Podle majitele Lotusu Gerarda Lopeze jsou pohonné jednotky Mercedesu tak dobré, že přechod na ně nutností pro to, aby se tým mohl pohybovat na špici startovního roštu. Tým přejde na paliva Petronasu, v oblasti maziv však zůstane u Totalu.
Lotus se od příštího roku stává třetím zákazníkem Mercedesu poté, co McLaren odejde k Hondě. Německý výrobce má podle Lopeze natolik navrch proti konkurenčnímu Ferrari a Renaultu, že si zkrátka nemohli tuto příležitost nechat ujít.
"Mercedes má skutečně [nejlepší] motor - a očekáváme, že jej budou mít i nadále. Zkrátka odvedli nejlepší práci. A my jsme jedním z mála nezávislých týmů, které k tomuto motoru mohli mít přístup," uvádí Lopez pro Autosport.
"Myslím, že šlo pro tým o správnou volbu. Kdybychom ji neučinili, mnohem více lidí by se ptalo, zda tuto možnost máte. Renault se v této sezóně očividně trápí. Nemyslím si, že se budou tolik trápit i příští rok, ale také sei ani nemyslím, že tak rychle stáhnou Mercedes.
Pro nás šlo tedy o čistě výkonnostní rozhodnutí. Myslím, že Renault se už nyní příliš soustředí na jeden tým, nebo přinejmenším na dva týmy, pokud jde o testování na stolici atd. Tak už to zkrátka je, půjde pro nás o dobrou změnu," vysvětluje Lopez.
Lotus v Austinu představí na bočnicích logo nového sponzora - Endless Jewelry(foto: Lotus F1 Team)
Kromě motorů Mercedes bude Lotus využívat paliva Petronasu, maziva však bude i nadále dodávat francouzský Total. Proč, to zdůvodňuje technický ředitel týmu - Nick Chester: "Těžko se ověřuje nový motor s odlišným palivem. Mercedes samozřejmě hodlá vyvíjet s Petronasem, kdybyste se tedy rozhodli pro odlišné palivo, nedostávali byste se do skvělé pozice.
Museli byste pak odvést ohromné množství práce navíc ve snaze provozovat vaše palivo na jejich dynamometru, proto přechod na palivo a motorový olej Petronasu dává mnohem větší smyslu," pokračuje Chester.
"Máme však opravdu dobré partnerství s Totalem a budeme je využívat pro všechna ostatní maziva. Převodovkové tuky a oleje tedy použijeme od Totalu, protože jsme s nimi během let vyvinuli spoustu dílů a bylo by to náročné přejít k někomu jinému," vysvětluje technický ředitel.
Lotus podle něj nebyl v pokušení následovat příklad Force Indie a převzít od Mercedesu celou zadní část včetně převodovky: "Uzavře vás to v oblasti geometrie zavěšení a na zádi auta a my máme v Enstone některé šikovné konstruktéry převodovek, proto jsme chtěli udržet náš vlastní vývoj."
Lando Norris zazářil ve druhém tréninku GP Itálie v Monze, když zajel nejlepší čas a potvrdil konkurenceschopnost McLarenu. Druhý skončil Charles Leclerc na Ferrari. Kimi Antonelli opět v problémech.
Charles Leclerc přiznal, že po nehodě na GP Nizozemska zůstal sedět na svahu, protože jediná cesta zpět do garáže Ferrari vedla přes zaplněnou tribunu. Podle něj šlo o pragmatické a bezpečné rozhodnutí, aby se vyhnul riziku mezi diváky.
Lewis Hamilton a Charles Leclerc začali domácí Grand Prix Ferrari ve velkém stylu, když obsadili první dvě místa v úvodním tréninku. Tímto výsledkem potěšili tisíce fanoušků na tribunách a ukázali, že tým má na startu víkendu výraznou sílu.
Krátce poté, co byl jmenován prvním testovacím jezdcem Cadillacu pro F1, udělal Colton Herta další významný krok směrem ke svému cíli závodit v šampionátu Formule 1.
Max Verstappen varuje před přílišnými změnami formátu F1, včetně kratších závodů a více sprintů. Podle něj je třeba zachovat tradiční podobu šampionátu.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali naznačil, že sport může v budoucnu čekat výrazná úprava podoby závodních víkendů. Cílem má být větší zapojení fanoušků, přičemž Domenicali tvrdí, že většina účastníků je těmto plánům nakloněna.
Liam Lawson po incidentu s Carlosem Sainzem na Velké ceně Nizozemska uvedl, že nechápe, proč je Španěl rozrušený, protože šlo o běžný závodní souboj.
Isack Hadjar z týmu Racing Bulls přiznal, že i přes nejistotu ohledně své budoucnosti před sezonou Formule 1 v roce 2026 zůstává klidný a vyrovnaný.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali potvrdil, že tři stávající okruhy projevily zájem vrátit se do závodního kalendáře.
Jacques Villeneuve varuje, že Ferrari před domácí Monzou čelí velkému tlaku. Podle něj mohou očekávání tifosi ovlivnit výkony týmu.
Lando Norris musel v Zandvoortu předčasně odstoupit kvůli úniku oleje, zatímco se snažil dotáhnout na týmového kolegu Oscara Piastriho. Nadějný závod se tak proměnil v hořké zklamání pro britského jezdce.
Lewis Hamilton přiznal, že Ferrari čelí před domácím závodem v Monze obrovskému tlaku, a to zejména on sám. Podle něj půjde kromě výkonu vozu i o zvládnutí emocí a očekávání fanoušků.