Co byste si pomysleli, kdybychom Vám řekli, že řidič Lady dostane pokutu za rychlost. Dobrý vtípek. Kimi Räikkönen však nebere ohledy na konvence a jezdí právě ve voze původem ze Sovětského svazu.
"Mám ruskou Ladu," prozradil Kimi Räikkönen redaktorům CNN při akci Ferrari, kdy vozil hosty italskými sportovními auty po okruhu. "Dostal jsem ji od našeho kamaráda. Vyměnili jsme motor - pro nás to bylo perfektní, nic to nestálo a je to velmi robustní auto. Byla červená, ale přetřeli jsme ji na černo. To auto se nikdy nerozbije."
Fin momentálně jezdí za tým, který by mu určitě nedovolil přetřít svůj monopost na černo. Kimi je známý svými strohými odpověďmi a neotřelým stylem. Co by si tedy přál? "Bylo by skvělé žít normální život, ve kterém by Vás nikdo nepoznával. Ale člověk nemůže mít oboje.
Závodění je sice hlavní činnost, avšak s tím souvisí spousta dalších věcí. Jsem tu už dlouho na to, abych si uvědomil, že je to dokonce velká část vaší práce. Pro mě je to až moc. Nejsem moc velký fanoušek veřejných akcí, radši si dělám věci po svém. Nikdy jsem se to nesnažil skrývat, prostě tak to je."
Čím rodák z Espoo chtěl být, když byl malý? "Řekl bych, že jsem chtěl být od malička jezdcem F1. No i když vlastně jsem začal s motocrossem, když jsem byl malý kluk a pak přešel na motokáry. Byla to zábava a člověk chtěl pořád víc. Ale nevěřil jsem tomu, že se do F1 dostanu, protože jsem neměl peníze.
Prostě jsem si myslel, že budu jezdit motokáry co nejdéle to půjde a pak budu dělat něco jiného." Jenže pak přišly dva tituly v britské Formuli Renault a po pouhých 23 závodech s Kimim podepsal Sauber pro sezonu 2001. V roce 2003 vyhrál s McLarenem první závod a v sezoně 2007 ve Ferrari titul. Jenže pak musel před sezonou 2010 uvolnit místo ve Ferrari Alonsovi.
Tím se otevřela příležitost jezdit ve WRC a také si Räikkönen vyzkoušel dva závody NASCAR. Hláškou do rádia si ihned udělal v USA fanoušky: "Nechápu, jak toto auto může být tak horké. Moje p**** [pozadí] úplně hoří." Jak hodnotí svoje zámořské angažmá? "NASCAR jsem si opravdu užil. Je to kompletně odlišné a byla to zábava."
"Doufám, že někdy budu mít prostor odjet více závodů - stejně jako více soutěží rally." Teď se ale plně věnuje F1 - po dvou letech v Lotusu přestoupil letos Kimi do Ferrari: "Mám smlouvu na příští rok a pravděpodobně ještě jeden. Ale už nejsem nejmladší a ve svém životě chci dělat i něco jiného než F1. Svoji kariéru chci ukončit u Ferrari.
Nikdy jsem neztratil svoji vášeň, přestanu, až mě to přestane bavit." Kimi se brzy stane otcem, s přítelkyní Minttu Virtanen čekají narození potomka: "Největší výzvou bude rodina, zabere to hodně času a úsilí." S kým z jezdců se Kimi nejvíce baví? "Jezdec, se kterým toho můžu dělat nejvíc mimo závodění, je Vettel. Ostatní nevnímám jako přátele, závodním proti nim. On je ale normální, máme přátelský vztah."
Ostatně s Vettelem může sdílet informace o péči o potomka: "On má více zkušeností..." Opravdu Kimi ale jezdí v normálních autech? "Ano, mám normální auta. Možná, že když jsem byl mladší, tak to bylo tak, že když se mi něco líbilo, tak jsem to chtěl. Ale teď už to tak není, když jezdíte v normálních autech, lidé Vás nepoznávají, což ulehčuje Váš život."
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.