Cyril Abiteboul nepociťuje přechod Lotusu na motory Mercedes jako ztrátu pro Renault Sport F1.
Ředitel Renault Sport F1 Cyril Abiteboul v Soči v reakci na skutečnost, že tým Lotus od následující sezony přechází na motory Mercedes prohlásil, že se neobává menšího počtu klientských týmů.
„Nebudu se zabývat detaily, jen řeknu, že počet klientů Renault Sport F1 bude v souladu s námi zvolenou obchodní koncepcí,“ řekl Abiteboul. „Kontrakty jsou sestaveny tak, že naše příjmy se rovnají výši našich výdajů. Je také pravdou, že díky naší účasti v F1 musíme řešit i specifické marketingové problémy. Z toho hlediska potřebujeme, aby počet našich klientů rostl.“
Abiteboul nelituje nijak zvlášť odchodu Lotusu od Renaultu, protože podle něho už není zajímavý a patří mezi slabší týmy: „V současné F1 je všechno zorganizované tak, že všechnu pozornost poutají k sobě jen špičkové týmy.
Slabé týmy se na obrazovkách objevují málo, také se o nich tolik nepíše. Kdybychom přišli o nějaký ze silnějších týmů, byla by to výrazná ztráta. Žel Lotus už nepatří mezi silné týmy, a když už nebude naším klientem, na naše marketingové plány to nebude mít žádný vliv.“
Lando Norris zazářil ve druhém tréninku GP Itálie v Monze, když zajel nejlepší čas a potvrdil konkurenceschopnost McLarenu. Druhý skončil Charles Leclerc na Ferrari. Kimi Antonelli opět v problémech.
Charles Leclerc přiznal, že po nehodě na GP Nizozemska zůstal sedět na svahu, protože jediná cesta zpět do garáže Ferrari vedla přes zaplněnou tribunu. Podle něj šlo o pragmatické a bezpečné rozhodnutí, aby se vyhnul riziku mezi diváky.
Lewis Hamilton a Charles Leclerc začali domácí Grand Prix Ferrari ve velkém stylu, když obsadili první dvě místa v úvodním tréninku. Tímto výsledkem potěšili tisíce fanoušků na tribunách a ukázali, že tým má na startu víkendu výraznou sílu.
Krátce poté, co byl jmenován prvním testovacím jezdcem Cadillacu pro F1, udělal Colton Herta další významný krok směrem ke svému cíli závodit v šampionátu Formule 1.
Max Verstappen varuje před přílišnými změnami formátu F1, včetně kratších závodů a více sprintů. Podle něj je třeba zachovat tradiční podobu šampionátu.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali naznačil, že sport může v budoucnu čekat výrazná úprava podoby závodních víkendů. Cílem má být větší zapojení fanoušků, přičemž Domenicali tvrdí, že většina účastníků je těmto plánům nakloněna.
Liam Lawson po incidentu s Carlosem Sainzem na Velké ceně Nizozemska uvedl, že nechápe, proč je Španěl rozrušený, protože šlo o běžný závodní souboj.
Isack Hadjar z týmu Racing Bulls přiznal, že i přes nejistotu ohledně své budoucnosti před sezonou Formule 1 v roce 2026 zůstává klidný a vyrovnaný.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali potvrdil, že tři stávající okruhy projevily zájem vrátit se do závodního kalendáře.
Jacques Villeneuve varuje, že Ferrari před domácí Monzou čelí velkému tlaku. Podle něj mohou očekávání tifosi ovlivnit výkony týmu.
Lando Norris musel v Zandvoortu předčasně odstoupit kvůli úniku oleje, zatímco se snažil dotáhnout na týmového kolegu Oscara Piastriho. Nadějný závod se tak proměnil v hořké zklamání pro britského jezdce.
Lewis Hamilton přiznal, že Ferrari čelí před domácím závodem v Monze obrovskému tlaku, a to zejména on sám. Podle něj půjde kromě výkonu vozu i o zvládnutí emocí a očekávání fanoušků.