Stáj Force India dnes potvrdila, že s Nicem Hülkenbergem prodloužila smlouvu a že za ní tedy bude talentovaný německý pilot závodit i v příští sezóně Formule 1.
Hülkenberg k Force Indii přestoupil před letošní sezónou ze Sauberu a zažil zatím nejúspěšnější sezónu ve své kariéře. V dosavadních 13 velkých cenách nasbíral 76 bodů, čtyřikrát dojel na pátém místě (Malajsie, Bahrajn, Monako a Kanada).
Indická stáj si jej proto hodně cení: "Všichni jsou v týmu potěšeni tím, že Nico zůstává u Force Indie v příští sezóně. Hodnotíme jej velmi vysoce a letos odvádí ohromnou práci, když pravidelně sbírá v šampionátu klíčové mistrovské body," říká majitel týmu Vijay Mallya.
"Známe jej extrémně dobře: je skutečným závodníkem a ví, jak tým motivovat. Jsem přesvědčen, že patří k největším talentům na roštu, a jsem hrdý na to, že bude pokračovat v závodění v barvách Force Indie," pokračuje indický milionář.
Nico Hülkenberg čekal na zavolání špičkových týmů, ale opět mu nezbylonic jiného, než si "plácnout" s Force Indií (foto: Sahara Force India)
A co na prodloužení svého kontraktu říká Hülkenberg? "Je dobré, že mohu potvrdit své plány pro příští sezónu. Tohle je tým, který velmi dobře znám. Zažili jsme spolu skvělý rok s některými zvláštními výsledky. Tým má velké ambice a já věřím, že příští rok budeme mít opět konkurenceschopný balík.
V Mercedesu máme silného partnera a všichni v týmu jsou motivováni a hladoví po dalším úspěchu. Mám před rokem 2015 dobrý pocit a máme být z čeho nadšeni, když se pokusíme stavět na výsledcích, které jsme dosáhli v letošním roce," dodává německý jezdec.
Force Indii patří momentálně v šampionátu šestá příčka, na kterou se v Rusku propadla za McLaren, na který ztrácí 3 závody před koncem 20 bodů. Loni skončila také šestá, nasbírala však pouze 77 bodů, tj. zatím o 46 méně než letos.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.