Bývalý šéf Caterhamu hovoří o tom, jak vidí spor mezi současným vedením a původním majitelem Tonym Fernandesem.
"Jsem celkem překvapený posledním vývojem kolem týmu. Myslel jsem, že byl čas si některé věci vyjasnit. Nejdříve ze všeho jsem byl požádán o to, abych odstoupil, protože je to ve vyšším zájmu týmu a jeho přežití," cituje Adam Cooper Ravetta, který vedl závodní tým několik měsíců.
"Bylo mi přislíbeno, že tým bude pokračovat v závodění a platy budou uhrazeny atd. Nyní se tým v Austinu neukázal a zaměstnanci mají problém s tím, aby dostali své peníze. Rád bych věděl, jak na tom jsme.
Dokud byl ve vedení management, jehož jsem byl členem, bylo naprosto nesporné tři věci: auta jezdila, platy byly hrazeny a věřitelé byli pod kontrolou. Faktem je, že nyní má 300 rodin problém a zdá se, že to nikoho nezajímá.
Pouze můžu zopakovat, že naši prioritou bylo udržet auta v chodu, společnost při životě a zaměstnance spokojené a placené. Nyní nejsem členem Caterhamu a nejsem členem Engavestu. Jsem pracovní silou, tedy totéž, co mechanik nebo inženýr," pokračuje Ravetto, podle něhož je třeba objasnit některé klíčové otázky.
Tři klíčové otázky"Zdá se, že žádná zainteresovaná strana nezpochybňuje, že tým stále patří předchozímu vlastníkovi [Fernandesovi]. Mou první otázkou tedy je, proč Skupina Caterham a pan Fernandes vydali 3. října prohlášení, v němž tvrdili, že nemají nic společného s týmem F1 a že už ho prodali?
André Lotterer nastoupil v Belgii místo Kamuje Kobajašiho s novým nosem(foto: Caterham F1 Team)
Dostalo se mi mnoho ujištění a dokladů, že nákupní cena byla uhrazena. Mou druhou otázkou je: i kdyby nebyla, proč bylo v týmu dosazeno nové vedení? Musel pro to být dobrý důvod. Jinak bych si musel myslet, že šlo jen o cvičení, jak přesunout zodpovědnost na někoho jiného, na což raději nechci ani pomyslet vzhledem k vysokému postavení zúčastněných stran.
Mou další otázkou je: jsme si absolutně jisti tím, že nebylo jiné možnosti v tom, co je možné udělat a jak to načasovat, aby nedošlo k této obrovské škodě? Jak může problém CSL (Caterham Sports Limited) narušit 1MRT?
Pro mě je obrovským překvapením, že situace dotýkající se společnosti A má zhoubný vliv na rozsudek smrti nad společnosti Z. A to nehovořím o dopadu ze společnosti A na společnost B, ale z A na Z. To je pro mě něčím zcela neznámým, co si žádá objasnění," prozrazuje Ravetto otázky, které zaměstnávají jeho mysl.
Fernandes neustále měnil své výpovědiNa mušku si proto bere především Tonyho Fernandese, jenž Caterham F1 prodal Engavestu, konsorciu švýcarsko-arabských investorů: "Myslím, že svou verzi mění příliš často. Jednoho dne říká, že k dohodě nedošlo proto, že Engavest nezaplatil. Předtím řekl, že se dohodli a on nemá s F1 týmem už nic společného.
Pak řekne, že k dohodě nedošlo, protože Engavest nezaplatil věřitelům. A jiný den tvrdí, že k ní nedošlo proto, že nebyla převedena budova. Jak bychom mohli 4 měsíce provozovat tým, kdybychom nezaplatili věřitelům. Myslím, že to je ta nejúžasnější věc, kterou jsem kdy slyšel," říká Ravetto.
Caterham byl připravený dokončit sezónu a zahájit stavbu vozu pro rok 2015(foto: Caterham F1 Team)
Kolles z Caterhamu neměl udělat tým Forza RossaPopírá rovněž spekulace, že se Colin Kolles snažil hned od počátku transformovat Caterham v rumunský tým Forza Rossa, který má v budoucnu vstoupit do F1: "Můžu říci, že nikdy nebylo záměrem to přetvořit v továrnu Forza Rossa.
Od prvního dne bylo cílem projektu udržet Caterham při životě, rozvíjet ho, expandovat, také integrovat obchodní strukturu možná s šancí prodeje technologie třetím stranám. Jinými slovy postavit kolem týmu nazývajícího se Caterham F1 pořádnou věc. To bylo úkolem od prvního dne. A toho jsem se až do úplného konce držel.
Nikdo nemůže říci, že našim záměrem nebylo platit věřitelům, jinak bychom nepřežili až do Velké ceny Ruska a nebyli bychom připraveni pokračovat. Všechno bylo přichystáno k dokončení sezóny a vše bylo připraveno k zahájení stavby vozu pro rok 2015.
Jen bych byl rád, kdyby na povrch vyplavala celá pravda, aby zkrátka byla respektována práce, která byla odvedena - což je nezpochybnitelné - a také lidé, kteří s námi pracovali," dodává Ravetto, bývalý šéf Caterhamu, jenž v Austinu stejně jako Marussia tento víkend poprvé chybí.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.