Nováček Max Verstappen si přeje, aby ve své první sezóně v F1 nastupoval vedle zkušeného Jeana-Erica Vergneho. Toro Rosso by na tom podle něj vydělalo. Odborný poradce Red Bullu Helmut Marko na to má ale jiný názor.
Sedmnáctiletý Verstappen cítí, že by Vergneho zkušenosti mohly italskému týmu pomoci i jeho vlastnímu vývoji v F1: "Je to důležité si Jeana-Erica ponechat. Myslím, že bude velkou pomocí," soudí holandský mladík.
"Má už zkušenosti s pneumatikami, takže mi s nimi může hodně pomoci. Ale myslím si, že je také velkou pomocí pro tým obecně," pokračuje Verstappen, který v Austinu opět nastoupil s Toro Rosso do prvního tréninku, aby sbíral zkušenosti před ostrým debutem příští sezónu v Melbourne.
Vergne formálně přišel o místo u Toro Rosso, když stáj v srpnu oznámila, že za ní budou v roce 2015 závodit Daniil Kvjat a právě Max Verstappen. Jenže Sebastian Vettel nečekaně zamířil k Ferrari, proto Red Bull sáhl po Kvajtovi, takže je u jeho juniorského týmu opět jedno místo volné.
Verstappen by si přál začínat po boku zkušenějšího pilota, byť s dalším nováčkem v týmu by situaci mohl mít zpočátku snadnější: "Časy by určitě byly vyrovnanější. Když máte zkušenějšího jezdce, budou v časech někdy možná větší rozdíly, můžete se však z toho poučit."
"Když máte někoho , jako je Jean-Eric, určitě to pomůže tam, kde jsem s pneumatikami - nejen pro jeden závod, ale pro celou sezónu. Myslím, že by šlo pro mě a pro tým o vítěznou situaci," dodává Verstappen.
Max Verstappen (vlevo) s Helmutem Markem, který by u Toro Rosso opět nejraději viděl dalšídva nové mladíky (foto: Scuderia Toro Rosso)
Šéf týmu Franz Tost v Austinu připustil, že je Vergne stále ve hře. Udržet by si jej přál také majitel týmu Dietrich Mateschitz, Helmut Marko se však do kokpitu snaží dostat některého z nováčků: Carlose Sainze - šampiona Formule Renault 3.5, druhého z této série Pierra Gaslyho a Alexe Lynna, šampiona GP3.
James Vowles poskytl nejnovější zprávy o své manželce Rachel Rolph a jejich novorozeném miminku. Ve veřejném prohlášení vyjádřil radost a vděčnost za zdraví celé rodiny a podělil se o první dojmy z otcovství.
Andrea Kimi Antonelli začal svou kariéru ve Formuli 1 slibně, ale nyní čelí obtížím. Mercedes věří, že mu pomůže tyto problémy překonat a vrátit se zpět na vítěznou cestu.
McLaren suverénně vede šampionát konstruktérů a Lando Norris si je vědom, jaké štěstí má s monopostem MCL39. Tento vůz mu dává potřebnou rychlost a jistotu k tomu, aby tým mohl bojovat o titul.
Christian Horner nezůstal jediný, kdo opustil Red Bull, společnost s ním opustili i dva další členové vrcholového managementu. Tým tak čelí největšímu otřesu ve vedení od svého vstupu do Formule 1.
Martin Brundle se domnívá, že problémy Red Bullu začaly po odchodu Christiana Hornera, který byl klíčovým stabilizačním prvkem týmu. Podle něj tým od té doby postrádá vedení a soudržnost, což se odráží i na trati.
Christian Horner byl v úterý oficiálně odvolán z vedení týmu Red Bull a ve středu se emotivně rozloučil se zaměstnanci v továrně v Milton Keynes. Red Bull zároveň zpřísnil komunikaci s médii a veškerá veřejná prohlášení nyní řídí centrála v Salcburku.
Red Bull provedl zásadní změnu ve svém vedení, když se rozhodl ukončit spolupráci s Christianem Hornerem. Max Verstappen na tuto nečekanou zprávu reagoval s klidem a zaměřil se na pokračování sportovních cílů týmu.
Nečekané odvolání Christiana Hornera z čela Red Bull Racing může zásadně ovlivnit budoucnost Maxe Verstappena. Verstappen nyní stojí před rozhodnutím, zda zůstane u týmu, nebo využije výstupní klauzuli ve své smlouvě.
Martin Brundle potvrdil, že napjatá atmosféra uvnitř Red Bullu je v paddocku snadno rozpoznatelná. Podle něj není těžké vycítit, že v týmu není vše v pořádku.
Alan Permane se po překvapivých změnách v Red Bull Racing Group stává novým šéfem týmu Racing Bulls, čímž se vrací do klíčové manažerské role. Jeho jmenování je důkazem důvěry v jeho bohaté zkušenosti a schopnost vést tým k stabilitě a růstu po náročném období.
Christian Horner byl po dvaceti letech náhle odvolán z pozice šéfa týmu Red Bull. Tým mu poděkoval za dlouholeté vedení, které přineslo osm jezdeckých a šest konstruktérských titulů.
Gabriel Bortoleto přiznal chybu, když při britské Grand Prix zvolil na začátku závodu suché pneumatiky. Risk v proměnlivých podmínkách mu nevyšel a vedl k jeho brzkému odstoupení.