McLaren chystá velký balík vylepšení pro poslední závod letošní sezóny - pro Velkou cenu Abú Zabí? Závodní ředitel Eric Boullier vysvětluje, proč se to vyplatí - a o dvojnásobné body přitom nejde.
Tým z Wokingu přivezl poslední větší balík novinek včetně upraveného předního křídla do Singapuru, tam ovšem nefungoval zcela podle jeho představ. V Japonsku došlo k určitému vylepšení, díly však stále potřebovaly další vývoj.
Ten nesl ovoce až minulý týden v Rusku, kde jeho piloti obsadili 4. a 5. místo, přičemž předčili i Ferrari a v šampionátu přeskočil Force Indii a slušně ji poodskočil. Otázkou je, zda se tak velké úsilí kvůli jedné velké ceně vyplatí?
"Nehoníme se za postavením v šampionátu, ale za restrukturalizací týmu, abychom mohli stavět na nové struktuře a být konkurenceschopní dříve než později. Důvodem vzestupu je velký balík, který jsme přivezli do Singapuru," uvádí Boullier.
"Je pravda, že máme další velký balík, který nasadíme před koncem sezóny. Není navrhován pro to, aby nám přinesl výhodu s ohledem na dvojnásobek bodů [udílený v Abú Zabí]. Je spíše o položení základů pro budoucnost. 100 % [letošního vývoje] je aplikovatelných na příští auto," vysvětluje závodní ředitel McLarenu.
Kevin Magnussen dojel v Rusku po startu z 11. pozice pátý, jeho týmový kolegaJenson Button dokonce čtvrtý (foto: McLaren)
Přemýšlí také o překonání Ferrari v šampionátu konstruktérů? "Jde spíše o tom, abychom týmu vrátili tempo a získali v posledních třech závodech nějaké dobré výsledky. Pokud bude výkonnost našeho vozu dobrá a my odjedeme silné závody jako v Rusku, pak se uvidí, jestli získáme další pozici v šampionátu. Potěšilo by mě to.
Ale nemyslím si, že bychom měli pro tento rok nějaký jiný cíl, než přestavět tým a připravit se co nejrychleji opět na boj," dodává Boullier v telefonickém rozhovoru s novináři. Minulý víkend v Soči získal McLaren po Austrálii svůj druhý nejlepší výsledek a odvezl si 22 bodů. Ferrari má před ním na čtvrté příčce náskok 45 bodů.
Toto Wolff s humorem přiznal, že dodávat motory McLarenu možná nebylo jeho nejchytřejší rozhodnutí. McLaren nyní dominuje, zatímco tým Mercedesu zaostává.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal naplnit očekávání po přesunu do Red Bullu, což vyvolává pochybnosti o jeho budoucnosti ve Formuli 1. Jeho výkonnost zaostává a tlak na japonského jezdce stále roste.
Zak Brown znovu rozdmýchal spekulace o budoucnosti Maxe Verstappena a jeho možném odchodu z Red Bullu. Šéf McLarenu naznačil, že přestup k Mercedesu není mimo hru, čímž opět rozvířil dění v paddocku.
Oliver Bearman otevřeně promluvil o finančních obětech, které jeho rodina podstoupila, aby mu umožnila nastartovat závodní kariéru. Zároveň sdílel, jaký zlomový moment mu přinesl klíčovou příležitost a jak se musel psychicky připravit na náročnou debutovou sezónu ve Formuli 1 s týmem Haas.
Adrian Newey od svého příchodu do Aston Martinu před sezonou 2025 nezná odpočinek a pracuje naplno. Jeho cílem je co nejrychleji posunout tým mezi špičku formule 1.
Ferrari údajně připravuje vylepšení posilovače řízení u svého vozu SF-25 na nadcházející Velkou cenu Maďarska. Tato změna by mohla zlepšit ovladatelnost a výkon týmu na technickém okruhu.
Valtteri Bottas prozradil, že během povinné vojenské služby ve Finsku absolvoval výcvik ostřelovače, který mu pomohl lépe zvládat tlak i soustředění. Klid a přesnost z armády dnes využívá i v kokpitu formule.
Situace uvnitř Red Bullu se dál komplikuje. Ralf Schumacher je přesvědčen, že pokud se tým rychle nestabilizuje, Max Verstappen z něj odejde.
Yuki Tsunoda si při návštěvě italského jezera Como vybral slabší chvilku. Jeho mobilní telefon zmizel neznámo kam. Mladý japonský jezdec však situaci bere s nadhledem a místo paniky se obrátil na své fanoušky s prosbou o pomoc při hledání.
Známý komentátor F1 Martin Brundle rozebral rozhodnutí Christiana Hornera a poukázal na moment, který považuje za zásadní pochybení v řízení týmu Red Bull.
Jules Bianchi, kterému bylo tehdy jen 25 let, podlehl osudovým zraněním z nehody v Suzuce. Jeho smrt otřásla světem Formule 1 a přiměla k zásadním změnám v bezpečnosti.
Charles Leclerc si při desátém výročí úmrtí Julese Bianchiho připomněl jeho vliv na svou kariéru i osobní život. Byl pro něj nejen kmotrem a přítelem, ale také inspirací, která ho provází dodnes.