení. Ale nevidím za skutečné změny technických a sportovních pravidel, protože každá změna má škodlivý dopad na náklady," uvádí Horner.
Mistrovský kousek techniky, který konkurenci vede k nářkům (foto: Mercedes AMG F1 Team)
Podle italských médií se šéfovi Ferrari Marcovi Mattiaccimu podařilo údajně dohodnout s FIA posun homologace z konce února až na červenec. S uvolněním vývoje a stoupajícími náklady však pochopitelně nesouhlasí menší týmy, jež za nové pohonné jednotky musí dávat mnohem více než za loňské V8.
Šéf Ferrari po sobotní schůzce řek: "Mercedes vyjádřil ochotu ustoupit. Nechci tím ale říct, že je věc již uzavřena, protože Mercedes už jednou názor změnil." Narážel tím na schůzku v Singapuru, kdy německý výrobce nejdříve se změnami souhlasil, pak si vše ale rozmyslel.
Horner přibližuje nová jednání v Austinu: "Mercedes se účastnil rozhovorů konstruktérů, zatím tedy s ničím nesouhlasili. Došlo ale na velmi konstruktivní diskusi, díky které se snad v blízké budoucnosti dočkáme řešení."
"Když se podíváte na ztrátu ve výkonu, tak momentálně bychom museli stáhnout alespoň sekundu, která nám momentálně chybí v koňských silách, abychom si to mohli rozdávat s Williamsem a porážet ho," řekl šéf Red Bullu v rozhovoru pro Sky Sports před závodem, v němž Ricciardo i tak oba Williamsy porazil.
"Když se nám podaří snížit část z té ztráty, byť i jen polovinu, tak bychom měli být schopni začít závodit nebo vyvinout tlak na Mercedes," přeje si Horner, jehož tým v šampionátu pohodlně drží druhé místo před Willamsem a Ferrari.
Renault, Horner, Lauda, Wolff, Mattiachi, Honda and a couple of unidentifiables. Engine 2015 meeting behind close... pic.twitter.com/0RpwVJEY7Y
— F1 Paddock Pass (@F1PaddockPass) November 1, 2014
Ferrari během britské Grand Prix přišlo o GPS signál Hamiltonova vozu a muselo činit strategická rozhodnutí prakticky naslepo. Výpadek dat ovlivnil i načasování přezutí, což stálo Hamiltona cenné sekundy a možný posun na pódium.
Red Bull vsadil na odvážnou strategii v nastavení Verstappenova vozu pro britskou Grand Prix – risk se však obrátil proti nim.
Lewis Hamilton letos v sezóně 2025 zatím zápasí s nepříznivými výsledky. Ačkoliv Silverstone přineslo zlepšení, Brit stále hledá formu a není s dosavadním výkonem spokojený.
Oscar Piastri po penalizaci ve Velké ceně Velké Británie chtěl vyměnit pozici s Landem Norrisem, ale uznal, že by to nebylo fér. I přes zklamání respektoval týmové rozhodnutí a chce se z této zkušenosti poučit.
Lando Norris si za výhru v Británii odnesl trofej složenou z 2 717 kostek LEGO. Tradiční RAC Trophy tak dostala moderní a hravý vzhled.
Oscar Piastri byl frustrovaný po deseti sekundové penalizaci, kterou dostal za zpomalení za safety carem. Trest ho připravil o vítězství a proměnil slibně rozjetý závod ve zklamání.
Po 239 startech se Nico Hülkenberg konečně dočkal svého prvního pódiového umístění ve Formuli 1. Trpělivost, vytrvalost a dlouholeté zkušenosti mu přinesly zasloužený úspěch.
Lando Norris využil deštivých podmínek a strategických chyb soupeřů k suverénnímu vítězství na domácí půdě v Silverstone. Zaslouženou pozornost ale sklidil i Nico Hülkenberg, který po letech úsilí získal své první pódium ve Formuli 1.
McLaren zatím zůstává favoritem sezóny, ale šéf týmu Andrea Stella vnímá rostoucí formu Ferrari jako potenciální hrozbu. Podle něj by jejich zlepšení mohlo dodat šampionátu větší napětí.
Max Verstappen po kvalifikaci na Velkou cenu Velké Británie uvedl, že mu Andrea Kimi Antonelli pomohl poskytnutím větrného stínu (tow), což mu mohlo přinést drobné zlepšení času na kolo.
Kimi Antonelli se kvalifikoval na sedmém místě, ale do závodu odstartuje desátý. Nese si penalizaci ztráty tří pozic na startu za kolizi s Maxem Verstappenem v Rakousku.
Fernando Alonso odstartuje do Velké ceny Velké Británie ze sedmé pozice. Posunul se dopředu díky tomu, že Oliver Bearman a Andrea Kimi Antonelli obdrželi penalizace.