McLaren chystá velký balík vylepšení pro poslední závod letošní sezóny - pro Velkou cenu Abú Zabí? Závodní ředitel Eric Boullier vysvětluje, proč se to vyplatí - a o dvojnásobné body přitom nejde.
Tým z Wokingu přivezl poslední větší balík novinek včetně upraveného předního křídla do Singapuru, tam ovšem nefungoval zcela podle jeho představ. V Japonsku došlo k určitému vylepšení, díly však stále potřebovaly další vývoj.
Ten nesl ovoce až minulý týden v Rusku, kde jeho piloti obsadili 4. a 5. místo, přičemž předčili i Ferrari a v šampionátu přeskočil Force Indii a slušně ji poodskočil. Otázkou je, zda se tak velké úsilí kvůli jedné velké ceně vyplatí?
"Nehoníme se za postavením v šampionátu, ale za restrukturalizací týmu, abychom mohli stavět na nové struktuře a být konkurenceschopní dříve než později. Důvodem vzestupu je velký balík, který jsme přivezli do Singapuru," uvádí Boullier.
"Je pravda, že máme další velký balík, který nasadíme před koncem sezóny. Není navrhován pro to, aby nám přinesl výhodu s ohledem na dvojnásobek bodů [udílený v Abú Zabí]. Je spíše o položení základů pro budoucnost. 100 % [letošního vývoje] je aplikovatelných na příští auto," vysvětluje závodní ředitel McLarenu.
Kevin Magnussen dojel v Rusku po startu z 11. pozice pátý, jeho týmový kolegaJenson Button dokonce čtvrtý (foto: McLaren)
Přemýšlí také o překonání Ferrari v šampionátu konstruktérů? "Jde spíše o tom, abychom týmu vrátili tempo a získali v posledních třech závodech nějaké dobré výsledky. Pokud bude výkonnost našeho vozu dobrá a my odjedeme silné závody jako v Rusku, pak se uvidí, jestli získáme další pozici v šampionátu. Potěšilo by mě to.
Ale nemyslím si, že bychom měli pro tento rok nějaký jiný cíl, než přestavět tým a připravit se co nejrychleji opět na boj," dodává Boullier v telefonickém rozhovoru s novináři. Minulý víkend v Soči získal McLaren po Austrálii svůj druhý nejlepší výsledek a odvezl si 22 bodů. Ferrari má před ním na čtvrté příčce náskok 45 bodů.
Ferrari představilo pro Velkou cenu Miami speciální lakování. Zatímco někteří oceňují moderní prvky značky HP, jiní kritizují design jako nevyvážený a chaotický.
Johnny Herbert přirovnal podmínky, které musí Jack Doohan splnit, aby se prosadil v týmu Alpine, k jinému prostředí ve Formuli 1, se kterým bude tento Australan dobře obeznámen.
Franz Tost označil Aston Martin za tým s velkým potenciálem do budoucna díky příchodu Adriana Neweyho, Andyho Cowella a blížící se spolupráci s Hondou.
Alex Brundle analyzoval styl jízdy Lewise Hamiltona a zjistil, že jeho agresivní brzdění ve vysokorychlostních zatáčkách může být problémem pro stabilitu Ferrari SF-25. Tento rozdíl v přístupu k brzdám mezi ním a Charlesem Leclercem vysvětluje některé z jeho potíží s novým vozem.
Christian Horner odmítl tvrzení Tota Wolffa, že obavy ohledně motorů byly na program Komise F1 přidány na poslední chvíli jako "vtip". Podle Hornera jde o dlouhodobé téma, které bylo opakovaně diskutováno, nikoli novou stížnost.
Tento víkend se ve Miami uskuteční druhý sprintový závod letošní sezony Formule 1. Po šestitýdenní přestávce od prvního sprintu v Číně, kde to vypadalo, že Lewis Hamilton začíná úspěšnou éru ve Ferrari.
Prezident FIA Mohammed Ben Sulayem naznačil, že letošní kontroverzní pravidla upravující chování jezdců by mohla projít úpravami. Podle něj není vyloučeno, že se na základě reakcí z paddocku i širší veřejnosti dočkáme změn v aktuálním znění těchto předpisů.
Ferrari chystá velké technické změny svého vozu, které začne postupně zavádět už při Velké ceně v Imole. Vedení týmu věří, že díky těmto úpravám se brzy zařadí mezi nejrychlejší stáje na startovním roštu.
Lando Norris přiznává svou sebekritiku a frustraci, přičemž místo obviňování týmu se soustředí na analýzu vlastních chyb. Aby plně naplnil svůj potenciál, musí najít rovnováhu mezi sebekritikou a sebedůvěrou, jinak by mohl promarnit šanci na očekávaný průlom.
Zak Brown si znovu rýpl do Alpine a připomněl, že ztráta Oscara Piastriho byla jejich velkým selháním. Vzhledem k Australanově současné formě u McLarenu působí tento přešlap o to bolestněji.
George Russell tvrdí, že kdyby se připojil k Mercedesu hned po vstupu do Formule 1, mohl mít na svém kontě dva tituly. Naznačuje, že čas strávený v menších týmech mohl znamenat ztrátu šampionátů, které by jinak mohl získat.
Lando Norris měl být hlavním tahounem McLarenu v boji o titul, ale drobné chyby ho postupně srážejí a nahrávají jeho klidnějšímu kolegovi Oscarovi Piastrimu. Ten zatím beze slov přebírá roli lídra a ukazuje, kdo má aktuálně navrch.