Co byste si pomysleli, kdybychom Vám řekli, že řidič Lady dostane pokutu za rychlost. Dobrý vtípek. Kimi Räikkönen však nebere ohledy na konvence a jezdí právě ve voze původem ze Sovětského svazu.
"Mám ruskou Ladu," prozradil Kimi Räikkönen redaktorům CNN při akci Ferrari, kdy vozil hosty italskými sportovními auty po okruhu. "Dostal jsem ji od našeho kamaráda. Vyměnili jsme motor - pro nás to bylo perfektní, nic to nestálo a je to velmi robustní auto. Byla červená, ale přetřeli jsme ji na černo. To auto se nikdy nerozbije."
Fin momentálně jezdí za tým, který by mu určitě nedovolil přetřít svůj monopost na černo. Kimi je známý svými strohými odpověďmi a neotřelým stylem. Co by si tedy přál? "Bylo by skvělé žít normální život, ve kterém by Vás nikdo nepoznával. Ale člověk nemůže mít oboje.
Závodění je sice hlavní činnost, avšak s tím souvisí spousta dalších věcí. Jsem tu už dlouho na to, abych si uvědomil, že je to dokonce velká část vaší práce. Pro mě je to až moc. Nejsem moc velký fanoušek veřejných akcí, radši si dělám věci po svém. Nikdy jsem se to nesnažil skrývat, prostě tak to je."
Čím rodák z Espoo chtěl být, když byl malý? "Řekl bych, že jsem chtěl být od malička jezdcem F1. No i když vlastně jsem začal s motocrossem, když jsem byl malý kluk a pak přešel na motokáry. Byla to zábava a člověk chtěl pořád víc. Ale nevěřil jsem tomu, že se do F1 dostanu, protože jsem neměl peníze.
Prostě jsem si myslel, že budu jezdit motokáry co nejdéle to půjde a pak budu dělat něco jiného." Jenže pak přišly dva tituly v britské Formuli Renault a po pouhých 23 závodech s Kimim podepsal Sauber pro sezonu 2001. V roce 2003 vyhrál s McLarenem první závod a v sezoně 2007 ve Ferrari titul. Jenže pak musel před sezonou 2010 uvolnit místo ve Ferrari Alonsovi.
Tím se otevřela příležitost jezdit ve WRC a také si Räikkönen vyzkoušel dva závody NASCAR. Hláškou do rádia si ihned udělal v USA fanoušky: "Nechápu, jak toto auto může být tak horké. Moje p**** [pozadí] úplně hoří." Jak hodnotí svoje zámořské angažmá? "NASCAR jsem si opravdu užil. Je to kompletně odlišné a byla to zábava."
"Doufám, že někdy budu mít prostor odjet více závodů - stejně jako více soutěží rally." Teď se ale plně věnuje F1 - po dvou letech v Lotusu přestoupil letos Kimi do Ferrari: "Mám smlouvu na příští rok a pravděpodobně ještě jeden. Ale už nejsem nejmladší a ve svém životě chci dělat i něco jiného než F1. Svoji kariéru chci ukončit u Ferrari.
Nikdy jsem neztratil svoji vášeň, přestanu, až mě to přestane bavit." Kimi se brzy stane otcem, s přítelkyní Minttu Virtanen čekají narození potomka: "Největší výzvou bude rodina, zabere to hodně času a úsilí." S kým z jezdců se Kimi nejvíce baví? "Jezdec, se kterým toho můžu dělat nejvíc mimo závodění, je Vettel. Ostatní nevnímám jako přátele, závodním proti nim. On je ale normální, máme přátelský vztah."
Ostatně s Vettelem může sdílet informace o péči o potomka: "On má více zkušeností..." Opravdu Kimi ale jezdí v normálních autech? "Ano, mám normální auta. Možná, že když jsem byl mladší, tak to bylo tak, že když se mi něco líbilo, tak jsem to chtěl. Ale teď už to tak není, když jezdíte v normálních autech, lidé Vás nepoznávají, což ulehčuje Váš život."
Max Verstappen vynechává mediální den před Velkou cenou Miami, jeho soukromý letoun vyrazil z Francie do USA teprve před několika hodinami. Okamžitě se tak rozšířily spekulace, že nizozemský šampion a jeho partnerka Kelly Piquet možná právě přivítali na svět svého prvního potomka.
Po krátké pauze a nabírání sil po náročné trojici závodů je tu další adrenalinová jízda – Formule 1 se o víkendu vrací na scénu Velkou cenou Miami, kde se očekává další dramatické dějství sezóny 2025.
Racing Bulls představil pro Velkou cenu Miami jednorázové růžovo-bílé zbarvení monopostů inspirované novou příchutí Red Bull Summer Edition. Své zbarvení představil i Sauber.
Ferrari představilo pro Velkou cenu Miami speciální lakování. Zatímco někteří oceňují moderní prvky značky HP, jiní kritizují design jako nevyvážený a chaotický.
Johnny Herbert přirovnal podmínky, které musí Jack Doohan splnit, aby se prosadil v týmu Alpine, k jinému prostředí ve Formuli 1, se kterým bude tento Australan dobře obeznámen.
Franz Tost označil Aston Martin za tým s velkým potenciálem do budoucna díky příchodu Adriana Neweyho, Andyho Cowella a blížící se spolupráci s Hondou.
Alex Brundle analyzoval styl jízdy Lewise Hamiltona a zjistil, že jeho agresivní brzdění ve vysokorychlostních zatáčkách může být problémem pro stabilitu Ferrari SF-25. Tento rozdíl v přístupu k brzdám mezi ním a Charlesem Leclercem vysvětluje některé z jeho potíží s novým vozem.
Christian Horner odmítl tvrzení Tota Wolffa, že obavy ohledně motorů byly na program Komise F1 přidány na poslední chvíli jako "vtip". Podle Hornera jde o dlouhodobé téma, které bylo opakovaně diskutováno, nikoli novou stížnost.
Tento víkend se ve Miami uskuteční druhý sprintový závod letošní sezony Formule 1. Po šestitýdenní přestávce od prvního sprintu v Číně, kde to vypadalo, že Lewis Hamilton začíná úspěšnou éru ve Ferrari.
Prezident FIA Mohammed Ben Sulayem naznačil, že letošní kontroverzní pravidla upravující chování jezdců by mohla projít úpravami. Podle něj není vyloučeno, že se na základě reakcí z paddocku i širší veřejnosti dočkáme změn v aktuálním znění těchto předpisů.
Ferrari chystá velké technické změny svého vozu, které začne postupně zavádět už při Velké ceně v Imole. Vedení týmu věří, že díky těmto úpravám se brzy zařadí mezi nejrychlejší stáje na startovním roštu.
Lando Norris přiznává svou sebekritiku a frustraci, přičemž místo obviňování týmu se soustředí na analýzu vlastních chyb. Aby plně naplnil svůj potenciál, musí najít rovnováhu mezi sebekritikou a sebedůvěrou, jinak by mohl promarnit šanci na očekávaný průlom.