Dvojnásobný mistr světa Fernando Alonso přiznává, že jeho další krok poté, co s největší pravděpodobností odejde z Ferrari, zřejmě rozhodne, zda splní svůj cíl vyhrát další mistrovství světa.
Dvojnásobný mistr světa Fernando Alonso přiznává, že jeho další krok poté, co s největší pravděpodobností odejde z Ferrari, zřejmě rozhodne, zda splní svůj cíl vyhrát další mistrovství světa.
Budoucnost Fernanda Alonsa zůstává nadále nejistá. Má sice smlouvu s Ferrari až do konce roku 2015, ale Italům se znovu nedaří postavit konkurenceschopné auto, které by bojovalo o vítězství v závodech.
McLaren se zdá být jediným logickým týmem, kam by mohl odejít, pokud se nestane nic mimořádného u Mercedesu. V příštím roce McLaren spojuje své síly s Hondou, tým by měl být v lepší pozici vyhrát šampionát. Pokud by motory Honda mohly vyhrávat už příští rok, mohl by uvažovat o přestupu a vyvázáním ze smlouvy.
McLaren, ale stále neoznámil svoji jezdeckou dvojici pro budoucí rok. Jeho dosavadní závodní piloti Jenson Button a Kevin Magnussen, kterým končí na konci roku platné smlouvy, neví, jestli budou pokračovat. A jsou proto v nejistotě nad situací v týmu na další rok.
U týmu chtějí zůstat i nadále. Ve stávajících smlouvách je klauzule, která umožňuje prodloužení jejich stávajících kontraktů. Ani jeden z pilotů nemá sedačku jistou, protože když přijde do týmu Alonso, jedem z nich by musel odejít.
Tým z Wokingu si přeje podepsat minimálně dvouletou smlouvu, Alonso chce ale pouze jednoletou, aby mohl po případně neúspěšném návratu japonské automobilky přestoupit jinam - např. k Mercedesu. Proto jedná o výkonnostní klauzuli, která by mu zaručovala možnost odchodu, pokud by podepsal na požadované 2 roky s opcí na další rok.
Jeho místo u Ferrari zaujme zřejmě Sebastian Vettel, což potvrdil šéf rakouského týmu Christian Horner či odborný poradce Helmut Marko.
Fernando Alonso by rád získal třetí titul, čas se mu krátí (foto: Scuderia Ferrari)
Fernando odmítl sdělit další zprávy o tom, v kterém týmu se v roce 2015 na startovním roštu objeví nebo jestli si neudělá rok nedobrovolného volna - tuto variantu ale označil za nepravděpodobnou.
"Na začátku pěti let s Ferrari, kde jsem podepsal v září roku 2009, jsem neměl u týmu takový respekt, jako mám mám teď. Nechtěl jsem vyhrát [šampionát] až za pět let a to bylo těžké, ale vyspěl jsem jako závodník a také jako člověk. Rozhodně chci vyhrát, ano chci vyhrát třetí titul, a jsem si jist, že budu mít příležitost v příštích letech," uvádí Alonso v rozhovoru pro Sky Sport.
Na otázku, zda už ví své plány na příští rok, pilot Ferrari odpovídá: "Ano, víceméně vím. První prioritou je práce na trati. Existuje zde mnoho věcí, které se mohou stát během závodního víkendu. V příštích několika závodech a musíme získat výsledky. Ferrari bojuje v Poháru konstruktérů, takže je vytvářen ohromný tlak na inženýry, mechaniky a na všechny v týmu, abychom dosáhli dobré výsledky. Toto je první hlavní prioritou. Moje vlastní budoucnost je v tuto chvíli vedlejší. Vím o nějakých spekulacích, ale ty jsou normální, když jste v F1."
O své budoucnosti se ale nechce bavit. "Nemůžu kategoricky říci, že to, co si teď myslím, je velmi ambiciózním plánem pro svou budoucnost. Podle mě je nejlepší pro mě a pro Ferrari také. Pokud se splní, pak budou lidé velmi, velmi nadšeni. Jak jsem řekl, jsem mo spokojený a všechny věci se v posledních dvou nebo třech měsících ubírají přesně plánu, který jsem měl.
Problém není to, co chtějí nebo co si myslí lidé venku, ani to, co chce Ferrari. Nakonec jde o moje rozhodnutí a o to, co chci já a co musím udělat pro svou budoucnost. Pokusím se o to nejlepší pro sebe, stejně jako pro Ferrari, protože jsem si to tak přál vždy udělal. Ubíráme se tímto směrem. Chápu, že má každy jiný názor, musím si však vybrat," uzavírá Španěl.
Lando Norris vybojoval v mokré kvalifikaci na Velkou cenu Las Vegas pole position před Maxem Verstappenem, když skvěle zvládl náročné podmínky.
Nasazení nového motoru pro Maxe Verstappena v Brazílii rozpoutalo spor o to, zda úpravy zaměřené spíše na výkon než na spolehlivost spadají do limitu rozpočtu.
Lando Norris byl nejrychlejší ve druhém tréninku v Las Vegas, ale připouští, že mnoho soupeřů nedokončilo své simulace kvalifikace.
Charles Leclerc se po druhém tréninku na Velké ceně Las Vegas ocitl pod drobnohledem komisařů FIA, kteří vyšetřili jednu událost. Po provedeném šetření nebyly proti němu přijaty žádné další kroky.
Lando Norris byl nejrychlejší ve druhém tréninku v Las Vegas, ale celkový trénink znovu ovlivnily poklopy kanálů.
Max Verstappen připouští, že boj o titul zůstává otevřený a k obratu je potřeba víc než jen rychlost na trati. Zároveň komentuje překvapivý vývoj situace uvnitř McLarenu.
Charles Leclerc se vyjádřil k nedávnému komentáři Johna Elkanna, který vyzval jezdce Ferrari, aby se více soustředili na závodění a méně mluvili.
Ještě během sezony to vypadalo, že Oscar Piastri má nad týmovým kolegou v McLarenu navrch. Před závěrečnými závody se však situace změnila a iniciativa v boji o úspěch nyní leží na straně Landa Norrise.
Šéf týmu Racing Bulls Alan Permane potvrdil, že oznámení jezdecké sestavy pro rok 2026 se odkládá a tým si dává čas na pečlivé vyhodnocení aktuální sezony a přípravu na novou éru Formule 1.
Sezona F1 2025 míří do závěrečné fáze a pozornost se soustředí na dramatický souboj uvnitř McLarenu mezi Landem Norrisem a Oscarem Piastrim, zatímco Toto Wolff naznačil, jak vypadají šance Maxe Verstappena na titul.
Šéf týmu Audi pro Formuli 1 Mattia Binotto naznačil, že nadcházející změny pravidel otevřou dveře těm, kdo dokážou nejrychleji přizpůsobit svůj vůz
Po výzvě šéfa Ferrari Johna Elkanna, aby jeho jezdci „více jezdili a méně mluvili“, se Jenson Button na sociálních sítích ozval.