Poté, co Force India dle informací různých medií zaplatila Mercedesu poslední splátku, dostala a v Austinu v obou vozech nasadí nové (již páté) pohonné jednotky.
Zatímco většina startovního pole Formule 1 již nasadila páté nebo někteří dokonce už šesté pohonné jednotky během této sezony, tak jezdci týmu Force India, Sergio Pérez a Nico Hülkenberg, si až do GP Soči vystačili s pouhými čtyřmi agregáty. Dle informací německého 'auto, motor und sport' to nebylo způsobeno tím, že by oba jezdci indického týmu měli nějaké speciální jezdecké styly nebo že by u Force Indie, co se pohonných jednotek, týče odvedli o tolik lepší práci než jinde, ale prázdnou kasou týmu.
Ten měl být dle různých zvěstí pozadu s platbami Mercedesu, který tak neměl důvod Force Indii zaslat dodávku s posledními jednotkami. Nicméně přesně dle smlouvy měly peníze za poslední jednotky dojít 27. října, a tak se budou moci jak Hülkenberg tak i Pérez na start závodu v Austinu postavit s novými agregáty.
Pokud by dle informací výše zmiňovaného německého serveru Force India bývala nezaplatila, tak by byl start Hülkenberga a Péreze v USA ohrožen, protože všechny již použité pohonné jednotky byly velice blízko hranici své životnosti. Tým by měl v Austinu navíc nasadit také několik novinek v oblasti aerodynamiky. Cílem je předstižení McLarenu v Poháru konstrukterů, na ten jim schází 20 bodů.
Přijít ještě o Force Indii, to už by bylo opravdu dost...(foto: Sahara Force India)
Odvolání Christiana Hornera z čela Red Bullu zasáhlo svět Formule 1 jako blesk z čistého nebe. Po letech úspěchů a dominance tak tým náhle ztrácí jednu ze svých klíčových postav.
Lewis Hamilton nedávno provedl zásadní změnu, která mu má pomoci lépe se adaptovat v novém týmu Ferrari. Tento krok je součástí jeho snahy urychlit proces zapracování a dosáhnout co nejrychlejšího zlepšení ve výkonech během sezóny.
Lewis Hamilton zhodnotil velký balíček vylepšení Ferrari v Rakousku jako krok vpřed, ale nikoli zásadní průlom. Podle něj Scuderia stále ztrácí na nejlepší týmy, zejména v závodním tempu.
Odchod Christiana Hornera z Red Bullu překvapil jak fanoušky, tak celý paddock. Brzy se však objevily teorie, že za jeho náhlým koncem stojí vnitřní napětí uvnitř týmu.
Při jízdě s Ferrari F2008 na Goodwoodu si Felipe Massa neodpustil vtipnou poznámku o svém ztraceném titulu z roku 2008. I po letech tak připomněl kontroverzní finále sezony, které mu uniklo v posledních vteřinách závodu.
Výkonnostní propad Red Bullu s monopostem RB21 nabírá na obrátkách – po sérii nepřesvědčivých výsledků se tým propadl až na čtvrtou příčku Poháru konstruktérů.
Svět Formule 1 celý týden žije odchodem Christiana Hornera z Red Bullu. Své stanovisko k této události už vyjádřil i jeden z mistrů světa.
Will Buxton a Jennie Gow se zamýšlejí nad tím, kam by mohla vést další kariérní cesta Christiana Hornera, pokud by opustil Red Bull. Zvažují jak jeho možný přesun do vedení F1, tak i variantu dočasného ústupu z veřejného prostoru.
Bývalý jezdec Red Bullu Sergio Perez nezavřel dveře za svou formulovou kariérou. Aktuálně jedná s několika stájemi a hledá cestu zpět na startovní rošt. Zda se mu podaří najít konkurenceschopné místo, ukážou následující týdny.
Budoucnost Franca Colapinta v programu Alpine se před nadcházející Velkou cenou Belgie dostává do nejistoty. Talentovaný argentinský jezdec, který byl dosud považován za jednu z nadějí francouzského týmu, může čelit změnám, jež by mohly ovlivnit jeho další směřování v motorsportu.
Den po tréninku na simulátoru Red Bullu se Max Verstappen opět přesunul. Nizozemec zamířil na místo, kde se náhodou nebo ne nachází i jachta Tota Wolffa.
Fernando Alonso zpochybnil dlouho tradovaný názor ve světě F1. Podle něj se v mokrých podmínkách přeceňuje faktor, který podle něj ve výsledku nehraje tak zásadní roli, jak se obvykle tvrdí.