Kimi Räikkönen věří, že jeho Ferrari může udělat s vozem pro příští sezónu obrovský pokrok. Svého přestupu do Maranella z Lotusu i přes letošní bídné výsledky rozhodně nelituje.
Scuderia letos nevyhrála ani jeden závod, navíc se před ní na třetí místo v šampionátu konstruktérů dostal i Williams. Vůz F14 T se v závěru sezóny nedaří zrychlit, spekuluje se o horších výsledcích příštího vozu při prvotních simulací, což Räikkönen věřící v obrat popírá.
"Mám 100% důvěru v tým a v lidi, kteří staví auta, vedou tým a ve všechny ty mechaniky. Lidé jen tak mluví, ale já vám můžu zaručit, že nejde o lidi, kteří konstruují auto, ani o ty z aerodynamického tunelu," říká finský pilot.
"Jsem si jistý, že můžeme mít dobrý balík. Stačí? Čas to ukáže. Čeká nás hodně práce a my jsme se toho letos hodně naučili," pokračuje Räikkönen, který zůstává v šampionátu až na 12. místě hodně ve stínu svého týmového kolegy Fernanda Alonsa, jenž je na odchodu z Maranella.
"Nečekáme, že najednou vyskočíme do čela a budeme vyhrávat závody, ale jsem si jistý, že můžeme udělat obrovský pokrok, bojovat vpředu a věci zlepšovat. Ale jak už jsem řekl, o novém voze se toho dá vždycky hodně namluvit, když s ním však vyrazíte na okruhu k prvnímu testu a ujedete první kola, až pak opravdu víme, jak na tom jsme a jak se chová.
Myslím si, že víme, v čem spočívají problémy, a lidé jsou dost chytří na to, aby učinili správná rozhodnutí a vyřešili je. Existují určitá omezení toho, co udělat můžeme a co nemůžeme, což nás očividně trochu omezuje, ale určitě se zlepšíme," ujišťuje Räikkönen.
Kimi Räikkönen věří, že Ferrari dosáhne s příštím vozem obrovského pokroku(foto: Scuderia Ferrari)
Svého přestupu k Ferrari z Lotusu rozhodně: "Učinil jsem 100% správné rozhodnutí. Výsledky samozřejmě nejsou takové, jaké jsem si já nebo tým přál, ale tak už to chodí. Od počátku jsme se zlepšili a zažili jsme několik lepších chvil.
Některé problémy se ale nedají rychle vyřešit a věci zařídit přesně tak, jak byste si přáli. Končí to pak malou věcí tady, malou věcí tam - a výsledkem je, že za to platíte vysokou cenu. Ale jsem rád za to, že jsem tady. Když mám končit na kterémkoliv jiném místě než na prvním, tak bych dal raději přednost Ferrari před jinými tým. Určitě jsem tedy učinil správné rozhodnutí," dodává Fin.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.