Lotusu už chybí "jen pár detailů" k tomu, aby mohl potvrdit Romaina Grosjeana jako svého druhého závodního jezdce pro rok 2015. Lotus také oznámil, že se v trénincích na GP USA představí bez rozdvojeného nosu, chce tak začít sbírat data pro vůz pro příští sezonu.
Tým již dříve během roku oznámil, že by u nich měl zůstat Pastor Maldonado i pro příští rok. Nicméně hodně se mluvilo o tom, co bude s Romainem Grosjeanem. Mělo se za to, že Francouz by raději odešel do silnějšího týmu. Nicméně poté, co některé TOP týmy zlehka odkryly svoje karty to ani u Francouze na žádnou změnu nevypadá. Zástupce šéfa týmu, Federico Gastaldi, teď řekl, že jsou velice blízko smlouvy s Grosjeanem i pro rok 2015.
"Romain je na pole position pro toto místo a upřímně jedná se už jen o finalizaci několika detailů. Očekáváme, že vše oznámíme velice brzy. Stejně jako při potvrzení technického balíku [na pohonné jednotky Mercedesu pro rok 2015] se toho v kancelářích v Enstone dělo hodně, podobně tomu bylo i v boxech a v paddocku. Vše to vypadá velmi dobře a vzrušující je, že se tým posouvá dopředu," řekl Gastaldi.
Romain Grosjean na otázku, proč ještě nebyl kontrakt oznámen odpověděl takto: "Možná, že si myslíme, že je zábavné nechat media spekulovat! Upřímně, jsme velice blízko tomu, abychom měli co oznámit, ale není na nás žádný tlak na to, kdy něco řekneme."
Pohonné jednotky od Mercedesu by týmu měly jednoznačně pomoci. I Grosjean samotný říká, že už se těší na výsledky z roku 2015. "Je to něco, o čem jsme interně věděli už nějakou dobu a vím, že pro inženýrské oddělení je to hodně vzrušující. Já už se nemůžu dočkat, až budu testovat příští sezonu, tehdy se totiž dozvíme, jestli je auto pro příští rok dobré."
Asi se shodneme na tom, že letošní nos Lotusu je dost bizardní, ovšem jsou nosy ostatních lepší?(foto: Lotus F1 Team)
Nos letošního monopostu stáje Lotus je poměrně zajímavým dílem, když má dvě nesouměrné části, jedna z nich tak splňuje letošní pravidla týkající se výšky nosu. Nicméně změny v pravidlech pro příští rok by měly vzhled nosů v F1 obecně vylepšit. Lotus využije první trénink v Austinu k vyzkoušení verze nosu pro rok 2015.
"Bude to kvůli vyhodnocením a sběru aerodynamických dat," řekl technický ředitel, Nick Chester. "Děláme to kvůli přípravě na E23 Hybrid, našeho auta pro příští rok. Nebude to konečné předtavení nosu pro E23, ale bude to nos ve stylu toho z E23, který dáme na aktuální E22 kvůli vyhodnocení. Nečekáme, že to na současném autě bude nějak moc fungovat, protože to pro E22 nebylo optimalizováno, ale stále se bude jednat o zajímavé porovnání."
Chester také dodal, že tým je v pokročilé fázi přípravy auta pro příští rok a začal už se stavbou prvního šasi. "Teď jsou už skoro všechny zdroje na E23 a velká část z nich tam už je nějakou dobu. Začínáme laminovat první závodní šasi, což je dle plánu. Převodovky byly navrženy a budou brzy vyrobeny. Chladící systém máme skoro celý hotový. Také jsme už s Mercedesem diskutovali různé aspekty, zatímco finalizujeme umístění pohonné jednotky. Většina zavěšení je také už navržena, takže jsme na dobré cestě."
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.