Rozpočtové stropy neprošly, ale s nastalou krizí dvou stájí je potřeba dle FIA najít cestu ke snížení nákladů. V případě chybějících týmů Caterham a Marussia doporučila komisařům opatrné řešení nedodržení smluvních závazků.
Začátkem letošního roku byl prezident FIA Jean Todt nucený opustit záměr příprav rozpočtového stropu kvůli silné opozici nejlepších týmů.
Ve čtvrtek ale FIA vydala prohlášení, které uvádělo, že plánuje pokračovat v práci směrem ke snižování nákladů ve sportu. "Na konci sezóny 2014 opět intenzivně vyvstaly otázky ekonomické rovnováhy ve Formuli 1. FIA se bude věnovat všem iniciativám, které pomohou snížit náklady s cílem zajistit přežití stávajících týmů, nebo přilákat potenciální nové účastníky."
FIA bude v úzké spolupráci s FOM a jednotlivými zúčastněnými stranami v F1 nadále usilovat o udržení přitažlivosti šampionátu a účast týmů i v následujících letech.
Prohlášení se též věnovalo týmům Caterham a Marussia, které nedodržely své závazky zúčastnit se všech letošních podniků. FIA nabádala přistoupit k otázce sankcí "velmi opatrně".
"Je v kompetenci komisařů určit, zda tým nesplnil svou povinnost účastnit se všech akcí v kalendáři a přijmout příslušná opatření, která považují za vhodná. Nicméně, máme plnou důvěru, že si jsou plně vědomi finanční situace stájí a záležitosti budou posuzovány s maximální péčí a s ohledem na situaci zúčastněných týmů."
Komisaři následně včera odpoledne dospěli k závěru a žádné sankce stájím Caterham a Marussia vzhledem k jejich finančním okolnostem neudělili. Celou záležitost však postoupili dále prezidentovi Jeanovi Todtovi.
Toto Wolff uvedl, že přátelství mezi ním a Lewisem Hamiltonem přestup do Ferrari nijak neovlivnil. Podle něj jejich vztah přesahuje hranice sportovní spolupráce a zůstává pevný i mimo týmové barvy.
Martin Brundle vyjádřil podporu Laurentovi Mekiesovi v jeho nové roli šéfa a výkonného ředitele Red Bullu. Podle něj má Mekies potřebné zkušenosti a autoritu, aby tým úspěšně vedl i v náročném období.
Fernando Alonso upozorňuje na velké výkonnostní rozdíly v poli F1, které podle něj zůstanou až do změny pravidel v roce 2026. Bez revoluce v technických předpisech podle něj nelze očekávat, že se týmy výrazněji srovnají.
Carlos Sainz výrazně ovlivnil kulturu i přístup uvnitř týmu Williams, říká sportovní ředitel Sven Smeets. Podle něj přinesl profesionalitu a technickou preciznost, která motivuje celý tým ke zrychlení vývoje.
Toto Wolff s humorem přiznal, že dodávat motory McLarenu možná nebylo jeho nejchytřejší rozhodnutí. McLaren nyní dominuje, zatímco tým Mercedesu zaostává.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal naplnit očekávání po přesunu do Red Bullu, což vyvolává pochybnosti o jeho budoucnosti ve Formuli 1. Jeho výkonnost zaostává a tlak na japonského jezdce stále roste.
Zak Brown znovu rozdmýchal spekulace o budoucnosti Maxe Verstappena a jeho možném odchodu z Red Bullu. Šéf McLarenu naznačil, že přestup k Mercedesu není mimo hru, čímž opět rozvířil dění v paddocku.
Oliver Bearman otevřeně promluvil o finančních obětech, které jeho rodina podstoupila, aby mu umožnila nastartovat závodní kariéru. Zároveň sdílel, jaký zlomový moment mu přinesl klíčovou příležitost a jak se musel psychicky připravit na náročnou debutovou sezónu ve Formuli 1 s týmem Haas.
Adrian Newey od svého příchodu do Aston Martinu před sezonou 2025 nezná odpočinek a pracuje naplno. Jeho cílem je co nejrychleji posunout tým mezi špičku formule 1.
Ferrari údajně připravuje vylepšení posilovače řízení u svého vozu SF-25 na nadcházející Velkou cenu Maďarska. Tato změna by mohla zlepšit ovladatelnost a výkon týmu na technickém okruhu.
Valtteri Bottas prozradil, že během povinné vojenské služby ve Finsku absolvoval výcvik ostřelovače, který mu pomohl lépe zvládat tlak i soustředění. Klid a přesnost z armády dnes využívá i v kokpitu formule.
Situace uvnitř Red Bullu se dál komplikuje. Ralf Schumacher je přesvědčen, že pokud se tým rychle nestabilizuje, Max Verstappen z něj odejde.