Robert Fernley se obává, že budou muset skončit ještě i další týmy F1 pokud se urychleně něco nezmění v rozdělování příjmů.
Z tábora Force India je stále slyšet kritika na základní struktury F1. Tým má v první řadě problém s tzv. 'Strategickou skupinou', která rozhoduje prakticky o všech strategických věcech, avšak skládá se pouze ze 6 týmů. Mezi ně Force India nepatří, stejně jako mezi ně nepatří Caterham nebo Marussia.
Robert Fernley, zástupce šéfa týmu u Force Indie, opět apeluje na Bernieho Ecclestona a lidi kolem něj, aby zvážili změny v pravidlech, aby tak umožnili i menším týmům větší konkurenceschopnost: "Pouze pět týmů má v F1 možnost vyjádřit se. A pokud to takto zůstane, přijdeme o další týmy..." říká pro 'The Telegraph'.
V roce 2015 by se však Force India měla zařadit po bok Ferrari, McLarenu, Red Bullu, Mercedesu a Williamsu a stát se členem Strategické skupiny, místo by jí měl přepustit Lotus. V očích týmů se však již delší dobu mělo něco změnit: "Pokud bychom jenom jednou snížili náklady nebo upravili rozdělení peněz v F1, nemuseli jsme o Caterham a Marussii přijít," poznamenává Brit.
Force India je hlasitým odpůrcem zavedených standardů v F1 (foto: Sahara Force India)
Odstoupení malých týmů ho však nepřekvapuje: "V roce 2010 jsme měli tři nové týmy. Jenže všechny tři musely dříve či později 'hodit do ringu ručník'. Je to tedy opravdu ožehavý signál pro celou F1."
Lewis Hamilton nedávno provedl zásadní změnu, která mu má pomoci lépe se adaptovat v novém týmu Ferrari. Tento krok je součástí jeho snahy urychlit proces zapracování a dosáhnout co nejrychlejšího zlepšení ve výkonech během sezóny.
Lewis Hamilton zhodnotil velký balíček vylepšení Ferrari v Rakousku jako krok vpřed, ale nikoli zásadní průlom. Podle něj Scuderia stále ztrácí na nejlepší týmy, zejména v závodním tempu.
Odchod Christiana Hornera z Red Bullu překvapil jak fanoušky, tak celý paddock. Brzy se však objevily teorie, že za jeho náhlým koncem stojí vnitřní napětí uvnitř týmu.
Při jízdě s Ferrari F2008 na Goodwoodu si Felipe Massa neodpustil vtipnou poznámku o svém ztraceném titulu z roku 2008. I po letech tak připomněl kontroverzní finále sezony, které mu uniklo v posledních vteřinách závodu.
Výkonnostní propad Red Bullu s monopostem RB21 nabírá na obrátkách – po sérii nepřesvědčivých výsledků se tým propadl až na čtvrtou příčku Poháru konstruktérů.
Svět Formule 1 celý týden žije odchodem Christiana Hornera z Red Bullu. Své stanovisko k této události už vyjádřil i jeden z mistrů světa.
Will Buxton a Jennie Gow se zamýšlejí nad tím, kam by mohla vést další kariérní cesta Christiana Hornera, pokud by opustil Red Bull. Zvažují jak jeho možný přesun do vedení F1, tak i variantu dočasného ústupu z veřejného prostoru.
Bývalý jezdec Red Bullu Sergio Perez nezavřel dveře za svou formulovou kariérou. Aktuálně jedná s několika stájemi a hledá cestu zpět na startovní rošt. Zda se mu podaří najít konkurenceschopné místo, ukážou následující týdny.
Budoucnost Franca Colapinta v programu Alpine se před nadcházející Velkou cenou Belgie dostává do nejistoty. Talentovaný argentinský jezdec, který byl dosud považován za jednu z nadějí francouzského týmu, může čelit změnám, jež by mohly ovlivnit jeho další směřování v motorsportu.
Den po tréninku na simulátoru Red Bullu se Max Verstappen opět přesunul. Nizozemec zamířil na místo, kde se náhodou nebo ne nachází i jachta Tota Wolffa.
Fernando Alonso zpochybnil dlouho tradovaný názor ve světě F1. Podle něj se v mokrých podmínkách přeceňuje faktor, který podle něj ve výsledku nehraje tak zásadní roli, jak se obvykle tvrdí.
Ferrari čeká na vítězství od Mexika 2024, kde naposledy slavil Carlos Sainz. Lewis Hamilton i Charles Leclerc proto věří, že chystané úpravy vozu SF-25 v Belgii přinesou potřebný zlom.