Přesun závodů nejprestižnější formulové kategorie z TV Nova na kanály Sport 1 a Sport 2 je jednou z nejkomentovanějších událostí nejen mezi odborníky, ale rovněž na fanouškovské úrovni. Zástupci serveru F1NEWS.cz byli mezi pozvanými na prezentaci nového produktu, který se odehrál na brněnském Masarykově okruhu.
Smlouvu na vysílání formule 1 má AMC Networks International Central Europe (provozující obě sportovní stanice) na tři sezóny, tedy včetně ročníku 2017. Přesun na placené kanály chce vyvážit nový provozovatel bohatším programem, který bychom mohli nazvat „all inclusive“: budou to nejen všechny tréninky, pozávodní tiskové konference, pohledy do zákulisí přímo v místě dění jednotlivých Grand Prix, odkud také budou tyto závody komentovány, ale to vše doplní i debaty expertů ve studiu a především je přislíben bohatý historický materiál, vycházející z britského dokumentárního seriálu Legendy Formule 1.
Doposud milovníci toho, co se v F1 dělo před lety, neměli příliš důvodů jásat; zdá se, že se jim může zablýskat na časy. Chybět nebudou ani přenosy z doprovodných závodů GP2 a GP3. „Závody F1 jsou celosvětově jednou z nejpopulárnějších sportovních událostí a dle toho jim budeme poskytovat maximální pozornost a produkční podporu,“ uvedl například Levente B. Málnay, výkonný ředitel AMC Networks International Central Europe.
Napětí mezi fanoušky zatím přetrvává v oblasti konkrétních jmen, která se objeví na postu komentátorů a expertů. Existuje již předvýběr určitých kandidátů, ale jak přímo na Masarykově okruhu oznámil PR Manager AMC Ondřej Vácha, na konkrétní výběr zbývá ještě několik měsíců. Pochopitelně se otevírají dokořán dveře dohadům, kdo by se mohl v hledáčku AMC objevit. Padlo také jméno dosavadního komentátora Tomáše Richtra, ačkoliv on sám veřejně prohlásil, že si chce od F1 odpočinout (bližší informace zde).
Historicky vůbec první přenos F1 na obrazovkách v tehdejším Československu se datuje do roku 1973 – šlo o Grand Prix Monaka a diváci ji viděli díky tomu, že ji Francouzi zajišťující přenos nabídli tehdejší ČST zadarmo vysílací práva. Za mikrofon usedla komentátorská legenda Luboš Pecháček, jehož hlas se poté stal ikonickým pro tradiční předpůlnoční zhruba hodinové sestřihy z evropské části F1. Výjimečně se objevily i přenosy z dalších závodů (Monako, Rakousko), pravidelně byla od roku 1986 přenášena Grand Prix Maďarska. Všechny závody seriálu Grand Prix se začaly vysílat od počátku 90. let, trvale byly obnoveny v roce 1998 na stanici Prima.
Lando Norris zazářil ve druhém tréninku GP Itálie v Monze, když zajel nejlepší čas a potvrdil konkurenceschopnost McLarenu. Druhý skončil Charles Leclerc na Ferrari. Kimi Antonelli opět v problémech.
Charles Leclerc přiznal, že po nehodě na GP Nizozemska zůstal sedět na svahu, protože jediná cesta zpět do garáže Ferrari vedla přes zaplněnou tribunu. Podle něj šlo o pragmatické a bezpečné rozhodnutí, aby se vyhnul riziku mezi diváky.
Lewis Hamilton a Charles Leclerc začali domácí Grand Prix Ferrari ve velkém stylu, když obsadili první dvě místa v úvodním tréninku. Tímto výsledkem potěšili tisíce fanoušků na tribunách a ukázali, že tým má na startu víkendu výraznou sílu.
Krátce poté, co byl jmenován prvním testovacím jezdcem Cadillacu pro F1, udělal Colton Herta další významný krok směrem ke svému cíli závodit v šampionátu Formule 1.
Max Verstappen varuje před přílišnými změnami formátu F1, včetně kratších závodů a více sprintů. Podle něj je třeba zachovat tradiční podobu šampionátu.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali naznačil, že sport může v budoucnu čekat výrazná úprava podoby závodních víkendů. Cílem má být větší zapojení fanoušků, přičemž Domenicali tvrdí, že většina účastníků je těmto plánům nakloněna.
Liam Lawson po incidentu s Carlosem Sainzem na Velké ceně Nizozemska uvedl, že nechápe, proč je Španěl rozrušený, protože šlo o běžný závodní souboj.
Isack Hadjar z týmu Racing Bulls přiznal, že i přes nejistotu ohledně své budoucnosti před sezonou Formule 1 v roce 2026 zůstává klidný a vyrovnaný.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali potvrdil, že tři stávající okruhy projevily zájem vrátit se do závodního kalendáře.
Jacques Villeneuve varuje, že Ferrari před domácí Monzou čelí velkému tlaku. Podle něj mohou očekávání tifosi ovlivnit výkony týmu.
Lando Norris musel v Zandvoortu předčasně odstoupit kvůli úniku oleje, zatímco se snažil dotáhnout na týmového kolegu Oscara Piastriho. Nadějný závod se tak proměnil v hořké zklamání pro britského jezdce.
Lewis Hamilton přiznal, že Ferrari čelí před domácím závodem v Monze obrovskému tlaku, a to zejména on sám. Podle něj půjde kromě výkonu vozu i o zvládnutí emocí a očekávání fanoušků.