Týmy hlasovaly o změně pravidel zmrazení motorů. Podle Christiana Hornera Mercedes nakonec otočil a je proti. Toto Wolff se však brání tím, že se jen chtějí držet pravidel.
Již dříve jsme Vás informovali, že týmy jednaly o změně pravidel týkajících se zmrazení motoru a většina hlasovala pro tuto změnu. Proti se postavil Mercedes, respektive jeho šéf Toto Wolff, kterému se zveřejnění informací z jednání příliš nelíbilo. Nicméně bez souhlasu Mercedesu a jejich dodavatelských týmů by daná změna nemohla být odsouhlasena.
Christian Horner nyní prozradil, že u Stříbrných šípů změnili názor. "V Singapuru jsme neanonymně hlasovali a souhlasili a myslím, že najednou Mercedes změnil názor," reaguje Horner na slova šéfa Mercedesu.
S tím však Wolff nesouhlasí. Své stanovisko prý sdělili už během jednání Strategické skupiny a dodal, že názor nezmění. "Není to kvůli naší dominanci, ale kvůli tomu, že F1 potřebuje stabilitu. Bylo by lehké vše blokovat z naší pozice síly, ale máme jiný přístup. Existují pravidla a nemůžeme dělat unáhlená rozhodnutí, které by vedly k destabilizaci. Jsem přesvědčen, že nemůžete změnit v říjnu pravidla jen kvůli tomu, že vám nevyhovují," uvedl.
Argumentuje především tím, že by vývoj motoru během sezóny zvýšil finanční náklady a pustil se do Marca Mattiacciho, šéfa Ferrari, který se nechal slyšet, že by tato změna nestála týmy o moc víc, než utrácejí nyní.
"Pokud uděláte novou verzi motoru na konci června či začátkem července, celý proces vývoje motoru je za ten rok dvojnásobný. Nevím, jak dělá Ferrari své kalkulace, ale možná bychom jim měli dát kalkulačku. Není možné, aby to nestálo více," oponuje Wolff.
U Mercedesu podle Hornera otočili, nyní jsou proti rozmrazení vývoje motorů v F1(foto: Mercedes AMG F1 Team)
"Dodáváme motory třem týmům plus našemu vlastnímu a musíme jim poskytnout stejnou pohonnou jednotku. Jiné je to pro Hondu, která má jeden tým a Ferrari, které má dva. I když ještě není jasné, co se příští rok stane. Jsme také v jiné situaci než je Renault. Celá věc půjde před komisi a myslím, že je pochopitelné, že se tři měsíce před začátkem nové sezóny nemůžeme shodnout," trvá na svém Wolff.
Podle něj už nyní může každý změnit polovinu věcí na svém motoru a jejich výhodou navíc není pouze pohonná jednotka, ale také dobré šasi. "Najednou jsme ti špatní, protože se chceme držet pravidel, ale to je cena, kterou musíme zaplatit za náš úspěch," komentuje situaci Rakušan.
Carlos Sainz měl smolný debut ve Williamsu, když jeho závod ve Velké ceně Austrálie skončil už v úvodním kole. Tým ale odjel s pozitivním výsledkem díky Alexi Albonovi, který zajel na pátém místě a připsal Williamsu deset bodů.
Andrea Stella, šéf McLarenu, vysvětlil, proč se Max Verstappen v závěru Velké ceny Austrálie přiblížil k vítězství, ale Lando Norris si nakonec i přes technické problémy udržel vedení.
Isack Hadjar zažil smolný debut ve F1, když havaroval už během formace na start VC Austrálie a neodstartoval. Zatímco fanoušci projevili pochopení, Helmut Marko se na adresu mladého Francouze vyjádřil poměrně kriticky.
Úvodní závod sezóny 2025, Velká cena Austrálie, představoval pro šest nováčků náročnou výzvu, přičemž pouze jeden z nich dokázal projít celým závodem bez úhony.
Lando Norris je přesvědčen, že kdyby se podobná chaotická situace v závodě Velké ceny Austrálie odehrála loni, pravděpodobně by nevyhrál. Podle něj byl letošní závod jiný a lepší příprava týmu mu umožnila získat vítězství v těžkých podmínkách.
Ferrari v Austrálii chybovalo ve strategii a doplatilo na riskantní rozhodnutí. Šéf týmu Fred Vasseur přiznal, že ponechání Lewise Hamiltona a Charlese Leclerca na suchých pneumatikách v závěrečných deštivých kolech nebylo správnou volbou. Špatný odhad podmínek nakonec stál Ferrari lepší umístění.
Sezóna 2025 Formule 1 odstartovala dramaticky a plná nečekaných momentů, ale Lando Norris se nenechal rozhodit a vykročil do boje o titul tím nejlepším možným způsobem.
Lando Norris po triumfu v GP Austrálie zdůraznil, že McLaren zůstává realistický a nepropadá euforii. Reagoval tak na slova George Russella, který naznačil, že tým už může začít směřovat své ambice k sezoně 2026.
Max Verstappen skončil druhý v deštivé Velké ceně Austrálie za Landem Norrisem z McLarenu. Přestože Red Bull v současnosti za McLarenem zaostává, tým se zaměřuje na minimalizaci ztráty a přípravu na další fázi sezóny.
Andrea Kimi Antonelli, nováček Mercedesu, se vrátil na čtvrté místo po úspěšném odvolání proti pětisekundovému trestu za nebezpečné vypuštění během své premiéry na Velké ceně Austrálie.
Sedminásobný šampion měl během Velké ceny Austrálie problémy s novým vozem, když čelil náročným podmínkám na trati. Během závodu došlo i k několika napjatým výměnám slov mezi Hamiltonem a jeho novým závodním inženýrem.
Sezóna Formule 1 2025 odstartovala dramatickou Velkou cenou Austrálie v Melbourne, kde deštivé počasí způsobilo řadu nehod a přerušení závodu. Lando Norris nakonec uhájil vítězství těsně před Maxem Verstappenem, zatímco závod byl plný nečekaných zvratů, chyb a strategických rozhodnutí, které ovlivnily konečné pořadí.