FIA ustanovila skupinu zkušených lidí, kteří budou vyšetřovat nehodu Julese Bianchiho v průběhu Velké ceny Japonska. Nebudou mezi nimi chybět ani bývalí šéfové Ross Brawn či Stefano Domenicali.
Brawn, který položil základy letošního mistrovského Mercedesu, v něm bude spolupracovat nejen s bývalým šéfem Ferrari Domenicalim, ale také s dvojnásobným mistrem světa F1 - Emersonem Fittipaldim. Vyšetřovací skupina bude čítat celkem 10 členů a povede ji Peter Wright, prezident bezpečnostní komise FIA.
"Skupina provede hodnocení, abychom získali lepší pochopení toho, co se stalo," uvádí Mezinárodní automobilová federace ve svém prohlášení. Výsledky jejího vyšetřování pak budou k dispozici za 6 týdnů.
Nezůstane ale jen u vyšetřování. "Také navrhnou nová opatření pro posílení bezpečnosti na okruzích. Skupina začne pracovat tento týden a svá zjištění bude naplno prezentovat během příští schůze Světové rady motorsportu 3. prosince v Dauhá v Kataru," stojí dále v prohlášení.
Bianchi stále zůstává v japonské nemocnici s vážnými zraněními hlavy. Podle některých zpomalil nedostatečně, když se zatáčkou při dvojitých vlajkách řítil rychlostí 207 km/h, zatímco v předchozím kole tam projel 212 km/h.
FIA dále prošetřuje nehodu Julese Bianchiho, v nově ustanovené skupině budou spolupracovattaké bývalí šéfové týmů F1 - Ross Brawn a Stefano Domenicali (foto: Daimler AG)
Charlie Whiting na tiskové konferenci v Rusku sice potvrdil, že pilot zpomalil, otázkou je, do jaké míry. Závodní ředitel také uvedl, že někteří závodníci osudným místem projeli ještě rychleji než Bianchi, jiní mnohem pomaleji. FIA proto přišla s návrhem zavedení virtuálního safety caru.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.
Nový generální ředitel Renaultu, Francois Provost, potvrdil dlouhodobý plán automobilky Formuli 1 prostřednictvím týmu Alpine.
Martin Brundle ocenil, že Lewis Hamilton působil během domácí Velké ceny Ferrari spokojeněji než obvykle. „Bylo vidět, že se opravdu baví a užívá si víkend,“ uvedl Brundle.
Po Velké ceně Itálie byl Lance Stroll při rozhovorech zcela zdrženlivý. Šéf Aston Martinu Mike Krack uvedl možné důvody jeho frustrace.
Toto Wolff nadále stojí za mladíkem Kimim Antonellim, ale zdá se, že tým už začíná měnit přístup a místo bezmezné ochrany nováčka před kritiky hledá vyváženější cestu jak ho připravit na realitu F1.
Williams po Monze stojí za Carlosem Sainzem, který projel cílem až na 11. místě, a zdůrazňuje potřebu týmové podpory. Šéf James Vowles věří, že se tým dokáže zlepšit v kvalifikaci a v Baku opět bodovat.
Damon Hill vtipně na adresu Mclarenu poznamenal, že se obává, že by po něm Renault mohl chtít, aby své vítězství na GP Itálie 1993 přenechal Alanu Prostovi. Jeho tehdejší týmový kolega totiž kvůli poruše motoru nedokončil závod a Hill zvítězil.
Šéf týmu Fred Vasseur věří, že Lewis Hamilton se ještě během sezony vrátí na pódiové umístění. Podle něj návrat Britovy radosti a motivace v Monze slibuje, že se sedminásobný mistr světa brzy znovu prosadí mezi nejlepšími.
Podle poradce Red Bullu se Max Verstappen znovu plně zapojil do Formule 1 díky rychlejšímu vozu, možnosti prosazovat vlastní nastavení a přesvědčivé výhře na Monze.
Christian Horner se po vítězství Maxe Verstappena v Monze ozval Martinu Brundlovi, aby ocenil jeho chladnokrevný výkon i práci celého týmu Red Bull.
Šéf Mercedesu Toto Wolff projevil výrazné rozhořčení nad výkonem svého týmu na Velké ceně Itálie. Podle něj výsledky nebyly podle očekávání a ukázaly, že tým má před sebou ještě mnoho práce, než bude konkurenceschopný na nejvyšší úrovni.
Max Verstappen se vyjádřil k týmovým příkazům McLarenu během Velké ceny Itálie. Čtyřnásobný mistr světa zdůraznil, že podobné situace nejsou jeho záležitostí a raději se soustředí na závod.