Správci Caterhamu řekli, že další dva týdny budeme všichni v napětí, jestli se najde zachránce týmu.
Tým z britského Leafieldu je pod nucenou správou od minulého týdne a v USA chybí a je takřka 100%, že jej neuvidíme ani příští týden v Brazílii. V ohrožení je na 200 pracovních míst, které tým nabízel. Dle nejnovějších zpráv projevilo o záchranu týmu zájem až 12 potenciálních kupců. Henry Shinners, správce týmu, řekl v rozhovoru pro Sky Sports News HQ, že uspořádal sezení se zaměstnanci týmu a zjistil, že nedostali svoje výplaty za říjen.
"Pracovníci jsou aktuálně zaměstnáváni 1MRT, malajskou společností, která momentálně drží licenci na závodění v F1. My jsme správci dceřiné společnosti, Caterham Sports Limited, takže nejsou našimi zaměstnanci. Ale management 1MRT s nimi nemluvil. Nemají informace o tom, co se děje a jejich výplaty za říjen nebyly zaplaceny. Takže cítíme povinnost se s ním potkat a říci jim, co se děje z našeho pohledu."
Uvidíme ještě někdy vozy z Leafield? Zájemců je prý dost... (foto: Caterham F1 Team)
Caterham byl prodán konsorciu Engavest ze Středního východu a Švýcarska jeho zakladatelem, Tonym Fernandesem, na konci června. Jenže obě strany se po neshodách minulý týden rozešly. "Pokračujeme v našem úsilí a snaze o nalezní kupce týmu. Všichni víme, že pracovní síla je živou krví týmu. Cítíme, že pokud by se kupec nenašel v nadcházejících dvou týdnech, tak bychom to museli pravděpodobně ukončit," říká dále Shinners.
Zkraje tohoto týdne oznámila přechod pod nucenou zprávu také Marussia, ačkoliv její zaměstnanci byli za poslední měsic zaplaceni, tak byli požádáni, aby dělali zadarmo dokud se nenajde nový kupec týmu. Situace těchto dvou malých týmů zvedla velké debaty o financování F1. Jen dodejme, že třetí tým, který s nimi do F1 v roce 2010 vstupoval, bylo HRT. Všechny tři týmy ale chtěli do F1 s tím, že budou zavedeny rozpočtové stropy...
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.