Kimi Räikkönen věří, že jeho Ferrari může udělat s vozem pro příští sezónu obrovský pokrok. Svého přestupu do Maranella z Lotusu i přes letošní bídné výsledky rozhodně nelituje.
Scuderia letos nevyhrála ani jeden závod, navíc se před ní na třetí místo v šampionátu konstruktérů dostal i Williams. Vůz F14 T se v závěru sezóny nedaří zrychlit, spekuluje se o horších výsledcích příštího vozu při prvotních simulací, což Räikkönen věřící v obrat popírá.
"Mám 100% důvěru v tým a v lidi, kteří staví auta, vedou tým a ve všechny ty mechaniky. Lidé jen tak mluví, ale já vám můžu zaručit, že nejde o lidi, kteří konstruují auto, ani o ty z aerodynamického tunelu," říká finský pilot.
"Jsem si jistý, že můžeme mít dobrý balík. Stačí? Čas to ukáže. Čeká nás hodně práce a my jsme se toho letos hodně naučili," pokračuje Räikkönen, který zůstává v šampionátu až na 12. místě hodně ve stínu svého týmového kolegy Fernanda Alonsa, jenž je na odchodu z Maranella.
"Nečekáme, že najednou vyskočíme do čela a budeme vyhrávat závody, ale jsem si jistý, že můžeme udělat obrovský pokrok, bojovat vpředu a věci zlepšovat. Ale jak už jsem řekl, o novém voze se toho dá vždycky hodně namluvit, když s ním však vyrazíte na okruhu k prvnímu testu a ujedete první kola, až pak opravdu víme, jak na tom jsme a jak se chová.
Myslím si, že víme, v čem spočívají problémy, a lidé jsou dost chytří na to, aby učinili správná rozhodnutí a vyřešili je. Existují určitá omezení toho, co udělat můžeme a co nemůžeme, což nás očividně trochu omezuje, ale určitě se zlepšíme," ujišťuje Räikkönen.
Kimi Räikkönen věří, že Ferrari dosáhne s příštím vozem obrovského pokroku(foto: Scuderia Ferrari)
Svého přestupu k Ferrari z Lotusu rozhodně: "Učinil jsem 100% správné rozhodnutí. Výsledky samozřejmě nejsou takové, jaké jsem si já nebo tým přál, ale tak už to chodí. Od počátku jsme se zlepšili a zažili jsme několik lepších chvil.
Některé problémy se ale nedají rychle vyřešit a věci zařídit přesně tak, jak byste si přáli. Končí to pak malou věcí tady, malou věcí tam - a výsledkem je, že za to platíte vysokou cenu. Ale jsem rád za to, že jsem tady. Když mám končit na kterémkoliv jiném místě než na prvním, tak bych dal raději přednost Ferrari před jinými tým. Určitě jsem tedy učinil správné rozhodnutí," dodává Fin.
Toto Wolff s humorem přiznal, že dodávat motory McLarenu možná nebylo jeho nejchytřejší rozhodnutí. McLaren nyní dominuje, zatímco tým Mercedesu zaostává.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal naplnit očekávání po přesunu do Red Bullu, což vyvolává pochybnosti o jeho budoucnosti ve Formuli 1. Jeho výkonnost zaostává a tlak na japonského jezdce stále roste.
Zak Brown znovu rozdmýchal spekulace o budoucnosti Maxe Verstappena a jeho možném odchodu z Red Bullu. Šéf McLarenu naznačil, že přestup k Mercedesu není mimo hru, čímž opět rozvířil dění v paddocku.
Oliver Bearman otevřeně promluvil o finančních obětech, které jeho rodina podstoupila, aby mu umožnila nastartovat závodní kariéru. Zároveň sdílel, jaký zlomový moment mu přinesl klíčovou příležitost a jak se musel psychicky připravit na náročnou debutovou sezónu ve Formuli 1 s týmem Haas.
Adrian Newey od svého příchodu do Aston Martinu před sezonou 2025 nezná odpočinek a pracuje naplno. Jeho cílem je co nejrychleji posunout tým mezi špičku formule 1.
Ferrari údajně připravuje vylepšení posilovače řízení u svého vozu SF-25 na nadcházející Velkou cenu Maďarska. Tato změna by mohla zlepšit ovladatelnost a výkon týmu na technickém okruhu.
Valtteri Bottas prozradil, že během povinné vojenské služby ve Finsku absolvoval výcvik ostřelovače, který mu pomohl lépe zvládat tlak i soustředění. Klid a přesnost z armády dnes využívá i v kokpitu formule.
Situace uvnitř Red Bullu se dál komplikuje. Ralf Schumacher je přesvědčen, že pokud se tým rychle nestabilizuje, Max Verstappen z něj odejde.
Yuki Tsunoda si při návštěvě italského jezera Como vybral slabší chvilku. Jeho mobilní telefon zmizel neznámo kam. Mladý japonský jezdec však situaci bere s nadhledem a místo paniky se obrátil na své fanoušky s prosbou o pomoc při hledání.
Známý komentátor F1 Martin Brundle rozebral rozhodnutí Christiana Hornera a poukázal na moment, který považuje za zásadní pochybení v řízení týmu Red Bull.
Jules Bianchi, kterému bylo tehdy jen 25 let, podlehl osudovým zraněním z nehody v Suzuce. Jeho smrt otřásla světem Formule 1 a přiměla k zásadním změnám v bezpečnosti.
Charles Leclerc si při desátém výročí úmrtí Julese Bianchiho připomněl jeho vliv na svou kariéru i osobní život. Byl pro něj nejen kmotrem a přítelem, ale také inspirací, která ho provází dodnes.