Správci Caterhamu řekli, že další dva týdny budeme všichni v napětí, jestli se najde zachránce týmu.
Tým z britského Leafieldu je pod nucenou správou od minulého týdne a v USA chybí a je takřka 100%, že jej neuvidíme ani příští týden v Brazílii. V ohrožení je na 200 pracovních míst, které tým nabízel. Dle nejnovějších zpráv projevilo o záchranu týmu zájem až 12 potenciálních kupců. Henry Shinners, správce týmu, řekl v rozhovoru pro Sky Sports News HQ, že uspořádal sezení se zaměstnanci týmu a zjistil, že nedostali svoje výplaty za říjen.
"Pracovníci jsou aktuálně zaměstnáváni 1MRT, malajskou společností, která momentálně drží licenci na závodění v F1. My jsme správci dceřiné společnosti, Caterham Sports Limited, takže nejsou našimi zaměstnanci. Ale management 1MRT s nimi nemluvil. Nemají informace o tom, co se děje a jejich výplaty za říjen nebyly zaplaceny. Takže cítíme povinnost se s ním potkat a říci jim, co se děje z našeho pohledu."
Uvidíme ještě někdy vozy z Leafield? Zájemců je prý dost... (foto: Caterham F1 Team)
Caterham byl prodán konsorciu Engavest ze Středního východu a Švýcarska jeho zakladatelem, Tonym Fernandesem, na konci června. Jenže obě strany se po neshodách minulý týden rozešly. "Pokračujeme v našem úsilí a snaze o nalezní kupce týmu. Všichni víme, že pracovní síla je živou krví týmu. Cítíme, že pokud by se kupec nenašel v nadcházejících dvou týdnech, tak bychom to museli pravděpodobně ukončit," říká dále Shinners.
Zkraje tohoto týdne oznámila přechod pod nucenou zprávu také Marussia, ačkoliv její zaměstnanci byli za poslední měsic zaplaceni, tak byli požádáni, aby dělali zadarmo dokud se nenajde nový kupec týmu. Situace těchto dvou malých týmů zvedla velké debaty o financování F1. Jen dodejme, že třetí tým, který s nimi do F1 v roce 2010 vstupoval, bylo HRT. Všechny tři týmy ale chtěli do F1 s tím, že budou zavedeny rozpočtové stropy...
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.