McLaren chystá velký balík vylepšení pro poslední závod letošní sezóny - pro Velkou cenu Abú Zabí? Závodní ředitel Eric Boullier vysvětluje, proč se to vyplatí - a o dvojnásobné body přitom nejde.
Tým z Wokingu přivezl poslední větší balík novinek včetně upraveného předního křídla do Singapuru, tam ovšem nefungoval zcela podle jeho představ. V Japonsku došlo k určitému vylepšení, díly však stále potřebovaly další vývoj.
Ten nesl ovoce až minulý týden v Rusku, kde jeho piloti obsadili 4. a 5. místo, přičemž předčili i Ferrari a v šampionátu přeskočil Force Indii a slušně ji poodskočil. Otázkou je, zda se tak velké úsilí kvůli jedné velké ceně vyplatí?
"Nehoníme se za postavením v šampionátu, ale za restrukturalizací týmu, abychom mohli stavět na nové struktuře a být konkurenceschopní dříve než později. Důvodem vzestupu je velký balík, který jsme přivezli do Singapuru," uvádí Boullier.
"Je pravda, že máme další velký balík, který nasadíme před koncem sezóny. Není navrhován pro to, aby nám přinesl výhodu s ohledem na dvojnásobek bodů [udílený v Abú Zabí]. Je spíše o položení základů pro budoucnost. 100 % [letošního vývoje] je aplikovatelných na příští auto," vysvětluje závodní ředitel McLarenu.
Kevin Magnussen dojel v Rusku po startu z 11. pozice pátý, jeho týmový kolegaJenson Button dokonce čtvrtý (foto: McLaren)
Přemýšlí také o překonání Ferrari v šampionátu konstruktérů? "Jde spíše o tom, abychom týmu vrátili tempo a získali v posledních třech závodech nějaké dobré výsledky. Pokud bude výkonnost našeho vozu dobrá a my odjedeme silné závody jako v Rusku, pak se uvidí, jestli získáme další pozici v šampionátu. Potěšilo by mě to.
Ale nemyslím si, že bychom měli pro tento rok nějaký jiný cíl, než přestavět tým a připravit se co nejrychleji opět na boj," dodává Boullier v telefonickém rozhovoru s novináři. Minulý víkend v Soči získal McLaren po Austrálii svůj druhý nejlepší výsledek a odvezl si 22 bodů. Ferrari má před ním na čtvrté příčce náskok 45 bodů.
Sedminásobný mistr světa dokázal posunout svůj vůz několik příček vpřed a nakonec dokončil závod v Las Vegas desátý.
Christian Horner se podle zpráv řadí mezi hlavní kandidáty na post šéfa týmu Aston Martin, poté co současný CEO Andy Cowell pravděpodobně odejde kvůli neshodám s Adrianem Neweym.
McLaren přiblížil důvody, které v Las Vegas vedly k porušení technických předpisů, a svým jezdcům se za vzniklé komplikace omluvil.
McLaren utrpěl tvrdou ránu po diskvalifikaci, která výrazně otřásla bojem o titul. Tým, který dlouho vedl šampionát, se nyní musí vypořádat nejen se ztrátou cenných bodů, ale i s rostoucím tlakem Maxe Verstappena.
Max Verstappen si vítězstvím udržel šance v boji o titul. Lando Norris však odjíždí ze závodu s ještě bezpečnějším náskokem v čele šampionátu.
George Russell, Andrea Kimi Antonelli a Carlos Sainz si udrží své pozice na startovním roštu Velké ceny Las Vegas.
Charles Leclerc po deštivé kvalifikaci v Las Vegas přiznal, že podmínky byly velmi náročné. Přesto zůstává odhodlaný a soustředí se na nadcházející závod.
Lewis Hamilton má před sebou v Las Vegas Grand Prix mimořádně těžký úkol. Pokud chce uspět, bude muset využít každou šanci a jet naprosto bezchybně.
Lando Norris vybojoval v mokré kvalifikaci na Velkou cenu Las Vegas pole position před Maxem Verstappenem, když skvěle zvládl náročné podmínky.
Nasazení nového motoru pro Maxe Verstappena v Brazílii rozpoutalo spor o to, zda úpravy zaměřené spíše na výkon než na spolehlivost spadají do limitu rozpočtu.
Lando Norris byl nejrychlejší ve druhém tréninku v Las Vegas, ale připouští, že mnoho soupeřů nedokončilo své simulace kvalifikace.
Charles Leclerc se po druhém tréninku na Velké ceně Las Vegas ocitl pod drobnohledem komisařů FIA, kteří vyšetřili jednu událost. Po provedeném šetření nebyly proti němu přijaty žádné další kroky.