Giancarlo Minardi se domnívá, že o titulu mistra světa se rozhodne už v Brazílii, výkon vozů Williams v USA ho zklamal.
Giancarlo Minardi, bývalý majitel stáje F1, se s uznáním vyjádřil na adresu Lewise Hamiltona po jeho triumfu v texaském Austinu. „Lewis Hamilton je skutečný dravec. Poté, co v kvalifikaci ztratil blízký kontakt se svým týmovým kolegou, předvedl v závodě předjížděcí manévr, kterým dal jasně najevo, kdo je v současnosti v Mercedesu lepším jezdcem. Teď má náskok 24 bodů (v Brazílii a Abú Zabí jde ještě o 75 bodů) a už o příštím víkendu se může mezi ním a Nicem Rosbergem definitivně rozhodnout o letošním titulu mistra světa. V současnosti je už nemůže nikdo jiný ohrozit.“
Minardi nečekal, že jezdce Williamsu předjede Ricciardo, myslel si, že jeden z nich půjde na stupně vítězů. „V tomto závodě mě zklamaly Williamsy. Upřímně, věřil jsem, že Felipe Massa a Valtteri Bottas svedou souboj o třetí místo. Svým skvělým výkonem se na něm objevil Daniel Ricciardo, předvedl skvělá předjíždění. Potvrdil, že je týmovým lídrem týmu, který nepřestává udivovat a úplně vymazal Vettela. Taktice určené pro Sebastiana jsem vůbec nerozuměl, i když nakonec skončil na sedmém místě.“
Pochvala se od Minardiho dostala i jiným jezdůcm – Vergnovi z Toro Rosso a letos netradičně také jezdci z Lotusu. „Lotus podal velmi dobrý výkon – Pastor Maldonado získal deváté místo. Dobře jezdil také Jean-Eric Vergne na desátém místě. Dokázal, že si nezaslouží, aby ho v Toro Rosso odepsali. Ještě může být užitečný z dlouhodobého hlediska a získávat pro tým z Faenzy důležité body. Toro Rosso pomalu stoupá a jeho pomoc by přišla vhod.“
K výkonům Ferrari byl Minardi stručný. „Co se týče Ferrari, Alonso potvrdil pozitivní trend, přičemž tak trochu zesměšňuje Räikkönena. Kimiho bilance proti španělskému jezdci je až zahanbující.“
„Pro úplnost musím vzpomenout i Caterham a Marussii. Musíme si všichni počkat na to, jakým směrem se vydá F1, protože se zatím hodně mluví o třetích týmových vozech a přerozdělení příjmů. Osobně si nemyslím, že třetí vozy by byly dobrým řešením, ale asi si musím všechny problémy dobře v klidu promyslet s určitým odstupem.“
Lando Norris zazářil ve druhém tréninku GP Itálie v Monze, když zajel nejlepší čas a potvrdil konkurenceschopnost McLarenu. Druhý skončil Charles Leclerc na Ferrari. Kimi Antonelli opět v problémech.
Charles Leclerc přiznal, že po nehodě na GP Nizozemska zůstal sedět na svahu, protože jediná cesta zpět do garáže Ferrari vedla přes zaplněnou tribunu. Podle něj šlo o pragmatické a bezpečné rozhodnutí, aby se vyhnul riziku mezi diváky.
Lewis Hamilton a Charles Leclerc začali domácí Grand Prix Ferrari ve velkém stylu, když obsadili první dvě místa v úvodním tréninku. Tímto výsledkem potěšili tisíce fanoušků na tribunách a ukázali, že tým má na startu víkendu výraznou sílu.
Krátce poté, co byl jmenován prvním testovacím jezdcem Cadillacu pro F1, udělal Colton Herta další významný krok směrem ke svému cíli závodit v šampionátu Formule 1.
Max Verstappen varuje před přílišnými změnami formátu F1, včetně kratších závodů a více sprintů. Podle něj je třeba zachovat tradiční podobu šampionátu.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali naznačil, že sport může v budoucnu čekat výrazná úprava podoby závodních víkendů. Cílem má být větší zapojení fanoušků, přičemž Domenicali tvrdí, že většina účastníků je těmto plánům nakloněna.
Liam Lawson po incidentu s Carlosem Sainzem na Velké ceně Nizozemska uvedl, že nechápe, proč je Španěl rozrušený, protože šlo o běžný závodní souboj.
Isack Hadjar z týmu Racing Bulls přiznal, že i přes nejistotu ohledně své budoucnosti před sezonou Formule 1 v roce 2026 zůstává klidný a vyrovnaný.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali potvrdil, že tři stávající okruhy projevily zájem vrátit se do závodního kalendáře.
Jacques Villeneuve varuje, že Ferrari před domácí Monzou čelí velkému tlaku. Podle něj mohou očekávání tifosi ovlivnit výkony týmu.
Lando Norris musel v Zandvoortu předčasně odstoupit kvůli úniku oleje, zatímco se snažil dotáhnout na týmového kolegu Oscara Piastriho. Nadějný závod se tak proměnil v hořké zklamání pro britského jezdce.
Lewis Hamilton přiznal, že Ferrari čelí před domácím závodem v Monze obrovskému tlaku, a to zejména on sám. Podle něj půjde kromě výkonu vozu i o zvládnutí emocí a očekávání fanoušků.