Caterham vydal nové prohlášení, v němž noví majitelé volí ostrá slova a hrozí odstoupením od kupní smlouvy. Povede týmu znovu Tony Fernandes? Ten jejich nařčení označuje za nesmysly. Situace je vyhrocená.
Noví majitelé pohrozili opuštěním týmu den poté, co byla na společnost vyrábějící auta uvedena pod nucenou správu. Důvod?
"Prodávající odmítá splnit své legální závazky a převést své akcie na kupujícího. Kupující je ponechán v nezáviděníhodné situaci, kdy má financovat tým, aniž by na něj měl legální nárok. To je naprostým porušením tiskového vyjádření prodávajícího z 3. října 2014, v němž se uvádí, že pan Fernandes a jeho Skupina Caterham už nejsou v žádném spojení s týmem F1," stojí v prohlášení nových majitelů, odtajněného arabsko-švýcarského konsorcia, kterým je společnost Engavest SA (dříve Dragon Global Entertainment SA).
"Kupující je po třech měsících, kdy v dobré víře provozoval F1 tým Caterhamu, nyní nucen prozkoumat všechny možnosti včetně odstoupení z vedení týmu. Právníci dostali instrukce k tomu, aby přinesly všechny nezbytné stížnosti proti všem stranám včetně pana Fernandese, který jakožto vlastník bude F1 tým provozovat," stojí dále v prohlášení nových majitelů.
If you buy something you should pay for it. Quite simple
— Tony Fernandes (@tonyfernandes) October 22, 2014
Vrátí se tedy ke kormidlu Tony Fernandes, jak v závěru tvrdí? Ten krátce po zveřejnění prohlášení reagoval tím, že se jedná o "nesmysly" a že jeho právníci novým majitelům dnes odpoví. Na Twitteru krátce vysvětlil: "Pokud si něco koupíte, měli byste za to zaplatit. Docela jednoduché."
Podle našich informací ze zákulisí se spor točí kolem toho, zda noví majitelé zaplatili za tým, zda splnili své smluvní závazky vůči Fernandesovi či záruky, které dali při podpisu smlouvy.
Současný šéf týmu Manfredi Ravetto nyní tvrdí, že jej již nevede: "Byl jsem požádán mými přímými nadřízenými, abych odstoupil. Poslechl jsem. Takže předpokládám, že současný vlastníci týmu Caterham F1 - což je dle mého porozumění stále pan Fernandes - musí od nynějška činit všechny nezbytné kroky."
Poslední vývoj v týmu vyvolává otázky ohledně účasti Caterhamu v nadcházející Velké ceně Spojených států v Austinu příští týden. Vozy a vybavení z Ruska minulý týden nechal zřejmě Colin Kolles raději odeslat k sobě do Německa místo do továrny v Leafield, kde se sice některé nacházejí, nucený správce ale "několik šasi" postrádá.
Tým měl dle Manfreda Ravettea vše potřebné pro dokončení sezóny i další pokrok,co bude dále, to nikdo netuší (foto: Caterham F1 Team)
Ravetto na otázku, zda bude Caterham v Americe závodit, odpovídá: "To nedokážu říci, protože až do dnešního dne jsme se na závod normálně připravovali. Co se bude dít od zítřka dále, již není pod mou kontrolou."
"Doufám, že se najde nějaké řešení, ale to jde již mimo mé poznání a kontrolu... Vlastně jsme měli všechno zařízené včetně podstatných jednání s piloty pro příští rok a možností pro účast v testu mladíků na konci roku, v pátečních trénincích atd. Jak již jsem tedy mnohokrát řekl, měli jsme všechno potřebné pro dokončení sezóny a navíc i pro pokrok," dodává Ravetto.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.