Marussia je odhodlána ubránit devátou příčku v šampionátu konstruktérů, kterou zajistil dvěma body po brilantním výkonu Jules Bianchi. Po své nehodě v Suzuce však stále leží v nemocnici v kritickém, ale stabilizovaném stavu.
"Přijdeme s plánem pro příští závod a konec sezóny, jsem si jistý, že na to jsou kluci připraveni. Pokud jde o jezdeckou sestavu, tu nekomentujeme, protože jsme si ještě neměli čas si pořádně sednout a podívat se na všechny ty možnosti," uvádí sportovní ředitel týmu Graeme Lowdon.
Možným nástupcem Bianchiho by mohl být Američan Alexander Rossi, který se dokonce objevil na soupisce Marussie pro Velkou cenu Ruska. Stáj se však nakonec z úcty ke svému zraněnému jezdci rozhodla do víkendu nasadit pouze jeden monopost.
"Nyní máme trochu pauzu, která nám přijde moc vhod. Využijeme ji k tomu, abychom došli k té nejlepší věci. Nikdy to není jednoduché, proto uděláme cokoliv, co je správné," popisuje Lowdon před Velkou cenou Spojených států, která se pojede až 2. listopadu.
"Když máte tak vážnou nehodu, ať už je někdo zraněný či nikoliv, je to velkou výzvou. Nejde jen o velmi náročnou situaci, ale o enormní duševní výzvu také pro všechny, kteří jsou do toho zapojeni," řekl sportovní ředitel Marussie minulý týden.
"Myslím, že to nejlepší, co pro Julese a rodinu můžeme nyní udělat, je opravdu se pokusit ubránit pozici v šampionátu. Od Julese to byla [v Monaku] skutečně skvělá jízda, která nám ze sportovního hlediska přinesla něco opravdu cenného. Ubránění toho mu teď dlužíme," dodává Lowdon.
Jules Bianchi v Monaku, kde pro Marussii získal historicky první body a zajistil zatím9. místo v šampionátu konstruktérů (foto: Marussia F1 Team)
Bianchi stále leží v nemocnici v kritickém, ale stabilizovaném stavu. Lékaři ani rodina nezveřejnili další podrobnosti kromě toho, že utrpěl axonální difuzní poranění mozku. Německá média v pondělí večer přišla se znepokojivou zprávou z kruhu vyšetřujících nehodu - tým měl Bianchiho povzbuzovat k rychlé jízdě.
"Bianchi nezpomalil za žlutých vlajek. Marussia na něj rádiem tlačila, aby jel rychle a udržel tak za sebou Ericssona." Tuto nahrávku má údajně FIA k dispozici, během tiskové konference v Soči ji však nezmiňovala. Musí však ještě objasnit, zda se tým před incidentem zachoval správně nebo se dopustil hrubé nedbalosti.
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.