Poté, co Force India dle informací různých medií zaplatila Mercedesu poslední splátku, dostala a v Austinu v obou vozech nasadí nové (již páté) pohonné jednotky.
Zatímco většina startovního pole Formule 1 již nasadila páté nebo někteří dokonce už šesté pohonné jednotky během této sezony, tak jezdci týmu Force India, Sergio Pérez a Nico Hülkenberg, si až do GP Soči vystačili s pouhými čtyřmi agregáty. Dle informací německého 'auto, motor und sport' to nebylo způsobeno tím, že by oba jezdci indického týmu měli nějaké speciální jezdecké styly nebo že by u Force Indie, co se pohonných jednotek, týče odvedli o tolik lepší práci než jinde, ale prázdnou kasou týmu.
Ten měl být dle různých zvěstí pozadu s platbami Mercedesu, který tak neměl důvod Force Indii zaslat dodávku s posledními jednotkami. Nicméně přesně dle smlouvy měly peníze za poslední jednotky dojít 27. října, a tak se budou moci jak Hülkenberg tak i Pérez na start závodu v Austinu postavit s novými agregáty.
Pokud by dle informací výše zmiňovaného německého serveru Force India bývala nezaplatila, tak by byl start Hülkenberga a Péreze v USA ohrožen, protože všechny již použité pohonné jednotky byly velice blízko hranici své životnosti. Tým by měl v Austinu navíc nasadit také několik novinek v oblasti aerodynamiky. Cílem je předstižení McLarenu v Poháru konstrukterů, na ten jim schází 20 bodů.
Přijít ještě o Force Indii, to už by bylo opravdu dost...(foto: Sahara Force India)
Damon Hill zpochybňuje, jak dlouho Max Verstappen vydrží u Red Bullu, pokud se změní dynamika týmu nebo výkonnost vozu. Podle něj bude rozhodující, zda pro něj Red Bull zůstane dostatečně motivující výzvou.
Ferrari doufalo v boj o titul, místo toho řeší výkyvy formy a limity vozu. Klíčová bude trojice závodů, hlavně Barcelona s očekávanými vylepšeními.
Max Verstappen se v pátek pokusil o tajný test na Nürburgringu pod jménem „Franz Hermann“, ale jeho identitu fanoušci i fotografové rychle odhalili. Z tichého výjezdu s týmem Verstappen.com Racing se tak stala nečekaná mediální událost.
Sergio Pérez zůstává středem pozornosti. O jeho služby pro rok 2026 usilují kromě Cadillacu, další dva týmy a návrat na startovní rošt je reálnou možností.
Toto Wolff zmírnil svůj postoj k chystaným změnám pravidel pro motory v roce 2026 a místo kritiky vyzývá k otevřenosti. Podle něj by měla F1 zvážit úpravy, pokud povedou k lepšímu výsledku pro celý sport.
Oscar Piastri letos udělal výrazný výkonnostní skok díky zásadnímu zlepšení v práci s pneumatikami. Podle šéfa McLarenu Andrey Stelly je právě tato dovednost klíčová pro jeho schopnost držet krok s elitou.
Alpine se znovu ocitá v chaosu, po rezignaci šéfa týmu přichází i dočasná výměna jezdců, kdy Jacka Doohana nahrazuje Franco Colapinto. Oficiálně jde o výměnu, neoficiálně o peníze, sponzory a rostoucí nejistotu kolem budoucnosti týmu ve Formuli 1.
Carlos Sainz po Velké ceně Miami ostře kritizoval tým Williams za chyby, kvůli kterým podle něj přišel o šanci na lepší výsledek. Nejvíc ho rozčílilo nedodržení týmových pokynů, špatná strategie a kolize s Hamiltonem těsně před cílem.
Lewis Hamilton a Ferrari poutali v Miami pozornost spíše negativně. Britův frustrovaný rádiový projev zastínil jeho výkon a otevřel otázky ohledně týmové strategie.
Spekulace o možném odchodu Maxe Verstappena z Red Bullu neutichají. Helmut Marko sice dříve nevyloučil, že by čtyřnásobný mistr světa mohl tým opustit, teď ale situaci vidí klidněji a věří, že jezdec zůstane až do roku 2026.
Lando Norris v podcastu zavzpomínal na dětství a zdůraznil, že klíčem k jeho úspěchu ve Formuli 1 byla přísná, ale podpůrná výchova s důrazem na disciplínu a hodnoty. Jeho láska k závodění začala u videoher, ale k výsledkům ho dovedla hlavně tvrdá práce a pokora.
Šéf McLarenu Andrea Stella ocenil Oscara Piastriho za mimořádnou vyzrálost a práci s pneumatikami, kterou podle něj zvládá jako ostřílený matador. Mladý Australan tak potvrzuje, že McLaren v něm našel klíčového muže pro budoucnost.