Přesun závodů nejprestižnější formulové kategorie z TV Nova na kanály Sport 1 a Sport 2 je jednou z nejkomentovanějších událostí nejen mezi odborníky, ale rovněž na fanouškovské úrovni. Zástupci serveru F1NEWS.cz byli mezi pozvanými na prezentaci nového produktu, který se odehrál na brněnském Masarykově okruhu.
Smlouvu na vysílání formule 1 má AMC Networks International Central Europe (provozující obě sportovní stanice) na tři sezóny, tedy včetně ročníku 2017. Přesun na placené kanály chce vyvážit nový provozovatel bohatším programem, který bychom mohli nazvat „all inclusive“: budou to nejen všechny tréninky, pozávodní tiskové konference, pohledy do zákulisí přímo v místě dění jednotlivých Grand Prix, odkud také budou tyto závody komentovány, ale to vše doplní i debaty expertů ve studiu a především je přislíben bohatý historický materiál, vycházející z britského dokumentárního seriálu Legendy Formule 1.
Doposud milovníci toho, co se v F1 dělo před lety, neměli příliš důvodů jásat; zdá se, že se jim může zablýskat na časy. Chybět nebudou ani přenosy z doprovodných závodů GP2 a GP3. „Závody F1 jsou celosvětově jednou z nejpopulárnějších sportovních událostí a dle toho jim budeme poskytovat maximální pozornost a produkční podporu,“ uvedl například Levente B. Málnay, výkonný ředitel AMC Networks International Central Europe.
Napětí mezi fanoušky zatím přetrvává v oblasti konkrétních jmen, která se objeví na postu komentátorů a expertů. Existuje již předvýběr určitých kandidátů, ale jak přímo na Masarykově okruhu oznámil PR Manager AMC Ondřej Vácha, na konkrétní výběr zbývá ještě několik měsíců. Pochopitelně se otevírají dokořán dveře dohadům, kdo by se mohl v hledáčku AMC objevit. Padlo také jméno dosavadního komentátora Tomáše Richtra, ačkoliv on sám veřejně prohlásil, že si chce od F1 odpočinout (bližší informace zde).
Historicky vůbec první přenos F1 na obrazovkách v tehdejším Československu se datuje do roku 1973 – šlo o Grand Prix Monaka a diváci ji viděli díky tomu, že ji Francouzi zajišťující přenos nabídli tehdejší ČST zadarmo vysílací práva. Za mikrofon usedla komentátorská legenda Luboš Pecháček, jehož hlas se poté stal ikonickým pro tradiční předpůlnoční zhruba hodinové sestřihy z evropské části F1. Výjimečně se objevily i přenosy z dalších závodů (Monako, Rakousko), pravidelně byla od roku 1986 přenášena Grand Prix Maďarska. Všechny závody seriálu Grand Prix se začaly vysílat od počátku 90. let, trvale byly obnoveny v roce 1998 na stanici Prima.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.