Co byste si pomysleli, kdybychom Vám řekli, že řidič Lady dostane pokutu za rychlost. Dobrý vtípek. Kimi Räikkönen však nebere ohledy na konvence a jezdí právě ve voze původem ze Sovětského svazu.
"Mám ruskou Ladu," prozradil Kimi Räikkönen redaktorům CNN při akci Ferrari, kdy vozil hosty italskými sportovními auty po okruhu. "Dostal jsem ji od našeho kamaráda. Vyměnili jsme motor - pro nás to bylo perfektní, nic to nestálo a je to velmi robustní auto. Byla červená, ale přetřeli jsme ji na černo. To auto se nikdy nerozbije."
Fin momentálně jezdí za tým, který by mu určitě nedovolil přetřít svůj monopost na černo. Kimi je známý svými strohými odpověďmi a neotřelým stylem. Co by si tedy přál? "Bylo by skvělé žít normální život, ve kterém by Vás nikdo nepoznával. Ale člověk nemůže mít oboje.
Závodění je sice hlavní činnost, avšak s tím souvisí spousta dalších věcí. Jsem tu už dlouho na to, abych si uvědomil, že je to dokonce velká část vaší práce. Pro mě je to až moc. Nejsem moc velký fanoušek veřejných akcí, radši si dělám věci po svém. Nikdy jsem se to nesnažil skrývat, prostě tak to je."
Čím rodák z Espoo chtěl být, když byl malý? "Řekl bych, že jsem chtěl být od malička jezdcem F1. No i když vlastně jsem začal s motocrossem, když jsem byl malý kluk a pak přešel na motokáry. Byla to zábava a člověk chtěl pořád víc. Ale nevěřil jsem tomu, že se do F1 dostanu, protože jsem neměl peníze.
Prostě jsem si myslel, že budu jezdit motokáry co nejdéle to půjde a pak budu dělat něco jiného." Jenže pak přišly dva tituly v britské Formuli Renault a po pouhých 23 závodech s Kimim podepsal Sauber pro sezonu 2001. V roce 2003 vyhrál s McLarenem první závod a v sezoně 2007 ve Ferrari titul. Jenže pak musel před sezonou 2010 uvolnit místo ve Ferrari Alonsovi.
Tím se otevřela příležitost jezdit ve WRC a také si Räikkönen vyzkoušel dva závody NASCAR. Hláškou do rádia si ihned udělal v USA fanoušky: "Nechápu, jak toto auto může být tak horké. Moje p**** [pozadí] úplně hoří." Jak hodnotí svoje zámořské angažmá? "NASCAR jsem si opravdu užil. Je to kompletně odlišné a byla to zábava."
"Doufám, že někdy budu mít prostor odjet více závodů - stejně jako více soutěží rally." Teď se ale plně věnuje F1 - po dvou letech v Lotusu přestoupil letos Kimi do Ferrari: "Mám smlouvu na příští rok a pravděpodobně ještě jeden. Ale už nejsem nejmladší a ve svém životě chci dělat i něco jiného než F1. Svoji kariéru chci ukončit u Ferrari.
Nikdy jsem neztratil svoji vášeň, přestanu, až mě to přestane bavit." Kimi se brzy stane otcem, s přítelkyní Minttu Virtanen čekají narození potomka: "Největší výzvou bude rodina, zabere to hodně času a úsilí." S kým z jezdců se Kimi nejvíce baví? "Jezdec, se kterým toho můžu dělat nejvíc mimo závodění, je Vettel. Ostatní nevnímám jako přátele, závodním proti nim. On je ale normální, máme přátelský vztah."
Ostatně s Vettelem může sdílet informace o péči o potomka: "On má více zkušeností..." Opravdu Kimi ale jezdí v normálních autech? "Ano, mám normální auta. Možná, že když jsem byl mladší, tak to bylo tak, že když se mi něco líbilo, tak jsem to chtěl. Ale teď už to tak není, když jezdíte v normálních autech, lidé Vás nepoznávají, což ulehčuje Váš život."
Toto Wolff s humorem přiznal, že dodávat motory McLarenu možná nebylo jeho nejchytřejší rozhodnutí. McLaren nyní dominuje, zatímco tým Mercedesu zaostává.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal naplnit očekávání po přesunu do Red Bullu, což vyvolává pochybnosti o jeho budoucnosti ve Formuli 1. Jeho výkonnost zaostává a tlak na japonského jezdce stále roste.
Zak Brown znovu rozdmýchal spekulace o budoucnosti Maxe Verstappena a jeho možném odchodu z Red Bullu. Šéf McLarenu naznačil, že přestup k Mercedesu není mimo hru, čímž opět rozvířil dění v paddocku.
Oliver Bearman otevřeně promluvil o finančních obětech, které jeho rodina podstoupila, aby mu umožnila nastartovat závodní kariéru. Zároveň sdílel, jaký zlomový moment mu přinesl klíčovou příležitost a jak se musel psychicky připravit na náročnou debutovou sezónu ve Formuli 1 s týmem Haas.
Adrian Newey od svého příchodu do Aston Martinu před sezonou 2025 nezná odpočinek a pracuje naplno. Jeho cílem je co nejrychleji posunout tým mezi špičku formule 1.
Ferrari údajně připravuje vylepšení posilovače řízení u svého vozu SF-25 na nadcházející Velkou cenu Maďarska. Tato změna by mohla zlepšit ovladatelnost a výkon týmu na technickém okruhu.
Valtteri Bottas prozradil, že během povinné vojenské služby ve Finsku absolvoval výcvik ostřelovače, který mu pomohl lépe zvládat tlak i soustředění. Klid a přesnost z armády dnes využívá i v kokpitu formule.
Situace uvnitř Red Bullu se dál komplikuje. Ralf Schumacher je přesvědčen, že pokud se tým rychle nestabilizuje, Max Verstappen z něj odejde.
Yuki Tsunoda si při návštěvě italského jezera Como vybral slabší chvilku. Jeho mobilní telefon zmizel neznámo kam. Mladý japonský jezdec však situaci bere s nadhledem a místo paniky se obrátil na své fanoušky s prosbou o pomoc při hledání.
Známý komentátor F1 Martin Brundle rozebral rozhodnutí Christiana Hornera a poukázal na moment, který považuje za zásadní pochybení v řízení týmu Red Bull.
Jules Bianchi, kterému bylo tehdy jen 25 let, podlehl osudovým zraněním z nehody v Suzuce. Jeho smrt otřásla světem Formule 1 a přiměla k zásadním změnám v bezpečnosti.
Charles Leclerc si při desátém výročí úmrtí Julese Bianchiho připomněl jeho vliv na svou kariéru i osobní život. Byl pro něj nejen kmotrem a přítelem, ale také inspirací, která ho provází dodnes.