Šéf F1, Bernie Ecclestone, potvrdil, že oba dva týmy z konce pole nepřijedou na nadcházející GP z důvodu finančních problémů.
Fakt, že Caterham vynechá oba dva závěrečné závody roku, se s ohledem na turbulentní události z tohoto týdne v tomto týmu, už ví (psali jsme zde a zde). Tým se přitom snažil zachránit i samotný šéf F1, Bernie Ecclestone (více zde). Teď se však ukazuje, že se i situace u Marussie dostala na pomyslné dno.
"Ani jeden z nejmenších týmů F1 do Ameriky nejde," oznámil Bernie Ecclestone v rozhovoru pro Reuters. Na startu tudíž uvidíme pouhých 18 aut. Situace kolem Caterhamu je vyhrocená již celý týden. Vyustěním situace bylo, že se z týmu stáhl poradce, Colin Kolles, který má zkušenosti s vedením podfinancovaných týmů a podle Ecclestona byl mužem na správném místě.
Po Caterhamu podle Ecclestonea přicházíme v USA i o Marussi (foto: Marussia F1 Team)
Do situace se vložil již insolvenční správce, který hledá pro tým kupce. Ecclestone však týmu určil termín do GP Abu Zabí, do kterého musí najít investora, aby se mohl i nadále účastnit F1. Marussia byla po těžké nehodě Bianchiho v Japonsku už v Rusku pouze s jedním vozem. Tým dostal tuto výjimku pouze s ohledem na vážný stav Francouze.
Max Verstappen prozradil, jak je to o voze Red Bullu, který byl navržen podle jeho stylu jízdy.
Šéf Ferrari Fred Vasseur přiznal, že on i Lewis Hamilton podcenili, jak těžké bude jezdcovo přizpůsobení se vozu Ferrari. Ukázalo se, že adaptace je mnohem náročnější, než čekali.
Charles Leclerc míní, že Ferrari by mělo dát přednost udržení druhého místa v Poháru konstruktérů před ziskem většího času ve větrném tunelu pro rok 2026. Podle něj má aktuální úspěch a s ním spojené benefity větší váhu než dlouhodobá technická výhoda.
Oscar Piastri tvrdí, že stabilita jezdecké sestavy a vedení McLarenu dává týmu důležité výhody. Podle něj kontinuita pomáhá plánovat a zlepšovat výkon bez zbytečných otřesů.
Po nepovedené kvalifikaci a závodě Velké ceny Maďarska se Martin Brundle pustil do kritiky ponurých vyjádření Lewise Hamiltona, která podle něj působila až příliš poraženecky.
James Vowles označil návrat dvouzastávkové strategie v Monaku 2026 za „nejnepříjemnější pocit“, jaký kdy zažil. Podle něj může jít o krok, který závodu spíše uškodí.
Šéf McLarenu Zak Brown potvrdil, že tým i nadále ponechá Landa Norrise a Oscara Piastriho volně závodit o titul bez týmových příkazů. Podle něj mají oba jezdci stejné šance a férový přístup posiluje celý tým.
Jamie Chadwick a Bernie Collins označily Hamiltonův víkend v Maďarsku za kombinaci slabého vozu a chybné strategie.
Toto Wolff přiznal, že vede rozhovory s Maxem Verstappenem, a ujistil, že George Russell o všem ví. Šéf Mercedesu tak otevřeně připustil, že kontakt s nizozemským šampionem není tajemstvím uvnitř týmu.
Red Bull nadále řeší bolestivou otázku druhé sedačky, protože Yuki Tsunoda stále nezískal jediný bod. Jeho neefektivní výkony oslabují nejen sesterský tým, ale i jeho vlastní šance na budoucnost v rámci programu.
Ferrari se zavázalo odhalit příčinu záhadného propadu výkonu Charlese Leclerca během Velké ceny Maďarska. Šéf týmu Fred Vasseur ujistil, že tým pečlivě prozkoumá všechny možné faktory, které mohly ovlivnit rychlost jejich pilota, aby se podobná situace v budoucnu neopakovala.
Kimi Antonelli si na Hungaroringu dojel pro desáté místo a první bod od červnové Velké ceny Kanady, přestože závod byl pro něj těžký a náročný.