AUSTIN - ZASTÁVKY V BOXECH A STRATEGIE; Jak si vedly týmy během Velké ceny Spojených států při přezouvání svých pilotů a jaké strategie pro ni zvolily?
McLaren má letos nejlepší mechaniky, kteří své prvenství v Austinu opět potvrdili, když Buttona přezuli v 28. kole za 2,1 sekundy. Po výjezdu safety-caru v prvním kole si tým z Wokingu troufl dokonce na dvouzastávku.
Nejkonzistentnější práci ale předváděli u Red Bullu: Vettel byl jako jediný v boxech čtyřikrát, ani jednou se však nezdržel déle než 2,8 s. Třetí zastávka v 26. kole trvala dokonce jen 2,3 s, průměr činil 2,52 s. Ricciardo byl hotov také rychle: za 2,6 a 2,9 s.
Nejrychlejší zastávka Jensona Buttona trvala pouze 2,1 s
Mercedes lépe přezouval Hamiltona - 2,9 a 2,8 s, u Rosberga byly opě zastávky o 2 - 3 desetiny pomalejší (3,0 a 3,1 s). Obě výměny pneumatik pod tři sekundy jsme zaznamenali rovněž u Williamsu Bottase - 2,7 a 2,8 s.
Velmi rychlou zastávku jsme také u Lotusu, který Grosjeana v 29. kole odbavil za 2,4 s, podobně jako Ferrari Räikkönen o 13 kol později. Scuderia pracovala perfektně, všechny zastávky Fina stihla do 2,8 s.
Safety car v úvodu závodu zamával strategiemi, jízdu de facto na jednu zastávku pak zvolil McLaren, ale moc si tím nepomohl - Button nakonec dokonce nedosáhl ani na body. Na dvě zastávky vsadilo celkem 11 pilotů, třikrát se v boxech objevili Gutiérrez, Kvjat a Räikkönen, čtyřikrát pouze Vettel startující z boxové uličky.
Do Velké ceny Austinu vypsané na 56 kol vyrazila většina na měkkých pneumatikách, středně tvrdé pro první část použili jen Kvjat a Vettel.
Nejdelší stint na měkké směsi absolvoval Massa - 18 kol (32 % závodu), na středně-tvrdé zvládl Magnussen 26 kol, tj. 46 % závodu.
Legenda:
Sedminásobný mistr světa dokázal posunout svůj vůz několik příček vpřed a nakonec dokončil závod v Las Vegas desátý.
Christian Horner se podle zpráv řadí mezi hlavní kandidáty na post šéfa týmu Aston Martin, poté co současný CEO Andy Cowell pravděpodobně odejde kvůli neshodám s Adrianem Neweym.
McLaren přiblížil důvody, které v Las Vegas vedly k porušení technických předpisů, a svým jezdcům se za vzniklé komplikace omluvil.
McLaren utrpěl tvrdou ránu po diskvalifikaci, která výrazně otřásla bojem o titul. Tým, který dlouho vedl šampionát, se nyní musí vypořádat nejen se ztrátou cenných bodů, ale i s rostoucím tlakem Maxe Verstappena.
Max Verstappen si vítězstvím udržel šance v boji o titul. Lando Norris však odjíždí ze závodu s ještě bezpečnějším náskokem v čele šampionátu.
George Russell, Andrea Kimi Antonelli a Carlos Sainz si udrží své pozice na startovním roštu Velké ceny Las Vegas.
Charles Leclerc po deštivé kvalifikaci v Las Vegas přiznal, že podmínky byly velmi náročné. Přesto zůstává odhodlaný a soustředí se na nadcházející závod.
Lewis Hamilton má před sebou v Las Vegas Grand Prix mimořádně těžký úkol. Pokud chce uspět, bude muset využít každou šanci a jet naprosto bezchybně.
Lando Norris vybojoval v mokré kvalifikaci na Velkou cenu Las Vegas pole position před Maxem Verstappenem, když skvěle zvládl náročné podmínky.
Nasazení nového motoru pro Maxe Verstappena v Brazílii rozpoutalo spor o to, zda úpravy zaměřené spíše na výkon než na spolehlivost spadají do limitu rozpočtu.
Lando Norris byl nejrychlejší ve druhém tréninku v Las Vegas, ale připouští, že mnoho soupeřů nedokončilo své simulace kvalifikace.
Charles Leclerc se po druhém tréninku na Velké ceně Las Vegas ocitl pod drobnohledem komisařů FIA, kteří vyšetřili jednu událost. Po provedeném šetření nebyly proti němu přijaty žádné další kroky.