Prezident FIA, Jean Todt, připomněl, že nebezpečí, které v F1 je, nelze nikdy úplně vyloučit.
Prezident FIA, Jean Todt, naléhavě poukázal na rizika, která ve Formuli 1 byla, jsou a dle něj i vždy budou. "V oblasti bezpečnosti nikdy nesmíme polevit. Řekl jsem to po nehodě Julese Bianchiho a zopakuji to teď: Lidé dlouhé roky sledovali závody s hrozivými nehodami bez nějakých následků. Už si začínali myslet, že je normální dostat se ven z trati v rychlosti kolem 200 km/h a vyjít z toho nezraněn," řekl dnes již 68 letý Francouz pro La Gazzetta dello Sport.
Toto dle něj určítě není normální, "ale není to také žádný zázrak. Stojí za tím neuvěřitelná práce. Stoprocentní jistota ale bohužel v našem sportu není."
Nehoda Julese Bianchiho z japonské Suzuky, při které Francouz utrpěl vážná poranění hlavy a stále bojuje o svůj život, byla dle Todta "výsledkem celé řady událostí", se kterými bude dále pracováno. "Nehodu jsme do detailu vysvětlili. Svolal jsem komisi, která bude dále pátrat. Čekám na výsledek, abych mohl učinit rozhodnutí."
Jean Todt s Lucou di Montezemolem při Velké ceně Itálie 2012(foto: Scuderia Ferrari)
Před několika málo dny také Jean opět navštívil Michaela Schumachera, který měl v prosinci těžkou nehodu na lyžích a se kterým dlouhá léta spolupracoval u Ferrari. "Má mimořádnou ženu a rodinu. Jeho boj pokračuje dále. S Michaelem mě pojí přátelství. Společně jsme toho tolik zažili ještě před tím, než jsme vyhrávali. To navíc náklonost ještě zvýšilo. Jeho rodině a Corinně jsem nablízku. Udělali by to stejné i pro mě."
Odchod dlouholetého šéfa Ferrari, Lucy di Montezemola, vnímá Todt jako konec jedné éry. "Jedno pěkné období jde ke svému konci. Ve Ferrari jsem během těch 16 let napsal nejdůležitější kapitolu svého života," řekl dřívější šéf závodního týmu.
Na otázku, jestli po konci svého druhého mandátu v čele FIA podá ještě další kandidátskou přihlášku, odpověděl Todt takto: "Mám před sebou ještě 39 měsíců a už nejsem žádný mladík."
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.