Kdo byl podle oficiálního serveru Formule 1 nejstarší a kdo nejmladší pilot, který vyhrál šampionát, závod, zajel nejrychlejší kolo, zabodoval nebo se umístil na pódiu?
Věk pilotů Formule 1 postupně klesá. Zatímco se v 60. - 80. letech průměrný věk pilotů pohyboval kolem 32 let, dnes je výrazně nižší - pouze 27 let. Z třicátníků zbývá jen pětice jezdců: Fernando Alonso, Jenson Button, Felipe Massa, Kimi Räikkönen a Adrian Sutil.
Pamětihodné byly také stupně vítězů po Velké ceně Itálie 2008: průměrný věk Sebastiana Vettela, Heikkiho Kovalainena a Roberta Kubicy činil 23 let a 356 dní, tj. o 23 let a 82 dnů méně, než po Velké ceně Švýcarska 1950, kdy se radovali Nino Farina, Luigi Fagioli a Louis Rosier.
V Japonsku se do oficiálního tréninku F1 zapojil Max Verstappen, kterému tehdy bylo teprve 17 let a tři dny. Příští rok bude závodit s Toro Rosso, čímž dojde k dalšímu přepisu historických tabulek - o téměř 2 roky překoná rekordní zápis Jaimeho Alguersuariho ve věku účastníka velkých cen.
Sebastian Vettel se raduje ze svého prvního vítězství, na pódius ním slaví Robert Kubica (foto: Scuderia Toro Rosso)
Mistři světa
Nejmladší:Sebastian Vettel, 2010, 23 let a 134 dnůLewis Hamilton, 2008, 23 let a 300 dnůFernando Alonso, 2005, 24 let a 59 dnů
Nejstarší:Juan Manuel Fangio, 1957, 46 let a 41 dnůNino Farina, 1950, 43 let a 308 dnůJack Brabham, 1966, 40 let a 155 dnů
Vítězové velké ceny
Nejmladší:Sebastian Vettel, Itálie 2008, 21 let a 73 dnůFernando Alonso, Maďarsko 2003, 22 let a 26 dnůTroy Ruttman, 1952 Indianapolis 500, 22 let a 80 dnůBruce McLaren, USA 1959, 22 let a 104 dnů
Nejstarší:Luigi Fagioli, Francie 1951, 53 let a 22 dnů (sdílený kokpit)Nino Farina, Německo 1953, 46 let a 276 dnůJuan Manuel Fangio, Německo 1957, 46 let a 41 dnů
Vítězství v kvalifikaci
Nejmladší:Sebastian Vettel, 2008, 21 let a 72 dnůFernando Alonso, Malajsie 2003, 21 let a 236 dnůRubens Barrichello, Belgie 1994, 22 let a 97 dnů
Nejstarší:Nino Farina, Argentina 1954, 47 let a 79 dnůJuan Manuel Fangio, Argentina 1958, 46 let a 209 dnůJack Brabham, Španělsko 1970, 44 let a 17 dnů
Start ve velké ceně
Nejmladší:Jaime Alguersuari, Maďarsko 2009, 19 let a 125 dnůMike Thackwell, Kanada 1980, 19 let a 182 dnůRicardo Rodriguez, Itálie 1961, 19 let a 208 dnů
Nejstarší:Louis Chiron, Monako 1955, 55 let a 292 dnůPhilippe Etancelin, Francie 1952, 55 let a 191 dnůArthur Legat, Belgie 1953, 54 let a 232 dnů
Zisk jednoho či více bodů
Nejmladší:Daniil Kvjat, Austrálie 2014, 19 let a 324 dnůSebastian Vettel, USA 2007, 19 let a 349 dnůJaime Alguersuari, Malajsie 2010, 20 let a 12 dnů
Nejstarší:Philippe Etancelin, Itálie 1950, 53 let a 249 dnůLuigi Fagioli, Francie 1951, 53 let a 22 dnůLouis Chiron, Monako 1950, 50 let a 291 dnů
Dojezd na pódiu
Nejmladší:Sebastian Vettel, Itálie 2008, 21 let a 73 dnůKevin Magnussen, Austrálie 2014, 21 let a 162 dnůFernando Alonso, Malajsie 2003, 21 let a 237 dnů
Nejstarší:Luigi Fagioli, Francie 1951, 53 let a 22 dnůLouis Chiron, Monako 1950, 50 let a 291 dnůFelice Bonetto, Nizozemí 1953, 49 let a 363 dnů
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.