Šéf F1, Bernie Ecclestone, potvrdil, že oba dva týmy z konce pole nepřijedou na nadcházející GP z důvodu finančních problémů.
Fakt, že Caterham vynechá oba dva závěrečné závody roku, se s ohledem na turbulentní události z tohoto týdne v tomto týmu, už ví (psali jsme zde a zde). Tým se přitom snažil zachránit i samotný šéf F1, Bernie Ecclestone (více zde). Teď se však ukazuje, že se i situace u Marussie dostala na pomyslné dno.
"Ani jeden z nejmenších týmů F1 do Ameriky nejde," oznámil Bernie Ecclestone v rozhovoru pro Reuters. Na startu tudíž uvidíme pouhých 18 aut. Situace kolem Caterhamu je vyhrocená již celý týden. Vyustěním situace bylo, že se z týmu stáhl poradce, Colin Kolles, který má zkušenosti s vedením podfinancovaných týmů a podle Ecclestona byl mužem na správném místě.
Po Caterhamu podle Ecclestonea přicházíme v USA i o Marussi (foto: Marussia F1 Team)
Do situace se vložil již insolvenční správce, který hledá pro tým kupce. Ecclestone však týmu určil termín do GP Abu Zabí, do kterého musí najít investora, aby se mohl i nadále účastnit F1. Marussia byla po těžké nehodě Bianchiho v Japonsku už v Rusku pouze s jedním vozem. Tým dostal tuto výjimku pouze s ohledem na vážný stav Francouze.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.