AUSTIN - ZASTÁVKY V BOXECH A STRATEGIE; Jak si vedly týmy během Velké ceny Spojených států při přezouvání svých pilotů a jaké strategie pro ni zvolily?
McLaren má letos nejlepší mechaniky, kteří své prvenství v Austinu opět potvrdili, když Buttona přezuli v 28. kole za 2,1 sekundy. Po výjezdu safety-caru v prvním kole si tým z Wokingu troufl dokonce na dvouzastávku.
Nejkonzistentnější práci ale předváděli u Red Bullu: Vettel byl jako jediný v boxech čtyřikrát, ani jednou se však nezdržel déle než 2,8 s. Třetí zastávka v 26. kole trvala dokonce jen 2,3 s, průměr činil 2,52 s. Ricciardo byl hotov také rychle: za 2,6 a 2,9 s.
Nejrychlejší zastávka Jensona Buttona trvala pouze 2,1 s
Mercedes lépe přezouval Hamiltona - 2,9 a 2,8 s, u Rosberga byly opě zastávky o 2 - 3 desetiny pomalejší (3,0 a 3,1 s). Obě výměny pneumatik pod tři sekundy jsme zaznamenali rovněž u Williamsu Bottase - 2,7 a 2,8 s.
Velmi rychlou zastávku jsme také u Lotusu, který Grosjeana v 29. kole odbavil za 2,4 s, podobně jako Ferrari Räikkönen o 13 kol později. Scuderia pracovala perfektně, všechny zastávky Fina stihla do 2,8 s.
Safety car v úvodu závodu zamával strategiemi, jízdu de facto na jednu zastávku pak zvolil McLaren, ale moc si tím nepomohl - Button nakonec dokonce nedosáhl ani na body. Na dvě zastávky vsadilo celkem 11 pilotů, třikrát se v boxech objevili Gutiérrez, Kvjat a Räikkönen, čtyřikrát pouze Vettel startující z boxové uličky.
Do Velké ceny Austinu vypsané na 56 kol vyrazila většina na měkkých pneumatikách, středně tvrdé pro první část použili jen Kvjat a Vettel.
Nejdelší stint na měkké směsi absolvoval Massa - 18 kol (32 % závodu), na středně-tvrdé zvládl Magnussen 26 kol, tj. 46 % závodu.
Legenda:
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.