Cyril Abiteboul nepociťuje přechod Lotusu na motory Mercedes jako ztrátu pro Renault Sport F1.
Ředitel Renault Sport F1 Cyril Abiteboul v Soči v reakci na skutečnost, že tým Lotus od následující sezony přechází na motory Mercedes prohlásil, že se neobává menšího počtu klientských týmů.
„Nebudu se zabývat detaily, jen řeknu, že počet klientů Renault Sport F1 bude v souladu s námi zvolenou obchodní koncepcí,“ řekl Abiteboul. „Kontrakty jsou sestaveny tak, že naše příjmy se rovnají výši našich výdajů. Je také pravdou, že díky naší účasti v F1 musíme řešit i specifické marketingové problémy. Z toho hlediska potřebujeme, aby počet našich klientů rostl.“
Abiteboul nelituje nijak zvlášť odchodu Lotusu od Renaultu, protože podle něho už není zajímavý a patří mezi slabší týmy: „V současné F1 je všechno zorganizované tak, že všechnu pozornost poutají k sobě jen špičkové týmy.
Slabé týmy se na obrazovkách objevují málo, také se o nich tolik nepíše. Kdybychom přišli o nějaký ze silnějších týmů, byla by to výrazná ztráta. Žel Lotus už nepatří mezi silné týmy, a když už nebude naším klientem, na naše marketingové plány to nebude mít žádný vliv.“
Svět Formule 1 celý týden žije odchodem Christiana Hornera z Red Bullu. Své stanovisko k této události už vyjádřil i jeden z mistrů světa.
Will Buxton a Jennie Gow se zamýšlejí nad tím, kam by mohla vést další kariérní cesta Christiana Hornera, pokud by opustil Red Bull. Zvažují jak jeho možný přesun do vedení F1, tak i variantu dočasného ústupu z veřejného prostoru.
Bývalý jezdec Red Bullu Sergio Perez nezavřel dveře za svou formulovou kariérou. Aktuálně jedná s několika stájemi a hledá cestu zpět na startovní rošt. Zda se mu podaří najít konkurenceschopné místo, ukážou následující týdny.
Budoucnost Franca Colapinta v programu Alpine se před nadcházející Velkou cenou Belgie dostává do nejistoty. Talentovaný argentinský jezdec, který byl dosud považován za jednu z nadějí francouzského týmu, může čelit změnám, jež by mohly ovlivnit jeho další směřování v motorsportu.
Den po tréninku na simulátoru Red Bullu se Max Verstappen opět přesunul. Nizozemec zamířil na místo, kde se náhodou nebo ne nachází i jachta Tota Wolffa.
Fernando Alonso zpochybnil dlouho tradovaný názor ve světě F1. Podle něj se v mokrých podmínkách přeceňuje faktor, který podle něj ve výsledku nehraje tak zásadní roli, jak se obvykle tvrdí.
Ferrari čeká na vítězství od Mexika 2024, kde naposledy slavil Carlos Sainz. Lewis Hamilton i Charles Leclerc proto věří, že chystané úpravy vozu SF-25 v Belgii přinesou potřebný zlom.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal bodovat už v pěti závodech po sobě, přesto podle Helmuta Marka tým zaznamenává určité zlepšení a postup kupředu.
Christian Horner nebude na startovním roštu v Belgii poprvé po téměř 21 letech. Po náhlém odvolání z čela Red Bullu zůstává mimo dění Formule 1 a sezona 2025 pro něj předčasně skončila.
Nelson Piquet Jr., švagr Maxe Verstappena, prozradil, že úřadující mistr světa se rozhodne o své budoucnosti už v srpnu. Jeho slova tak přilila olej do ohně spekulací o možném odchodu z Red Bullu.
Liam Lawson na Silverstonu závod nedokončil, když se stal obětí incidentu, který nemohl ovlivnit. Mladý Novozélanďan ale zůstává realistou a ví, že podobné situace k Formuli 1 patří, a v jeho současné pozici nováčka půjde často spíše o přežití než o boj o body.
Jeden z nejvýraznějších a nejdiskutovanějších aktérů historie Formule 1 se ozval ve chvíli, kdy Red Bull čelí otřesům po nečekaném odvolání Christiana Hornera. Bývalý vlastník šampionátu se rozhodl veřejně reagovat na události, které zasáhly nejen jeho dlouholetého přítele, ale i celý paddock – a naznačil, zda podle něj bylo možné Hornerův pád odvrátit.