Ještě před rozhodnutím o titulu ve Světové sérii Renault požaduje další junior Red Bullu, Carlos Sainz junior, po Toro Rosso místo na příští rok.
Carlos Sainz mladší se musí pořád strachovat o svůj kokpit na sezonu 2015. Před potvrzením Maxe Verstapena to vypadalo, že bude za Toro Rosso závodit právě on. Rodina Sainzů nepočítala s tím, že Helmut Marko upřednostní 16 letého Verstapena před 20 letým Sainzem. Faktem však je, že Marko již od začátku sezony říká, že titul ze Světové série Renault je nutnou podmínkou pro postup do F1.
Situace v šampionátu je před domácím závodem v Jerezu takováto: Sainz má náskok 44 bodů před svým protivníkem, Roberto Merhim. Ve dvou závodech se dá získat ještě 50 bodů. Jen velká smůla by tedy Sainze mohla o titul připravit. Sainz by byl ale prvním pilotem Red Bullu, kterému by se povedlo v této sérii získat titul. Jenže podle zpráv ze Soči mu ani trofej nemusí stačit.
S Vergnem se sice rodina Red Bull již rozloučila, avšak s postupem Kvjata do Red Bullu by mohl dostat další šanci (foto: Scuderia Toro Rosso)
Vergne jako rival
Vedle nezkušeného Verstapena by totiž dávalo smysl angažovat již poměrně zkušeného Vergne, který odjel za Toro Rosso již tři sezony. Jeho výkony navíc v poslední době nejsou vůbec špatné. Verstappen by se tak mohl měřit se zkušeným kolegou, od kterého by se mohl učit.
"Mít zkušeného pilota vedle úplného nováčka je padný argument," řekl Dietrich Mateschitz pro 'Speedweek'. Podle Franze Tosta, který na 99 % vidí v roce 2015 Sainze v F1, má Toro Rosso v hledáčku čtyři piloty.
Sainz na testech v Silverstone v roce 2013 (foto: Red Bull Racing)
Sainz je logická volba
"Je zde Jean-Eric Vergne, který je velm zkušený, pak je zde Carlos Sainz mladší, Pierre Gasly a Alex Lynn," vyjmenoval šéf týmu kandidáty. Rozhodnutí "by mělo padnout v následujících týdnech."
Co na situaci říká Sainz? "U Red Bullu nikdy nevíte, co se stane. Čistě podle logiky, čísel, výsledků a zásluh bych to měl být já, ale v F1 nikdy nevíte. Všichni říkají, že mám jistý kokpit, ale já nemám taková očekávání. Teď musíme být trpěliví, věci se mohou hodně rychle změnit," říká syn dvojnásobného mistra světa v rally, Carlose Sainze.
Jody Egginton, dlouholetý technický ředitel Racing Bulls, odchází z Formule 1. Po téměř 30 letech v motorsportu, během nichž významně přispěl k technologickému rozvoji týmu, se nyní zaměří na inovace mimo samotnou F1. Tento krok znamená konec jeho působení v šampionátu, ale zůstává součástí širší rodiny Red Bullu.
Red Bull dal jasně najevo svou důvěru v Liama Lawsona, když mu poskytl příležitost v jeho první kompletní sezóně ve Formuli 1. Mladý Novozélanďan, který již při svých dosavadních startech prokázal talent a odhodlání, má před sebou velkou šanci potvrdit očekávání a ukázat, že je cennou investicí pro budoucnost týmu. Fanoušci věří, že Lawson dokáže naplno využít svou příležitost a stát se stabilním členem startovního pole.
V posledních týdnech se stále častěji spekuluje o možné obnovení používání motorů V10 ve Formuli 1. Tento návrat k ikonické technologii by mohl přinést zásadní změny ve výkonu a zvuku aut, což by jistě vzbudilo velký zájem mezi fanoušky i týmy.
Alain Prost, čtyřnásobný mistr světa Formule 1, čelí nenávistným zprávám na sociálních sítích kvůli své rivalitě s Ayrtonem Sennou, která ho pronásleduje i po více než 30 letech. Tato minulost se stala nevyhnutelnou součástí jeho života. Prezident FIA Mohamed Ben Sulayem vyjádřil podporu Prostovi a pokračuje v boji proti urážkám v online prostředí.
Sezóna Formule 1 v roce 2025 slibuje být jednou z nejzajímavějších a nejdiskutovanějších v posledních letech. Britská média se zaměřují na několik klíčových témat, která budou formovat nadcházející ročník.
Johnny Herbert tvrdí, že by bylo logické, kdyby Max Verstappen zvažoval návrat ke spolupráci s Adrianem Neweym a Hondou v týmu Aston Martin.
Flavio Briatore, výkonný poradce týmu Alpine, v dokumentu Drive to Survive bez servítek vyjádřil svůj názor na Estebana Ocona. Bývalý šéf Renaultu nešetřil kritikou a jasně dal najevo, co si o budoucím jezdci Haasu pro sezonu 2025 skutečně myslí.
Max Verstappen v posledních dnech varuje své fanoušky na možné technické problémy v úvodu sezóny, což se odráží v opatrných vyjádřeních z tábora Red Bullu. I přesto však Bernie Ecclestone věří, že titul i letos skončí v rukou holandského pilota.
Během zimní přestávky FIA informovala týmy Formule 1 o revizi technické směrnice, která se zaměřuje na testování pružnosti předních křídel.
Během sezóny 2024 F1 byl McLaren často předmětem pozornosti producentů Drive to Survive. Ačkoliv se v Wokingu nemuselo nutně jednat o přímý konflikt, objevila se tam kontroverze, která vzbudila pozornost.
Strategická inženýrka Red Bullu Hannah Schmitz využívá svou pozici k motivaci žen v motorsportu. Jako jedna z nejvýraznějších žen v paddocku ukazuje, že F1 není jen mužská záležitost. Svým působením otevírá dveře talentovaným a odhodlaným bez ohledu na pohlaví.
Na začátku roku 2024 učinil Lewis Hamilton krok, který otřásl světem Formule 1, když oznámil, že přechází do Ferrari, čímž pravděpodobně přepsal historii přestupů v této disciplíně. Dost o tom vypovídá i nová série o F1 na službě Netflix.