Lotusu už chybí "jen pár detailů" k tomu, aby mohl potvrdit Romaina Grosjeana jako svého druhého závodního jezdce pro rok 2015. Lotus také oznámil, že se v trénincích na GP USA představí bez rozdvojeného nosu, chce tak začít sbírat data pro vůz pro příští sezonu.
Tým již dříve během roku oznámil, že by u nich měl zůstat Pastor Maldonado i pro příští rok. Nicméně hodně se mluvilo o tom, co bude s Romainem Grosjeanem. Mělo se za to, že Francouz by raději odešel do silnějšího týmu. Nicméně poté, co některé TOP týmy zlehka odkryly svoje karty to ani u Francouze na žádnou změnu nevypadá. Zástupce šéfa týmu, Federico Gastaldi, teď řekl, že jsou velice blízko smlouvy s Grosjeanem i pro rok 2015.
"Romain je na pole position pro toto místo a upřímně jedná se už jen o finalizaci několika detailů. Očekáváme, že vše oznámíme velice brzy. Stejně jako při potvrzení technického balíku [na pohonné jednotky Mercedesu pro rok 2015] se toho v kancelářích v Enstone dělo hodně, podobně tomu bylo i v boxech a v paddocku. Vše to vypadá velmi dobře a vzrušující je, že se tým posouvá dopředu," řekl Gastaldi.
Romain Grosjean na otázku, proč ještě nebyl kontrakt oznámen odpověděl takto: "Možná, že si myslíme, že je zábavné nechat media spekulovat! Upřímně, jsme velice blízko tomu, abychom měli co oznámit, ale není na nás žádný tlak na to, kdy něco řekneme."
Pohonné jednotky od Mercedesu by týmu měly jednoznačně pomoci. I Grosjean samotný říká, že už se těší na výsledky z roku 2015. "Je to něco, o čem jsme interně věděli už nějakou dobu a vím, že pro inženýrské oddělení je to hodně vzrušující. Já už se nemůžu dočkat, až budu testovat příští sezonu, tehdy se totiž dozvíme, jestli je auto pro příští rok dobré."
Asi se shodneme na tom, že letošní nos Lotusu je dost bizardní, ovšem jsou nosy ostatních lepší?(foto: Lotus F1 Team)
Nos letošního monopostu stáje Lotus je poměrně zajímavým dílem, když má dvě nesouměrné části, jedna z nich tak splňuje letošní pravidla týkající se výšky nosu. Nicméně změny v pravidlech pro příští rok by měly vzhled nosů v F1 obecně vylepšit. Lotus využije první trénink v Austinu k vyzkoušení verze nosu pro rok 2015.
"Bude to kvůli vyhodnocením a sběru aerodynamických dat," řekl technický ředitel, Nick Chester. "Děláme to kvůli přípravě na E23 Hybrid, našeho auta pro příští rok. Nebude to konečné předtavení nosu pro E23, ale bude to nos ve stylu toho z E23, který dáme na aktuální E22 kvůli vyhodnocení. Nečekáme, že to na současném autě bude nějak moc fungovat, protože to pro E22 nebylo optimalizováno, ale stále se bude jednat o zajímavé porovnání."
Chester také dodal, že tým je v pokročilé fázi přípravy auta pro příští rok a začal už se stavbou prvního šasi. "Teď jsou už skoro všechny zdroje na E23 a velká část z nich tam už je nějakou dobu. Začínáme laminovat první závodní šasi, což je dle plánu. Převodovky byly navrženy a budou brzy vyrobeny. Chladící systém máme skoro celý hotový. Také jsme už s Mercedesem diskutovali různé aspekty, zatímco finalizujeme umístění pohonné jednotky. Většina zavěšení je také už navržena, takže jsme na dobré cestě."
Oscar Piastri skvěle odstartoval do proměnlivé Velké ceny Belgie a dravým manévrem překonal Landa Norrise, čímž znovu získal převahu v týmovém souboji o titul a zajistil si výhru v belgickém Spa-Francorchamps.
Velká cena Belgie F2 ve Spa přinesla nečekaný zvrat, když byli oba původní vítězové hlavního závodu penalizováni za technická pochybení. Vítězství tak připadlo Romanu Staňkovi, který slaví svůj první triumf v hlavním závodě Formule 2.
Helmut Marko věří, že Max Verstappen stále může získat titul mistra světa pro rok 2025. Samotný jezdec ale zůstává skeptický a optimismu se brání.
Lewis Hamilton, Fernando Alonso a Andrea Kimi Antonelli nasadili ve Spa nové pohonné jednotky pro sezonu 2025. Carlos Sainz mezitím upravil nastavení vozu po nevydařené kvalifikaci.
Alex Dunne ovládl deštěm ovlivněný závod ve Spa a díky třetímu vítězství sezóny se vrátil do čela šampionátu F2. Na stupních vítězů ho doplnili Arvid Lindblad a potřetí v řadě i Roman Staněk.
Lewis Hamilton vypadl už v Q1 poté, co mu byl smazán čas za překročení traťových limitů. Do Velké ceny Belgie tak odstartuje až ze 16. místa.
Andrea Kimi Antonelli opět vypadl už v Q1 a jeho čekání na průlomový výsledek ve Formuli 1 se prodlužuje. Naděje, které ho provázely do královské disciplíny, zatím zůstávají nenaplněné.
Lando Norris získal pole position na belgické Grand Prix 2025 v Spa, když porazil svého týmového kolegu Oscara Piastriho. Norris tak zajistil McLarenu nejlepší startovní pozici před nedělním závodem.
Navzdory nové zadní závěsové geometrii skončilo Ferrari ve sprintu belgického GP čtvrté, což podle týmu odpovídá téměř maximálnímu výkonu vozu na Spa. Novinka zatím nepřinesla výrazný posun v tempu, a Ferrari tak musí dál pracovat na zlepšení.
Oscar Piastri strávil během sprintu ve Spa příliš mnoho času za Maxem Verstappenem a je odhodlaný podobnou situaci v nedělním závodě neopakovat. Do Grand Prix vstupuje s jasným cílem postavit se svému rivalovi čelem.
Martin Brundle vyzval Mercedes, aby pevně podpořil nováčka Andreu Kimiho Antonelliho, který čelí rostoucímu tlaku. Podle něj mladý jezdec potřebuje klidné zázemí, aby mohl naplno rozvinout svůj potenciál.
Max Verstappen si připsal další vítězství, když v belgickém sprintu překonal Oscara Piastriho a znovu ukázal svou mistrovskou formu. Rozhodující manévr předvedl hned po startu, poté už Red Bull udával tempo a Piastri se musel spokojit s druhým místem.