Ferrari pokračuje ve svém tažení za rozmrazení motorů. Podle šéfa Marca Mattiacciho je proti principům Formule 1.
K úpravě technických pravidel je potřebná jednomyslná shoda všech týmů. Mercedes naznačoval, že bude pro určité uvolnění v oblasti pravidel pro pohonné jednotky, po závodě v Singapuru ale najednou svůj postoj změnil. Svou nevoli s jeho postojem dal nahlas najevo šéf Red Bullu Christian Horner, nyní se přidává také Ferrari.
Mattiacci se snaží dostat Ferrari zpět do formy, proto bojuje i na poli pohonných jednotek, kde za Mercedesem zaostává jak v oblasti systému pro rekuperaci energie, tak i v efektivitě spalovacího motoru: "Je princip a někdy za princip bojujeme."
"Myslím si, že F1, s níž jsem vyrostl, byla o inovaci a dohánění nejlepších. Nyní, bez ohledu na tom, jestli se dohodneme na rozmrazení motoru, pracujeme na tom, abychom ztrátu stáhli. To je princip, který si přejeme.
V životě to je důležité zkoušet. Máme silnou víru v to, že inovace je základem úspěchu Formule 1. Jsme společností, která produkuje špičku inženýrství - a ta zahrnuje i motor. Myslím, že je důležité, aby inovace byla středem F1," popisuje šéf Ferrari.
Ferrari bojuje za "principy F1," žádá rozmrazení vývoje motorů (foto: Scuderia Ferrari)
Mercedes se ale nyní hájí tím, že by rozmrazení vývoje motorů bylo proti pravidlům, proto se diví, že jej ostatní najednou označují za ty "špatné." Svou dominanci a náskok si přirozeně chtějí přenést také do příští sezóny, proto se hájí i udržením nákladů na únosné mezi pro menší týmy.
Sportovní ředitel Toto Wolff dokonce nabídl Mattiaccimu kalkulačku, aby se přesvědčil, že by uvolnění pravidel přispělo k velkému nárůstu nákladů na vývoj: "Pokud uděláte novou verzi motoru na konci června či začátkem července, celý proces vývoje motoru je za ten rok dvojnásobný. Nevím, jak Ferrari provádí své kalkulace, ale možná bychom jim měli dát kalkulačku. Není možné, aby to nestálo více."
Reakce Mattiacciho na sebe nenechala dlouho čekat: "Není fér, že mi Toto nabídl kalkulačku, protože tvrdil, že nejsme v kalkulacích dobří. Z našeho pohledu nejde o zvýšení nákladů. Dalším argumentem je to, že kdybych měl dnes možnost vylepšit své motory, které dodáváme dalším týmům, pak bychom mohli získat více bodů a tudíž i další peníze na odměnách.
Když malý tým nemá šanci se dotáhnout, je to pro něj mnohem dramatičtější než pro velký tým. Příští rok budeme mít čtyři stáje s motorem Mercedes, ale pro ostatní stáje s jiným výrobcem motorů bude situace ještě složitější," varuje šéf Ferrari.
"To, že mi Toto nabídl kalkulačku, není fér," hájí propočty Mattiacci propočty svého týmu(foto: Scuderia Ferrari)
Mercedes bude příští rok dodávat své pohonné jednotky také Force Indii, Williamsu a nově Lotusu, Ferrari bude mít stejně jako letos o jednoho zákazníka méně než německý tým - zůstává u Marussie a u Sauberu. Nově se přidá Honda, která bude pohánět McLaren, a s Renaulty budou jezdit Caterhamy, Red Bully (nově se statusem továrního týmu) a Toro Rosso.
            Oscar Piastri prochází náročnějším obdobím a jeho pozice v šampionátu se změnila, přičemž závěrečné závody sezony budou klíčové. Mladý Australan nyní čelí většímu tlaku a každý bod se bude počítat.
            Bývalý pilot Formule 1 Robert Doornbos okomentoval aktuální dění ve Ferrari a upozornil na jeden z možných problémů, kterému tým Lewise Hamiltona stále čelí.
            Paul Monaghan z Red Bullu upozornil, že poslední zlepšení týmu nejsou výsledkem jen jednotlivých technických novinek na voze RB21.
            Max Verstappen z Red Bullu a Oliver Bearman z Haasu vstupují do víkendu v Brazílii s větším klidem, protože jim již nehrozí zákaz startu.
            Podle informací médií si Ferrari po slibných výsledcích na nedávných závodech v USA a Mexiku rozmyslelo rozsah změn na svém voze pro sezónu 2026.
            Jezdci McLarenu, Lando Norris a Oscar Piastri, prozradili, jak ladí přípravy na závěrečný boj o titul, aby zůstali konkurenceschopní až do posledního závodu sezóny.
            Pilot Ferrari Charles Leclerc oznámil zásnuby se svou partnerkou Alexandrou Saint Mleux prostřednictvím příspěvku na Instagramu, který během chvíle zaplavil sociální sítě.
            Yuki Tsunoda stojí před rozhodujícím obdobím své kariéry u Red Bullu. Jezdec i tým potvrdili, kdy padne definitivní rozhodnutí.
            Bývalý mechanik Red Bullu, Calum Nicholas, odhalil nové a zajímavé detaily o dění během kontroverzní Velké ceny Abu Dhabi 2021.
            Guenther Steiner se po Velké ceně Mexika opět dostal do centra pozornosti, když vyzdvihl skvělý výkon Olivera Bearmana.
            Italská média naznačují, že George Russell by se mohl objevit na radaru Ferrari, pokud by se v týmu uvolnilo místo po Hamiltonovi nebo Leclercovi. I když je v Mercedesu spokojený, jeho schopnosti z něj činí lákavou možnost pro budoucnost Maranella.
            Liam Lawson zažil v úvodu Velké ceny Mexika okamžik, který vyděsil celý paddock. Krátce po startu se ocitl v nečekané a znepokojivé situaci, jež znovu připomněla, jak křehká může být bezpečnost ve Formuli 1.