Mercedes AMG High Performance Powertrains (HPP) sídlící v britském Brixworthu získal za pohonnou jednotku prestižní Dewarovu trofej. Přitom nám poskytl i pár snímků.
Tuto trofej uděluje Královský automobilový klub (RAC) pouze v letech, kdy jeho odborná komise najde zasloužené uchazeče. Mercedes ji letos získává po dominantní sezóně, za kterou v F1 vděčí právě své hybridní pohonné jednotce.
S ní získal mistrovský titul v první sezóně po zavedení nových motorů. Oproti předchozímu ročníku došlo ke zvýšení efektivity motoru z cca 29 % u loňských atmosférických 2,4litrových V8 na více než 40 % u nových 1,6litrových V6 přeplňovaných jednotek. Mercedes-Benz PU106A je jedním z nejefektivnějších benzínových motorů v historii automobilky.
Dewartova trofej byla v uplynulých 108 letech udělena pouze ve 43 případech, mj. vítězi prvního konstruktérského šampionátu v F1 - G. A. Vandervellovi z Vanwallu v roce 1958, tvůrcům F1 motoru Climax - Leonardovi Plehamovi Lee z Coventry Climax v roce 1963, či Keithovi Duckworthovi z Cosworthu za motor DFV, který v sezóně 1969 vyhrál všechny závody F1. Poslení ocenění ze světa F1 připadlo v roce 2009 také týmu Mercedesu v Brixworthu, tehdy za systém pro rekuperaci kinetické energie (KERS).
Ředitel společnosti Mercedes-AMG HPP Andy Cowell ocenění komentuje slovy: "Je to čest přijmout za všechny kolegy v Mercedes-AMG High Performance Powertrains a v Mercedes-Benz Dewarovu trofej. Získat podruhé toto prestižní ocenění je vhodnou poctou závazku výjimečné kvalitě naší organizace."
Pohonná jednotka Mercedesu se dočkala po dominantní sezóně prestižního ocenění(foto: Mercedes AMG F1 Team)
"Naše práce v neustále se vyvíjející aréně hybridních technologií nám umožnila prozkoumat vzrušující nový druh automobilových inovací, který není relevantní pouze pro naši výkonnost na závodní trati, ale také pro každodenní řidiče.
Když jsme jako sport přijali výzvu v podobě radikálních nových pravidel představených před sezónou 2014, jen málo lidí tušilo, že může být taková výkonnost dosažena tak rychle. Je to dokladem průmyslu - a obzvlášť tvrdé práce stovek lidí u Mercedesu, že se tato neuvěřitelná úsilí během poslední tří či více let dnes dočkala uznání.
Naplňuje mě to velkou pýchou zastupovat a být součástí tak talentované skupiny jedinců, kteří spolupracují jako tým, aby dosáhli nových výšin v inženýrské dokonalosti," dodává Cowell, jehož tým letos s velkým bodovým náskokem mohl předčasně oslavit titul již po Velké ceně Ruska.
Obrázky odhaleného motoru najdete pod článkem, foto ve vysokém rozlišení zde.
Sergio Pérez hovoří o svých očekáváních a plánech s novým týmem Cadillac, přičemž sdílel svůj pohled na nadcházející sezónu a výzvy, které ho čekají.
Red Bull opět upoutal pozornost na Velké ceně São Paula, když Max Verstappen nastoupil do závodu s novou pohonnou jednotkou a dokázal se výrazně posunout vpřed. McLaren nyní zvažuje, jak takové změny mohou ovlivnit dodržování pravidel F1 ohledně rozpočtového stropu
Prezident Ferrari John Elkann v pondělí vydal prohlášení, které vyvolalo celosvětovou pozornost. Jeho slova naznačila nespokojenost s výkonem týmu a vyvolala spekulace o možných změnách uvnitř stáje.
Toto Wolff údajně vede pokročilá jednání o prodeji menší části svého 33% podílu ve stáji Mercedes F1. Změna by mohla ovlivnit současnou vlastnickou strukturu týmu.
Brazilský závodník prožil v Sao Paulu dramatický víkend, který vyvrcholil havárií a předčasným odstoupením z domácího závodu. Nehoda negativně ovlivnila jeho bodový zisk a přinesla další komplikace v průběhu sezony.
Lewis Hamilton se po komentářích prezidenta Ferrari Johna Elkanna obrátil na sociální sítě, aby sdílel svůj pohled na situaci a přinesl širší kontext.
Ralf Schumacher uvedl, že Jos Verstappen mu v soukromí přiznal, jak náročné je pro tým optimalizovat vůz a jeho pneumatiky. Podle jeho slov jde stále o složitý proces, který vyžaduje další práci a ladění.
Po náročném víkendu v Brazílii, který Ferrari posunul za Mercedes a Red Bull, hledal šéf týmu Fred Vasseur i přes nepříznivý výsledek pozitivní momenty.
Navzdory obrovské kritice Lando Norris ve Velké ceně Brazílie dokázal, že je připraven bojovat o titul mistra světa.
Před posledními třemi závody sezony je boj o druhé místo v Poháru konstruktérů stále velmi vyrovnaný. Mercedes, Red Bull a Ferrari dělí jen 36 bodů a po Elkannově ostrém vzkazu je jasné, že si italský tým nemůže dovolit žádné další zaváhání.
Laurent Mekies přiblížil strategii Red Bullu během brazilského víkendu, kdy tým zvolil odvážné nastavení vozu.
Charles Leclerc po závodě v Brazílii nešetřil zklamáním a kriticky zhodnotil incident, který ukončil jeho nadějný víkend.