Prezident FIA, Jean Todt, připomněl, že nebezpečí, které v F1 je, nelze nikdy úplně vyloučit.
Prezident FIA, Jean Todt, naléhavě poukázal na rizika, která ve Formuli 1 byla, jsou a dle něj i vždy budou. "V oblasti bezpečnosti nikdy nesmíme polevit. Řekl jsem to po nehodě Julese Bianchiho a zopakuji to teď: Lidé dlouhé roky sledovali závody s hrozivými nehodami bez nějakých následků. Už si začínali myslet, že je normální dostat se ven z trati v rychlosti kolem 200 km/h a vyjít z toho nezraněn," řekl dnes již 68 letý Francouz pro La Gazzetta dello Sport.
Toto dle něj určítě není normální, "ale není to také žádný zázrak. Stojí za tím neuvěřitelná práce. Stoprocentní jistota ale bohužel v našem sportu není."
Nehoda Julese Bianchiho z japonské Suzuky, při které Francouz utrpěl vážná poranění hlavy a stále bojuje o svůj život, byla dle Todta "výsledkem celé řady událostí", se kterými bude dále pracováno. "Nehodu jsme do detailu vysvětlili. Svolal jsem komisi, která bude dále pátrat. Čekám na výsledek, abych mohl učinit rozhodnutí."
Jean Todt s Lucou di Montezemolem při Velké ceně Itálie 2012(foto: Scuderia Ferrari)
Před několika málo dny také Jean opět navštívil Michaela Schumachera, který měl v prosinci těžkou nehodu na lyžích a se kterým dlouhá léta spolupracoval u Ferrari. "Má mimořádnou ženu a rodinu. Jeho boj pokračuje dále. S Michaelem mě pojí přátelství. Společně jsme toho tolik zažili ještě před tím, než jsme vyhrávali. To navíc náklonost ještě zvýšilo. Jeho rodině a Corinně jsem nablízku. Udělali by to stejné i pro mě."
Odchod dlouholetého šéfa Ferrari, Lucy di Montezemola, vnímá Todt jako konec jedné éry. "Jedno pěkné období jde ke svému konci. Ve Ferrari jsem během těch 16 let napsal nejdůležitější kapitolu svého života," řekl dřívější šéf závodního týmu.
Na otázku, jestli po konci svého druhého mandátu v čele FIA podá ještě další kandidátskou přihlášku, odpověděl Todt takto: "Mám před sebou ještě 39 měsíců a už nejsem žádný mladík."
Lewis Hamilton se zaměřuje na zlepšení svého výkonu v závěru sezóny a hledá způsoby, jak z vozu Ferrari dostat co nejvíce.
Max Verstappen po vítězství v Austinu promluvil o svém návratu navrhlo, kterému málokdo věřil.
Jenson Button otevřeně hovoří o psychickém nastavení obou pilotů McLarenu a rozebírá, kdo má momentálně navrch v souboji o formu do konce sezony.
Šéf Ferrari John Elkann vydal prohlášení na podporu Freda Vasseura v reakci na nedávné spekulace ohledně vedení týmu.
I přes náročný víkend ve Spojených státech odjíždí šéf McLarenu Andrea Stella z Austinu optimistický.
Red Bull byl potrestán za porušení pravidel v souvislosti s neobvyklou situací kolem startovního roštu Landa Norrise.
Lewis Hamilton po závodě Velké ceny USA přiznal, že si není jistý, co se během závěru stalo. Závěrečné chvíle podle něj vyžadovaly maximální soustředění, aby udržel vůz na trati a zajistil bodované umístění.
Max Verstappen předvedl ve Spojených státech naprosto suverénní výkon a výrazně tím stáhl ztrátu v boji o titul, na čelo šampionátu mu nyní chybí už jen 40 bodů.
Sobotní sprint Velké ceny USA na okruhu Circuit of the Americas přinesl napínavý start, během něhož oba vozy McLarenu čelily komplikacím. K situaci se vyjádřil i poradce Red Bullu Helmut Marko.
Oscar Piastri má v Austinu pomalejší tempo než jeho týmový kolega Lando Norris. Podle šéfa McLarenu Andrea Stelly je za tím kombinace několika faktorů.
Lewis Hamilton měl během sprintu Velké ceny USA v první zatáčce velmi napjatý moment, kdy se musel rychle vyhnout nebezpečné situaci. Halo v této situaci znovu sehrálo svoji roli.
Lando Norris upozornil, že McLaren před Velkou cenou USA čelí výzvám. I přes slibnou startovní pozici za Maxem Verstappenem zůstává tým v napjaté nejistotě.