Prezident FIA, Jean Todt, připomněl, že nebezpečí, které v F1 je, nelze nikdy úplně vyloučit.
Prezident FIA, Jean Todt, naléhavě poukázal na rizika, která ve Formuli 1 byla, jsou a dle něj i vždy budou. "V oblasti bezpečnosti nikdy nesmíme polevit. Řekl jsem to po nehodě Julese Bianchiho a zopakuji to teď: Lidé dlouhé roky sledovali závody s hrozivými nehodami bez nějakých následků. Už si začínali myslet, že je normální dostat se ven z trati v rychlosti kolem 200 km/h a vyjít z toho nezraněn," řekl dnes již 68 letý Francouz pro La Gazzetta dello Sport.
Toto dle něj určítě není normální, "ale není to také žádný zázrak. Stojí za tím neuvěřitelná práce. Stoprocentní jistota ale bohužel v našem sportu není."
Nehoda Julese Bianchiho z japonské Suzuky, při které Francouz utrpěl vážná poranění hlavy a stále bojuje o svůj život, byla dle Todta "výsledkem celé řady událostí", se kterými bude dále pracováno. "Nehodu jsme do detailu vysvětlili. Svolal jsem komisi, která bude dále pátrat. Čekám na výsledek, abych mohl učinit rozhodnutí."
Jean Todt s Lucou di Montezemolem při Velké ceně Itálie 2012(foto: Scuderia Ferrari)
Před několika málo dny také Jean opět navštívil Michaela Schumachera, který měl v prosinci těžkou nehodu na lyžích a se kterým dlouhá léta spolupracoval u Ferrari. "Má mimořádnou ženu a rodinu. Jeho boj pokračuje dále. S Michaelem mě pojí přátelství. Společně jsme toho tolik zažili ještě před tím, než jsme vyhrávali. To navíc náklonost ještě zvýšilo. Jeho rodině a Corinně jsem nablízku. Udělali by to stejné i pro mě."
Odchod dlouholetého šéfa Ferrari, Lucy di Montezemola, vnímá Todt jako konec jedné éry. "Jedno pěkné období jde ke svému konci. Ve Ferrari jsem během těch 16 let napsal nejdůležitější kapitolu svého života," řekl dřívější šéf závodního týmu.
Na otázku, jestli po konci svého druhého mandátu v čele FIA podá ještě další kandidátskou přihlášku, odpověděl Todt takto: "Mám před sebou ještě 39 měsíců a už nejsem žádný mladík."
Pneumatiky Pirelli pro Formuli 1 budou příští rok vypadat trochu jinak. Změny se týkají hlavně designu a připravují týmům nové možnosti strategie.
Po sezóně plné kritiky si Sergio Pérez na konci roku 2025 může oddechnout. Statistiky ukázaly, že jeho výkony byly v porovnání s nástupci výrazně lepší, což potvrzuje jeho schopnosti a přínos týmu.
Lando Norris po zisku svého premiérového titulu ve Formuli 1 v Abú Zabí promluvil s nebývalou upřímností a otevřeností o emocích a okolnostech, které jeho cestu na vrchol provázely.
Helmut Marko po dvaceti letech končí ve své poradní roli u týmů Red Bull. Jeho odchod zasahuje i okruh lidí kolem Maxe Verstappena, který ho dříve označil za „druhého otce“.
Carlos Sainz po závodě vyzdvihl úspěch svého bývalého parťáka Landa Norrise a ocenil nejen jeho rychlost, ale i cestu, kterou si k prvnímu titulu mistra světa vyšlapal.
Odcházející jezdec Red Bullu Yuki Tsunoda obdržel jeden trestný bod na svou superlicenci za incident během závodu v Abú Zabí, potvrdila FIA.
Lewis Hamilton plánuje po náročné sezoně F1 2025 během zimní přestávky úplně vypnout a odpočinout si od závodění i mediálních povinností.
Poté, co Lando Norris získal titul mistra světa F1 pro rok 2025, Oscar Piastri uvedl, že nečeká žádnou změnu v jejich vzájemné dynamice. Podle něj zůstane vztah mezi jezdci McLarenu stejný jako dosud.
Max Verstappen vyhrál závod v Abú Zabí, ale největší triumf víkendu patřil Landu Norrisovi. Britský jezdec se totiž stal novým mistrem světa a vstoupil do elitního klubu šampionů F1.
Max Verstappen potvrdil své kvality i v samotném závěru sezóny. Na okruhu Yas Marina získal už osmou pole position roku 2025 a vstoupí tak do rozhodující Velké ceny Abú Zabí z nejlepší možné startovní pozice.
Max Verstappen si v Abú Zabí zajistil další pole position a do posledního závodu sezony vyrazí z ideální startovní pozice. Pilot startující z pole zde vyhrál už deset let v řadě, což jeho šance na triumf výrazně posiluje.
Roman Staněk získal v Abú Zabí svou druhou pole position letošní sezony a v nedělním závodě může zaútočit na další vítězství.