Kimi Räikkönen věří, že jeho Ferrari může udělat s vozem pro příští sezónu obrovský pokrok. Svého přestupu do Maranella z Lotusu i přes letošní bídné výsledky rozhodně nelituje.
Scuderia letos nevyhrála ani jeden závod, navíc se před ní na třetí místo v šampionátu konstruktérů dostal i Williams. Vůz F14 T se v závěru sezóny nedaří zrychlit, spekuluje se o horších výsledcích příštího vozu při prvotních simulací, což Räikkönen věřící v obrat popírá.
"Mám 100% důvěru v tým a v lidi, kteří staví auta, vedou tým a ve všechny ty mechaniky. Lidé jen tak mluví, ale já vám můžu zaručit, že nejde o lidi, kteří konstruují auto, ani o ty z aerodynamického tunelu," říká finský pilot.
"Jsem si jistý, že můžeme mít dobrý balík. Stačí? Čas to ukáže. Čeká nás hodně práce a my jsme se toho letos hodně naučili," pokračuje Räikkönen, který zůstává v šampionátu až na 12. místě hodně ve stínu svého týmového kolegy Fernanda Alonsa, jenž je na odchodu z Maranella.
"Nečekáme, že najednou vyskočíme do čela a budeme vyhrávat závody, ale jsem si jistý, že můžeme udělat obrovský pokrok, bojovat vpředu a věci zlepšovat. Ale jak už jsem řekl, o novém voze se toho dá vždycky hodně namluvit, když s ním však vyrazíte na okruhu k prvnímu testu a ujedete první kola, až pak opravdu víme, jak na tom jsme a jak se chová.
Myslím si, že víme, v čem spočívají problémy, a lidé jsou dost chytří na to, aby učinili správná rozhodnutí a vyřešili je. Existují určitá omezení toho, co udělat můžeme a co nemůžeme, což nás očividně trochu omezuje, ale určitě se zlepšíme," ujišťuje Räikkönen.
Kimi Räikkönen věří, že Ferrari dosáhne s příštím vozem obrovského pokroku(foto: Scuderia Ferrari)
Svého přestupu k Ferrari z Lotusu rozhodně: "Učinil jsem 100% správné rozhodnutí. Výsledky samozřejmě nejsou takové, jaké jsem si já nebo tým přál, ale tak už to chodí. Od počátku jsme se zlepšili a zažili jsme několik lepších chvil.
Některé problémy se ale nedají rychle vyřešit a věci zařídit přesně tak, jak byste si přáli. Končí to pak malou věcí tady, malou věcí tam - a výsledkem je, že za to platíte vysokou cenu. Ale jsem rád za to, že jsem tady. Když mám končit na kterémkoliv jiném místě než na prvním, tak bych dal raději přednost Ferrari před jinými tým. Určitě jsem tedy učinil správné rozhodnutí," dodává Fin.
Max Verstappen vynechává mediální den před Velkou cenou Miami, jeho soukromý letoun vyrazil z Francie do USA teprve před několika hodinami. Okamžitě se tak rozšířily spekulace, že nizozemský šampion a jeho partnerka Kelly Piquet možná právě přivítali na svět svého prvního potomka.
Po krátké pauze a nabírání sil po náročné trojici závodů je tu další adrenalinová jízda – Formule 1 se o víkendu vrací na scénu Velkou cenou Miami, kde se očekává další dramatické dějství sezóny 2025.
Racing Bulls představil pro Velkou cenu Miami jednorázové růžovo-bílé zbarvení monopostů inspirované novou příchutí Red Bull Summer Edition. Své zbarvení představil i Sauber.
Ferrari představilo pro Velkou cenu Miami speciální lakování. Zatímco někteří oceňují moderní prvky značky HP, jiní kritizují design jako nevyvážený a chaotický.
Johnny Herbert přirovnal podmínky, které musí Jack Doohan splnit, aby se prosadil v týmu Alpine, k jinému prostředí ve Formuli 1, se kterým bude tento Australan dobře obeznámen.
Franz Tost označil Aston Martin za tým s velkým potenciálem do budoucna díky příchodu Adriana Neweyho, Andyho Cowella a blížící se spolupráci s Hondou.
Alex Brundle analyzoval styl jízdy Lewise Hamiltona a zjistil, že jeho agresivní brzdění ve vysokorychlostních zatáčkách může být problémem pro stabilitu Ferrari SF-25. Tento rozdíl v přístupu k brzdám mezi ním a Charlesem Leclercem vysvětluje některé z jeho potíží s novým vozem.
Christian Horner odmítl tvrzení Tota Wolffa, že obavy ohledně motorů byly na program Komise F1 přidány na poslední chvíli jako "vtip". Podle Hornera jde o dlouhodobé téma, které bylo opakovaně diskutováno, nikoli novou stížnost.
Tento víkend se ve Miami uskuteční druhý sprintový závod letošní sezony Formule 1. Po šestitýdenní přestávce od prvního sprintu v Číně, kde to vypadalo, že Lewis Hamilton začíná úspěšnou éru ve Ferrari.
Prezident FIA Mohammed Ben Sulayem naznačil, že letošní kontroverzní pravidla upravující chování jezdců by mohla projít úpravami. Podle něj není vyloučeno, že se na základě reakcí z paddocku i širší veřejnosti dočkáme změn v aktuálním znění těchto předpisů.
Ferrari chystá velké technické změny svého vozu, které začne postupně zavádět už při Velké ceně v Imole. Vedení týmu věří, že díky těmto úpravám se brzy zařadí mezi nejrychlejší stáje na startovním roštu.
Lando Norris přiznává svou sebekritiku a frustraci, přičemž místo obviňování týmu se soustředí na analýzu vlastních chyb. Aby plně naplnil svůj potenciál, musí najít rovnováhu mezi sebekritikou a sebedůvěrou, jinak by mohl promarnit šanci na očekávaný průlom.