Ještě před rozhodnutím o titulu ve Světové sérii Renault požaduje další junior Red Bullu, Carlos Sainz junior, po Toro Rosso místo na příští rok.
Carlos Sainz mladší se musí pořád strachovat o svůj kokpit na sezonu 2015. Před potvrzením Maxe Verstapena to vypadalo, že bude za Toro Rosso závodit právě on. Rodina Sainzů nepočítala s tím, že Helmut Marko upřednostní 16 letého Verstapena před 20 letým Sainzem. Faktem však je, že Marko již od začátku sezony říká, že titul ze Světové série Renault je nutnou podmínkou pro postup do F1.
Situace v šampionátu je před domácím závodem v Jerezu takováto: Sainz má náskok 44 bodů před svým protivníkem, Roberto Merhim. Ve dvou závodech se dá získat ještě 50 bodů. Jen velká smůla by tedy Sainze mohla o titul připravit. Sainz by byl ale prvním pilotem Red Bullu, kterému by se povedlo v této sérii získat titul. Jenže podle zpráv ze Soči mu ani trofej nemusí stačit.
S Vergnem se sice rodina Red Bull již rozloučila, avšak s postupem Kvjata do Red Bullu by mohl dostat další šanci (foto: Scuderia Toro Rosso)
Vergne jako rival
Vedle nezkušeného Verstapena by totiž dávalo smysl angažovat již poměrně zkušeného Vergne, který odjel za Toro Rosso již tři sezony. Jeho výkony navíc v poslední době nejsou vůbec špatné. Verstappen by se tak mohl měřit se zkušeným kolegou, od kterého by se mohl učit.
"Mít zkušeného pilota vedle úplného nováčka je padný argument," řekl Dietrich Mateschitz pro 'Speedweek'. Podle Franze Tosta, který na 99 % vidí v roce 2015 Sainze v F1, má Toro Rosso v hledáčku čtyři piloty.
Sainz na testech v Silverstone v roce 2013 (foto: Red Bull Racing)
Sainz je logická volba
"Je zde Jean-Eric Vergne, který je velm zkušený, pak je zde Carlos Sainz mladší, Pierre Gasly a Alex Lynn," vyjmenoval šéf týmu kandidáty. Rozhodnutí "by mělo padnout v následujících týdnech."
Co na situaci říká Sainz? "U Red Bullu nikdy nevíte, co se stane. Čistě podle logiky, čísel, výsledků a zásluh bych to měl být já, ale v F1 nikdy nevíte. Všichni říkají, že mám jistý kokpit, ale já nemám taková očekávání. Teď musíme být trpěliví, věci se mohou hodně rychle změnit," říká syn dvojnásobného mistra světa v rally, Carlose Sainze.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.