Daniel Ricciardo věří, že odchod Caterhamu a Marussie by byl pro F1 velkou ztrátou
Týmy Caterham a Marussia se neúčastní velkých cen v USA a Brazílii. Poprvé od Velké ceny Monaka v roce 2005 bude v texaském Austinu jezdit jen osmnáct vozů. Tato skutečnost vzbuzuje poslední dobou diskusi o budoucnosti F1, zejména když se může stát, že jmenované týmy mohou skončit úplně. Podle Daniela Ricciarda jsou ale i slabší týmy potřebné, protože představují mezistupeň pro jezdce, kteří později jezdí ve špičkové stáji.
Jako produkt akademie Red Bullu jezdil Daniel Ricciardo v roce 2011 za tým HRT, který vstoupil do F1 v roce 2010. „Kdybych to hodnotil podle výsledků, mé šestiměsíční působení v HRT nebylo moc úspěšné,“ míní Ricciardo. „Pro mě osobně to ale byla skvělá doba na adaptaci v F1. Byl to neocenitelný stupínek v mé kariéře. Umožnilo mi to učit se pod dohledem. Byl jsem sice v F1, ale nepřitahoval jsem tu největší pozornost, protože jsem jezdil víc vzadu.
Obecně je skvělé, když je na startu co nejvíc vozů. Pamatuju si na Formuli Renault v roce 2008, kde bylo na startu 40 vozů. Není nic krásnějšího, než vidět plný startovní rošt, i když jsou některé vozy pomalejší, je to nádherná podívaná. Z tohoto pohledu bychom v F1 potřebovali víc týmů. Byla by to škoda, kdyby jejich počet permanentně klesal.“
Podle Sebastiana Vettela sehrály v současné situaci Caterhamu a Marussie velkou roli neustále stoupající náklady. „Kdyby nebyly v F1, byla by to škoda, je lepší, když je na okruhu víc vozů,“ prohlásil Vettel. „Je jich stále míň a míň, to není dobrý vývoj. Už léta pozorujeme, že malé týmy mají problémy se svým financováním, se sháněním prostředků pro absolvování sezony.“
Juan Pablo Montoya věří, že Max Verstappen jednoho dne usedne do Ferrari, ale nejprve pravděpodobně zamíří do Mercedesu a cesta k italskému týmu potrvá nejméně pět let.
Lando Norris zajel nejlepší čas v úvodním tréninku na Grand Prix Ázerbájdžánu. Jeho týmový kolega a rival v boji o titul, Oscar Piastri, musel kvůli problémům s motorem část tréninku vynechat.
Podle zdrojů z paddocku míří Isack Hadjar na postup do Red Bullu v roce 2026. Nadcházející tři závody jsou klíčové pro Yukiho Tsunodu, který nevylučuje návrat k týmu Racing Bulls.
Fernando Alonso říká, že během své dlouhé kariéry ve Formuli 1 zažil jak chvíle štěstí, tak i smůly, a celkově se podle něj tyto momenty vyrovnaly. Otevřeně ale přiznává, že nejvíc ho stále tíží fakt, že na další vítězství v závodě Grand Prix čeká už velmi dlouho.
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.