Lotus předpokládá, že v sezóně 2015 budou pokračovat s Romainem Grosjeanem, i když konečná smlouvu společně ještě nepodepsali.
Lotus, který od příštího ročníku přechází na pohonné jednotky Mercedesu, již dříve oznámil prodloužení smlouvy s Pastorem Maldonadem. Grosjean podobně jako Hülkenberg doufal, že by mohl u Ferrari nahradit odcházejícího Fernanda Alonsa. Škrt přes rozpočet jim však učinil Sebastian Vettel, který se rozhodl přestoupit z Red Bullu do Maranella.
Grosjean má kvůli slabým letošním výsledkům Lotusu možnost odejít, v Rusku ale naznačil, že díky změně dodavatele motorů zřejmě zůstane v Enstone. Majitel týmu Gerard Lopez proto přirozeně očekává, že příští rok zůstanou při stejné jezdecké sestavě.
"Nečekám žádné změny. Romain má klauzuli, která mu umožňuje tým opustit kvůli výsledkům, které tým nedosahuje. V tomto roce se nepohybujeme v rámci hranic vymezených jeho kontraktem. Mohl by odejít, kdyby chtěl," potvrzuje Lopez pro Autosport.
Romain Grosjean letos získal pro Lotus všech osm bodů,loni jich tým ale nasbíral 315 (foto: Lotus F1 Team)
"Znám Romaina dostatečně dlouho na to, abych věděl, že kdyby odešel, pak by zamířil do týmu, který může bojovat o vítězství. Myslím si, že v této fázi zvážil, že zde zůstane kvůli změnám, které před příštím rokem děláme.
Uvidíme. Nemyslím si však, že dojde k nějaké změně. Silně se domnívám, že to zůstane stejné. Vyvíjí se to tímto směrem," očekává Lopez od Grosjeana, jenž zatím strávil celou svou F1 kariéru v Enstone.
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.