Podle majitele Lotusu Gerarda Lopeze jsou pohonné jednotky Mercedesu tak dobré, že přechod na ně nutností pro to, aby se tým mohl pohybovat na špici startovního roštu. Tým přejde na paliva Petronasu, v oblasti maziv však zůstane u Totalu.
Lotus se od příštího roku stává třetím zákazníkem Mercedesu poté, co McLaren odejde k Hondě. Německý výrobce má podle Lopeze natolik navrch proti konkurenčnímu Ferrari a Renaultu, že si zkrátka nemohli tuto příležitost nechat ujít.
"Mercedes má skutečně [nejlepší] motor - a očekáváme, že jej budou mít i nadále. Zkrátka odvedli nejlepší práci. A my jsme jedním z mála nezávislých týmů, které k tomuto motoru mohli mít přístup," uvádí Lopez pro Autosport.
"Myslím, že šlo pro tým o správnou volbu. Kdybychom ji neučinili, mnohem více lidí by se ptalo, zda tuto možnost máte. Renault se v této sezóně očividně trápí. Nemyslím si, že se budou tolik trápit i příští rok, ale také sei ani nemyslím, že tak rychle stáhnou Mercedes.
Pro nás šlo tedy o čistě výkonnostní rozhodnutí. Myslím, že Renault se už nyní příliš soustředí na jeden tým, nebo přinejmenším na dva týmy, pokud jde o testování na stolici atd. Tak už to zkrátka je, půjde pro nás o dobrou změnu," vysvětluje Lopez.
Lotus v Austinu představí na bočnicích logo nového sponzora - Endless Jewelry(foto: Lotus F1 Team)
Kromě motorů Mercedes bude Lotus využívat paliva Petronasu, maziva však bude i nadále dodávat francouzský Total. Proč, to zdůvodňuje technický ředitel týmu - Nick Chester: "Těžko se ověřuje nový motor s odlišným palivem. Mercedes samozřejmě hodlá vyvíjet s Petronasem, kdybyste se tedy rozhodli pro odlišné palivo, nedostávali byste se do skvělé pozice.
Museli byste pak odvést ohromné množství práce navíc ve snaze provozovat vaše palivo na jejich dynamometru, proto přechod na palivo a motorový olej Petronasu dává mnohem větší smyslu," pokračuje Chester.
"Máme však opravdu dobré partnerství s Totalem a budeme je využívat pro všechna ostatní maziva. Převodovkové tuky a oleje tedy použijeme od Totalu, protože jsme s nimi během let vyvinuli spoustu dílů a bylo by to náročné přejít k někomu jinému," vysvětluje technický ředitel.
Lotus podle něj nebyl v pokušení následovat příklad Force Indie a převzít od Mercedesu celou zadní část včetně převodovky: "Uzavře vás to v oblasti geometrie zavěšení a na zádi auta a my máme v Enstone některé šikovné konstruktéry převodovek, proto jsme chtěli udržet náš vlastní vývoj."
Svět Formule 1 celý týden žije odchodem Christiana Hornera z Red Bullu. Své stanovisko k této události už vyjádřil i jeden z mistrů světa.
Will Buxton a Jennie Gow se zamýšlejí nad tím, kam by mohla vést další kariérní cesta Christiana Hornera, pokud by opustil Red Bull. Zvažují jak jeho možný přesun do vedení F1, tak i variantu dočasného ústupu z veřejného prostoru.
Bývalý jezdec Red Bullu Sergio Perez nezavřel dveře za svou formulovou kariérou. Aktuálně jedná s několika stájemi a hledá cestu zpět na startovní rošt. Zda se mu podaří najít konkurenceschopné místo, ukážou následující týdny.
Budoucnost Franca Colapinta v programu Alpine se před nadcházející Velkou cenou Belgie dostává do nejistoty. Talentovaný argentinský jezdec, který byl dosud považován za jednu z nadějí francouzského týmu, může čelit změnám, jež by mohly ovlivnit jeho další směřování v motorsportu.
Den po tréninku na simulátoru Red Bullu se Max Verstappen opět přesunul. Nizozemec zamířil na místo, kde se náhodou nebo ne nachází i jachta Tota Wolffa.
Fernando Alonso zpochybnil dlouho tradovaný názor ve světě F1. Podle něj se v mokrých podmínkách přeceňuje faktor, který podle něj ve výsledku nehraje tak zásadní roli, jak se obvykle tvrdí.
Ferrari čeká na vítězství od Mexika 2024, kde naposledy slavil Carlos Sainz. Lewis Hamilton i Charles Leclerc proto věří, že chystané úpravy vozu SF-25 v Belgii přinesou potřebný zlom.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal bodovat už v pěti závodech po sobě, přesto podle Helmuta Marka tým zaznamenává určité zlepšení a postup kupředu.
Christian Horner nebude na startovním roštu v Belgii poprvé po téměř 21 letech. Po náhlém odvolání z čela Red Bullu zůstává mimo dění Formule 1 a sezona 2025 pro něj předčasně skončila.
Nelson Piquet Jr., švagr Maxe Verstappena, prozradil, že úřadující mistr světa se rozhodne o své budoucnosti už v srpnu. Jeho slova tak přilila olej do ohně spekulací o možném odchodu z Red Bullu.
Liam Lawson na Silverstonu závod nedokončil, když se stal obětí incidentu, který nemohl ovlivnit. Mladý Novozélanďan ale zůstává realistou a ví, že podobné situace k Formuli 1 patří, a v jeho současné pozici nováčka půjde často spíše o přežití než o boj o body.
Jeden z nejvýraznějších a nejdiskutovanějších aktérů historie Formule 1 se ozval ve chvíli, kdy Red Bull čelí otřesům po nečekaném odvolání Christiana Hornera. Bývalý vlastník šampionátu se rozhodl veřejně reagovat na události, které zasáhly nejen jeho dlouholetého přítele, ale i celý paddock – a naznačil, zda podle něj bylo možné Hornerův pád odvrátit.