Správci Caterhamu řekli, že další dva týdny budeme všichni v napětí, jestli se najde zachránce týmu.
Tým z britského Leafieldu je pod nucenou správou od minulého týdne a v USA chybí a je takřka 100%, že jej neuvidíme ani příští týden v Brazílii. V ohrožení je na 200 pracovních míst, které tým nabízel. Dle nejnovějších zpráv projevilo o záchranu týmu zájem až 12 potenciálních kupců. Henry Shinners, správce týmu, řekl v rozhovoru pro Sky Sports News HQ, že uspořádal sezení se zaměstnanci týmu a zjistil, že nedostali svoje výplaty za říjen.
"Pracovníci jsou aktuálně zaměstnáváni 1MRT, malajskou společností, která momentálně drží licenci na závodění v F1. My jsme správci dceřiné společnosti, Caterham Sports Limited, takže nejsou našimi zaměstnanci. Ale management 1MRT s nimi nemluvil. Nemají informace o tom, co se děje a jejich výplaty za říjen nebyly zaplaceny. Takže cítíme povinnost se s ním potkat a říci jim, co se děje z našeho pohledu."
Uvidíme ještě někdy vozy z Leafield? Zájemců je prý dost... (foto: Caterham F1 Team)
Caterham byl prodán konsorciu Engavest ze Středního východu a Švýcarska jeho zakladatelem, Tonym Fernandesem, na konci června. Jenže obě strany se po neshodách minulý týden rozešly. "Pokračujeme v našem úsilí a snaze o nalezní kupce týmu. Všichni víme, že pracovní síla je živou krví týmu. Cítíme, že pokud by se kupec nenašel v nadcházejících dvou týdnech, tak bychom to museli pravděpodobně ukončit," říká dále Shinners.
Zkraje tohoto týdne oznámila přechod pod nucenou zprávu také Marussia, ačkoliv její zaměstnanci byli za poslední měsic zaplaceni, tak byli požádáni, aby dělali zadarmo dokud se nenajde nový kupec týmu. Situace těchto dvou malých týmů zvedla velké debaty o financování F1. Jen dodejme, že třetí tým, který s nimi do F1 v roce 2010 vstupoval, bylo HRT. Všechny tři týmy ale chtěli do F1 s tím, že budou zavedeny rozpočtové stropy...
Hlavní kandidáti na titul ve Formuli 1, Lando Norris a Oscar Piastri, přiznali, že jejich páteční tréninky v Montrealu neprobíhaly podle očekávání a potýkali se s technickými i jízdními problémy.
Fred Vasseur před Velkou cenou Kanady apeloval na novináře, aby nezapomínali, že ve Formuli 1 jde především o lidi, ne jen o výsledky a techniku. Jeho výrok je jasnou výzvou k větší empatii a férovosti v mediálním zacházení se sportovci i týmy.
George Russell ovládl druhý trénink v Kanadě a společně s třetím Kimim Antonellim potvrdil silnou formu Mercedesu. Pro mladého Itala šlo o cenný výkon, kterým naznačil, že se s ním v budoucnu musí počítat.
Úřadující šampion Max Verstappen ovládl chaotický první trénink Velké ceny Kanady. Na kluzkém montrealském okruhu si nejlépe poradil s náročnými podmínkami s Williamsy v zádech.
Yuki Tsunoda zatím v barvách Red Bullu dosud nepřekročil deváté místo a před Velkou cenou Kanady přiznává, že potřebuje zlepšit výkony. Montreal vnímá jako ideální příležitost k restartu sezony a návratu do boje o body.
Max Verstappen před Velkou cenou Kanady přiznal, že další vítězství na tomto okruhu je tentokrát nepravděpodobné, a varoval před silou Mercedesu. Podle něj se konkurence výrazně přibližuje a letošní sezona bude mnohem těsnější než v minulosti.
Francouzský nováček Isack Hadjar naznačil, že by rád dokončil svou první sezonu ve Formuli 1 v barvách Racing Bulls. Po slibném začátku ročníku 2025 si buduje silnou pozici v týmu a svými výkony si říká o dlouhodobější důvěru vedení stáje. Hadjar tak dává jasně najevo, že si svou šanci v F1 hodlá udržet až do konce sezony a ideálně i dál.
Aston Martin momentálně drží devátou příčku v pořadí konstruktérů. Tým se zatím potýká s konzistentností výsledků, které nestačí na posun do vyšších pater tabulky. Přestože se občas daří sbírat důležité body, konkurence je silná a Martinům zatím chybí stabilita potřebná pro výraznější zlepšení v průběhu sezóny.
George Russell označil případný závodní zákaz pro Maxe Verstappena za oprávněný a připomněl, že pravidla musí platit pro všechny stejně bez ohledu na jméno. Verstappen má na kontě 11 trestných bodů a Russell zdůraznil, že pokud někdo překročí čáru, musí nést důsledky svých činů.
Lando Norris odmítl, že by Max Verstappen měl po incidentu se Georgem Russellem měnit svůj styl jízdy, a zdůraznil, že právě jeho agresivita patří k jeho úspěchům. Podle Norrise je Verstappenův přístup tím, co dělá Formuli 1 vzrušující, a nemá důvod ho zásadně měnit.
Max Verstappen čelí před závody v Kanadě a Rakousku hrozbě zákazu startu kvůli 11 trestným bodům, ale zůstává klidný a odmítá měnit svůj styl jízdy. Incident s Georgem Russellem ve Španělsku označil za chybu, kterou však nechce dále pitvat.
Lewis Hamilton vyjádřil jasnou podporu šéfovi Ferrari Frédéricovi Vasseurovi, jehož pozice byla v poslední době předmětem spekulací. Podle něj je Vasseur skvělý lídr, kterému plně důvěřuje a s nímž má dlouhodobě dobrý vztah.