FIA ustanovila skupinu zkušených lidí, kteří budou vyšetřovat nehodu Julese Bianchiho v průběhu Velké ceny Japonska. Nebudou mezi nimi chybět ani bývalí šéfové Ross Brawn či Stefano Domenicali.
Brawn, který položil základy letošního mistrovského Mercedesu, v něm bude spolupracovat nejen s bývalým šéfem Ferrari Domenicalim, ale také s dvojnásobným mistrem světa F1 - Emersonem Fittipaldim. Vyšetřovací skupina bude čítat celkem 10 členů a povede ji Peter Wright, prezident bezpečnostní komise FIA.
"Skupina provede hodnocení, abychom získali lepší pochopení toho, co se stalo," uvádí Mezinárodní automobilová federace ve svém prohlášení. Výsledky jejího vyšetřování pak budou k dispozici za 6 týdnů.
Nezůstane ale jen u vyšetřování. "Také navrhnou nová opatření pro posílení bezpečnosti na okruzích. Skupina začne pracovat tento týden a svá zjištění bude naplno prezentovat během příští schůze Světové rady motorsportu 3. prosince v Dauhá v Kataru," stojí dále v prohlášení.
Bianchi stále zůstává v japonské nemocnici s vážnými zraněními hlavy. Podle některých zpomalil nedostatečně, když se zatáčkou při dvojitých vlajkách řítil rychlostí 207 km/h, zatímco v předchozím kole tam projel 212 km/h.
FIA dále prošetřuje nehodu Julese Bianchiho, v nově ustanovené skupině budou spolupracovattaké bývalí šéfové týmů F1 - Ross Brawn a Stefano Domenicali (foto: Daimler AG)
Charlie Whiting na tiskové konferenci v Rusku sice potvrdil, že pilot zpomalil, otázkou je, do jaké míry. Závodní ředitel také uvedl, že někteří závodníci osudným místem projeli ještě rychleji než Bianchi, jiní mnohem pomaleji. FIA proto přišla s návrhem zavedení virtuálního safety caru.
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.