Monisha Kaltenbornoá, ředitelka týmu Sauber, požaduje po FIA, aby udělala cokoliv, jen aby vyřešila finanční krizi v F1. Riskuje se tím, že se sport může sám zničit.
V USA chybí Caterham i Marussia. Monisha Kaltenborn tudíž nepochybuje o tom, jak vážná situace v F1 momentálně panuje: "Myslím, že už jsem za fází frustrace. Ze všeho nejvíc jsem zklamaná, protože tohle byl přesně bod, o kterém jsme vždycky mluvili - že příjdeme o nějaké týmy. Lidé, kteří jsou za tento sport odpovědní, to nechali dojít až tak daleko."
"Myslím, že někteří akcionáři nebo obecně lidé prostě nechtějí pochopit, kde je problém." Dle Kaltenborn je na FIA, aby si s celou situací poradila. Dle ní by FIA měla dokonce až zatlačit na Bernieho Ecclestona, aby zvolnil v otázce financování sportu. "Podle mě je povinností FIA, aby něco podnikla.
Je to sport podléhající jejich pravidlům. Finanční stránku outsourcovali, což je normální. Ale jsme pod FIA. Jsme pod jejich velením a tohle je v jejich správě. Je na FIA, aby se podívala a vyhodnotila, jestli se událo něco, co by ničilo tento sport. Je to odpovědnost FIA."
Na otázku, co by se mohlo změnit, kdyby se finanční struktura F1 změnila (jen dodejme, že finanční uspořádání F1 je věcí mezi F1 a Berniem), odpověděla: "Neexistuje smlouva, která by nemohla být změněna. Jakou cenu má takový kontrakt, když se podíváte na to, co se děje s tímto sportem?"
Monisha s Berniem před startem VC Belgie 2012 (foto: Sauber Motorsport AG)
"Směr, jakým jdeme, zcela jistě v určitém bodě ovlivní příjmy." Dle Monishy má F1 pouze velmi krátkou budoucnost, pokud se něco nezmění: "Nemyslím si, že po cestě, po které momentálně jdeme, můžeme jít dlouho. Viděli jsme v minulosti, že výrobci přišli, ale také odešli. Co Vám tedy zbyde za produkt? I proto si myslím, že je na majitelích sportu, aby se zamysleli nad tím, co se děje s produktem."
Johnny Herbert míní, že o titul mistra světa F1 2025 rozhodne duševní síla a vývoj jezdců McLarenu. Podle něj bude klíčové, jak si Lando Norris a Oscar Piastri poradí se stále ostřejší týmovou rivalitou.
Martin Brundle si myslí, že s náhlým odchodem Christiana Hornera se šance Maxe Verstappena na setrvání v týmu Red Bull výrazně zvýšily. Podle něj může tato změna přinést Verstappenovi větší pocit stability a klidu.
Ari Luyendyk obdivuje talent i vyrovnanost Maxe Verstappena ve Formuli 1. Rád by ho jednou viděl závodit i v IndyCar, kde by podle něj mohl ukázat svou univerzálnost.
Šéf McLarenu Zak Brown nepovažoval odvolání Christiana Hornera z čela Red Bullu za žádné překvapení. Podle něj události směřovaly k tomuto kroku už delší dobu, a Brown tak naznačil, že situaci u konkurence bedlivě sledoval a vnímal známky napětí, které k rozhodnutí mohly vést.
Po suverénním vítězství ve Velké ceně Velké Británie McLaren rozhodně neusíná na vavřínech. Tým z Wokingu jasně naznačuje, že letošní forma není náhoda a do Belgie vyráží s cílem potvrdit, že patří mezi hlavní hráče sezony 2025 a nechce polevit ani po letní přestávce.
Juan Pablo Montoya označil konkrétní „moment hlouposti“, který podle něj ukončil kariéru Daniela Ricciarda ve Formuli 1. Tento okamžik podle něj stál Ricciarda šanci na návrat mezi nejlepší.
Alan Permane přiznal, že po svém jmenování šéfem týmu Racing Bulls pocítil mimo jiné i šok. Zkušený inženýr se tak nečekaně ujímá vedení ambiciózní sesterské stáje Red Bullu.
Zak Brown připisuje úspěchy McLarenu v různých závodních sériích efektivní delegaci pravomocí a silnému vedení. Pod jeho vedením tým funguje díky jasnému rozdělení rolí a pevnému zaměření na společný cíl vítězství.
Lewis Hamilton uvedl, že už nyní spolupracuje s Ferrari na voze pro rok 2026. Chce, aby nový monopost nesl část jeho "DNA" a odrážel jeho závodní filozofii.
Nizozemský jezdec přijímá změny plánované pro rok 2026 s chladnou hlavou a bez emocí. Zatímco jiní vyjadřují nadšení či obavy, on si zachovává odstup a vyčkává, jak se nová pravidla projeví v praxi.
Charles Leclerc je zaskočen tím, že jeho tradičně silné kvalifikace mu v roce 2025 přestaly vycházet. I přes snahu najít příčinu zůstává důvod neúspěchu nejasný.
Andy Cowell potvrdil, že vývoj pohonné jednotky Honda pro sezonu 2026 postupuje dle plánu a testování probíhá jak v Japonsku, tak v britském Silverstonu. Zároveň označil partnerství za klíčový krok k proměně Aston Martinu v plnohodnotný tovární tým.