Daniel Ricciardo věří, že odchod Caterhamu a Marussie by byl pro F1 velkou ztrátou
Týmy Caterham a Marussia se neúčastní velkých cen v USA a Brazílii. Poprvé od Velké ceny Monaka v roce 2005 bude v texaském Austinu jezdit jen osmnáct vozů. Tato skutečnost vzbuzuje poslední dobou diskusi o budoucnosti F1, zejména když se může stát, že jmenované týmy mohou skončit úplně. Podle Daniela Ricciarda jsou ale i slabší týmy potřebné, protože představují mezistupeň pro jezdce, kteří později jezdí ve špičkové stáji.
Jako produkt akademie Red Bullu jezdil Daniel Ricciardo v roce 2011 za tým HRT, který vstoupil do F1 v roce 2010. „Kdybych to hodnotil podle výsledků, mé šestiměsíční působení v HRT nebylo moc úspěšné,“ míní Ricciardo. „Pro mě osobně to ale byla skvělá doba na adaptaci v F1. Byl to neocenitelný stupínek v mé kariéře. Umožnilo mi to učit se pod dohledem. Byl jsem sice v F1, ale nepřitahoval jsem tu největší pozornost, protože jsem jezdil víc vzadu.
Obecně je skvělé, když je na startu co nejvíc vozů. Pamatuju si na Formuli Renault v roce 2008, kde bylo na startu 40 vozů. Není nic krásnějšího, než vidět plný startovní rošt, i když jsou některé vozy pomalejší, je to nádherná podívaná. Z tohoto pohledu bychom v F1 potřebovali víc týmů. Byla by to škoda, kdyby jejich počet permanentně klesal.“
Podle Sebastiana Vettela sehrály v současné situaci Caterhamu a Marussie velkou roli neustále stoupající náklady. „Kdyby nebyly v F1, byla by to škoda, je lepší, když je na okruhu víc vozů,“ prohlásil Vettel. „Je jich stále míň a míň, to není dobrý vývoj. Už léta pozorujeme, že malé týmy mají problémy se svým financováním, se sháněním prostředků pro absolvování sezony.“
Lewis Hamilton po druhém tréninku na Velké ceně Austrálie překvapil fanoušky, když prozradil svou předpověď ohledně pole position.
Generální ředitel F1 Stefano Domenicali zamíří po úvodní Velké ceně Austrálie do Thajska, aby jednal s organizátory, kteří doufají, že se jim podaří uspořádat závod v ulicích hlavního města Bangkoku.
Integrace Carlose Sainze do týmu Williams probíhá hladce. James Vowles, šéf týmu, popisuje Španěla jako „bojovník poslaný z nebe“ díky jeho pracovní morálce, která skvěle zapadá do hodnot týmu.
Juki Cunoda se podělil o překvapivý moment, kdy mu Red Bull oznámil, že prohrál v závodě o post týmového kolegy Maxe Verstappena s Liamem Lawsonem.
Fernando Alonso po úvodních trénincích v Melbourne k Australské Grand Prix 2025 vyjádřil svou frustraci vůči mediálním rozhovorům a rozhodl se zcela vynechat komentáře. Po prvním tréninku, kde skončil na 8. místě, a po druhém, ve kterém klesl na 13. pozici, jasně odmítl jakékoliv rozhovory s novináři.
Mercedes měl v pátečních trénincích na Velkou cenu Austrálie problémy s optimalizací výkonu mezi měkkými a středními pneumatikami, což ovlivnilo jejich kvalifikační simulace.
Lando Norris byl nejrychlejší v prvním tréninku, ale ve druhém ho předstihl Charles Leclerc, zatímco britský jezdec nadále hledá optimální vyvážení vozu. Max Verstappen se potýkal s nedotáčivostí a obsadil až sedmé místo, což potvrzuje, že Red Bull zatím postrádá konkurenceschopné tempo.
Oliver Bearman se omluvil týmu Haas po své nehodě během prvního tréninku na Velké ceně Austrálie, která ho připravila o druhou část pátečního programu. I přes rozsáhlou opravu vozu se mladý britský nováček na trať nevrátil.
Lewis Hamilton má za sebou první dva tréninky na Velkou cenu Austrálie jako jezdec Ferrari. Po slabším výkonu v prvním tréninku se Hamilton v druhém zlepšil a zajel pátý nejlepší čas. Vasseur klade důraz na Hamiltonovu integraci do týmu.
Lewis Hamilton měl náročný debut za Ferrari během Velké ceny Austrálie. Jeho příchod k týmu z Maranella se stal hlavním tématem víkendu na trati v Albert Parku.
Charles Leclerc zajel v druhém pátečním tréninku na Velkou cenu Austrálie nejrychlejší čas, čímž předstihl oba jezdce McLarenu. Trénink byl plný zajímavých momentů, které naznačují vyrovnaný boj a nepředvídatelný vývoj celého víkendu.
Sezóna Formule 1 konečně odstartovala v Melbourne, kde Velká cena Austrálie slibuje napínavý souboj. Odborníci se pokusili předpovědět, kdo má největší šanci na vítězství v úvodním závodě roku.