Šéf Red Bullu Christian Horner po Velké ceně Ruska sportovně popřál Mercedesu k zisku titulu mezi konstruktéry. Varuje jej ale, že jej v příští sezóně díky zlepšení pohonné jednotky Renaultu čeká mnohem náročnější bitva.
Red Bull po čtyřech letech na výsluní v F1 přišel o svou neporazitelnost. Je si ale jistý, že se po letošním výpadku otřepe a příští rok Mercedesu, který si včera po dalším double předčasně zajistil titul, řádně zatopí.
"Trochu nám trvalo, než se nám podařilo věci vyřešit. Ve skutečnosti se to táhlo od února. Při vší upřímnosti Mercedes odvedl tento rok nejlepší práci. To vás motivuje - víte, kolik práce to stojí vyhrát mistrovství světa. A vyhrát ho čtyřikrát po sobě, to je ohromný úspěch," připomíná nedávné úspěch svého týmu.
"My jsme měli katastrofální rok, přesto jsme však stále druzí. Jsme jediným dalším týmem, který vyhrál velkou cenu - dokonce letos tři. To, jak jsme se v této sezóně dokázali zotavit a to, že jsme dokázali odsunout jejich oslavy až tak daleko ke konci sezóny, je podle mě velkým výsledkem samo o sobě.
Pohonné jednotky se snad vyrovnají, takže bychom jim v příští sezóně měli dokázat bitvu řádně ztížit," dodává šéf Red Bull, který v průběhu sezóny investoval hodně zdrojů do společnosti Renault Sport F1, která jim dodává pohonné jednotky, a stal se tak jejím továrním týmem. Bude se tak těšit z exkluzivní podpory, podobně jako tomu bude u McLarenu díky Hondě či u Mercedesu a Ferrari, kteří si staví motory i šasi pod jednou "střechou."
Vedení Mercedesu s trofejemi - zleva Toto Wolff, Paddy Lowe a Niki Lauda(foto: Mercedes AMG F1 Team)
Ferrari během britské Grand Prix přišlo o GPS signál Hamiltonova vozu a muselo činit strategická rozhodnutí prakticky naslepo. Výpadek dat ovlivnil i načasování přezutí, což stálo Hamiltona cenné sekundy a možný posun na pódium.
Red Bull vsadil na odvážnou strategii v nastavení Verstappenova vozu pro britskou Grand Prix – risk se však obrátil proti nim.
Lewis Hamilton letos v sezóně 2025 zatím zápasí s nepříznivými výsledky. Ačkoliv Silverstone přineslo zlepšení, Brit stále hledá formu a není s dosavadním výkonem spokojený.
Oscar Piastri po penalizaci ve Velké ceně Velké Británie chtěl vyměnit pozici s Landem Norrisem, ale uznal, že by to nebylo fér. I přes zklamání respektoval týmové rozhodnutí a chce se z této zkušenosti poučit.
Lando Norris si za výhru v Británii odnesl trofej složenou z 2 717 kostek LEGO. Tradiční RAC Trophy tak dostala moderní a hravý vzhled.
Oscar Piastri byl frustrovaný po deseti sekundové penalizaci, kterou dostal za zpomalení za safety carem. Trest ho připravil o vítězství a proměnil slibně rozjetý závod ve zklamání.
Po 239 startech se Nico Hülkenberg konečně dočkal svého prvního pódiového umístění ve Formuli 1. Trpělivost, vytrvalost a dlouholeté zkušenosti mu přinesly zasloužený úspěch.
Lando Norris využil deštivých podmínek a strategických chyb soupeřů k suverénnímu vítězství na domácí půdě v Silverstone. Zaslouženou pozornost ale sklidil i Nico Hülkenberg, který po letech úsilí získal své první pódium ve Formuli 1.
McLaren zatím zůstává favoritem sezóny, ale šéf týmu Andrea Stella vnímá rostoucí formu Ferrari jako potenciální hrozbu. Podle něj by jejich zlepšení mohlo dodat šampionátu větší napětí.
Max Verstappen po kvalifikaci na Velkou cenu Velké Británie uvedl, že mu Andrea Kimi Antonelli pomohl poskytnutím větrného stínu (tow), což mu mohlo přinést drobné zlepšení času na kolo.
Kimi Antonelli se kvalifikoval na sedmém místě, ale do závodu odstartuje desátý. Nese si penalizaci ztráty tří pozic na startu za kolizi s Maxem Verstappenem v Rakousku.
Fernando Alonso odstartuje do Velké ceny Velké Británie ze sedmé pozice. Posunul se dopředu díky tomu, že Oliver Bearman a Andrea Kimi Antonelli obdrželi penalizace.