Kevina Magnussena na druhé straně mrzí, že dostává tresty, z vlastních chyb se chce poučit.
Kevin Magnussen se snaží odvádět v McLarenu co nejlepší výkony i přes neobvykle velkou pozornost, kterou přitahuje jeho tým v souvislosti s trhem jezdců před sezonou 2015. O formě McLarenu v letošní sezoně, dánském tisku a příchodu Hondy do F1 se ještě v Suzuce vyjádřil v zajímavém rozhovoru.
V Melbourne jste řekl, že co se týče přilnavosti Vám F1 trochu připomíná F3. Myslíte si, že letošní změna pravidel smazala rozdíly mezi mladými jezdci, kteří přišli rovnou z F3 a staršími jezdci, kteří byli zvyklí využívat velký přítlak vozů? Kevin Magnussen (KM): „Lehčí je přechod z vozu s velkým přítlakem do vozu s menším přítlakem. Ale to není případ F1, vozy mají stále dost velký přítlak a na okruzích dobře sedí. Ale také se to nedá srovnat s tím, na co byli jezdci v F1 zvyklí. Je to ale to nejlepší, co jsem dosud řídil. Nejen proto, že je to nejrychlejší vůz. Je tady hodně moderních technologií a rychlý vývoj. Dostanete všechno, o co si řeknete, navíc včas a podle Vašich požadavek.“
Jak jste si zvykl na přechod z tvrdých pneumatik Michelin na Pirelli?KM: „V F1 je to s pneumatikami těžší, jezdci se musí naučit správně s nimi zacházet ještě před příchodem do F1. Tady máte k dispozici hodně údajů o pneumatikách a jejich teplotě, v F3 někdy ani nevíte, jakou mají teplotu. Tam se musíte spoléhat na své pocity.“
Japonsko je domovem Hondy. Co se Vám vybaví, když slyšíte slovo Honda?KM: „McLaren-Honda pro mě znamená něco jako Senna-Prost. Jsou to legendární jména. Slovní spojení McLaren-Honda je také velký kus historie. A zase budou spolu. Všichni se na to v McLarenu těšíme, ale stále máme rok 2014, máme motory Mercedes, musíme z nich dostat maximum.“
Mluvil jste už s někým z Hondy?KM: „Moc ne, soustřeďujeme se na naše výkony na konci této sezony.“
Všichni mluví o budoucnosti Fernanda Alonsa, mnozí ji v souvislosti s rokem 2015 spojují s McLarenem. Co si o Fernandovi myslíte Vy? KM: „Je to jeden z nejlepších jezdců, těžko se mi ale hodnotí, protože s ním nejsem v jednom týmu. Má dva tituly mistra světa, někteří jezdci jich ale mají víc. Jsou proto lepší jako on? Těžko říct.“
Chtěl byste s ním spolupracovat?KM: „Já jsem šťastný tam, kde jsem.“
McLaren podal v Melbourne kvalitní výkon. Myslím, že jste byli nejlépe připraveni na sezonu. Poté ale zaostal vývoj aerodynamiky. Odhalil tým, kde udělal chyby? Není už mezera mezi nejlepšími a Vámi příliš velká?KM: „Já ani přesně nevím. Měli bychom být rádi aspoň kvůli tomu, čeho jsme dosud dosáhli a že jsme neztratili půdu pod nohama. Na začátku sezony startujete s určitým přítlakem. Jiné týmy s jiným, některé z nich to udělaly lépe, než my. Abychom je dohnali, musíme být ve vývoji lepší.“
Jste se svými letošními výkony spokojen?KM: „Vždycky se díváte dozadu a přemýšlíte, že něco jste mohl udělat lépe, nebo jinak, ale vcelku jsem spokojen. Odvedl jsem dobrou práci a myslím, že jsem se učil dost rychle.“
Tresty, které jste letos dostal, nejsou nijak závažné. Nemyslím, že byste kvůli nim musel moc měnit svůj styl jízdy, na rozdíl od Romaina Grosjeana po sezoně 2012.KM: „Malou změnu potřebuji. Nějaké tresty jsem dostal a já to musím řešit. Ty napomenutí mě pokaždé štvou, ale je dobré, že neovlivňují můj celkový výsledek v šampionátu. Pozitivní je, že mám čas učit se z chyb.“
Austrálie je relativně malá země a co se týče F1, její novináři kladou nerealistické nároky na australské jezdce, kteří se s tím pak musí vyrovnat. Jaká jsou očekávání v souvislosti s Vámi v Dánsku?KM: „Je to něco podobného. F1 moc nerozumí, ale to se časem napraví. Možná je to tím, že Dánsko nemělo jezdce F1 hodně dlouhou dobu. Ve fotbalu je to jiné, pořád máme dobré hráče, kteří dávají góly, přestupují do kvalitních týmů. F1 je jiný případ. Každý rok se hodně mění a kvalitní jezdec neznamená, že budou i kvalitní výsledky. Naopak, někdy i horší jezdec získá lepší výsledek, než si zaslouží, taková je F1.“
Váš otec se o F1 učil prostřednictvím Kekeho Rosberga a Jamese Hunta. Bylo to špatně? Nejsou dnes někteří jezdci při svém vystupování na veřejnosti trochu sterilní? KM: „Možná. F1 je taková, jaká je, je to významný sport. Je v něm hodně velkých společností a dost peněz, proto i dojem znamená hodně. Jezdec má velkou odpovědnost. Musí být také sám sebou, ale teď se nacházíme v době, kdy není dobře, aby Vás viděli s cigaretou v ústech na startovním roštu a pohárem alkoholu noc před závodem. Sport je už na jiné úrovni, jezdci musí být i fyzicky zdatní. Prostě v sedmdesátých letech to bylo jiné.“
Laura Muellerová se stala historickou postavou ve formuli 1, když byla v úterý jmenována inženýrkou týmu Haas. Jako první žena v této roli se bude podílet na spolupráci s francouzským jezdcem Estebanem Oconem.
Zimní pauza se blíží ke konci a je čas, aby se piloti a týmy vrátili zpět do práce a začali s intenzivními přípravami a testováním. Ačkoli si někdo může myslet, že si všichni odpočinuli doma u krbu, realita je kolikrát jiná. Adrenalin je součástí života každého pilota F1, a tak někteří z nich využili volno k lyžování, jízdě v pouštních buginách nebo dokonce k pokusům o pilotování letadel.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?