Plán Fernanda Alonsa pro sezonu 2015 je jasný - chce jít do Mercedesu. Jenže tam je, pokud se nic nestane, plno. I proto vyjednává Španěl i s jinými týmy. Údajně měl klepat již na dveře McLarenu, Lotusu a Williamsu. Pokud by se nedomluvil nikde, připadá v úvahu i rok odpočinku.
Fernando Alonso se tváří tak, jako by měl stále všechny přestupové karty ve svých rukou. V Suzuce ještě sebevědomě tvrdil, že už tři měsíce ví, kam chce jít, že na tomto plánu pracuje a že všechny puzzle postupně do sebe zapadají.
U Mercedesu místo pro Alonsa neníObjasnění, kam Alonso půjde, je zatím stále zahaleno tajemstvím. Dvojnásobný mistr světa by chtěl přestoupit do Mercedesu, protože jejich auto by mu mohlo zajistit nejrychleji úspěchy. Jezdec Ferrari víkend co víkend opakuje, že vše, co potřebuje k zisku dalšího titulu, je konkurenceschopné auto.
Jenže u Mercedesu místo není. Niki Laudu už neustálé spekulace o příchodu Alonsa k Mercedesu otravují: "S Lewisem máme smlouvu na rok 2015. Proto zde pro Alonsa není místo. Já i Toto chceme s Lewisem i nadále spolupracovat. Jednáme s ním o tom a i nadále by pro nás měl jezdit."
Alonso by chtěl nahradit Hamiltona, to Lauda odmítá (foto: Pirelli)
McLaren s novými aerodynamikyTuto zprávu dostal i Alonso. Bylo by proto nedbalé nerozhlížet se i jinde. McLaren neodmítá to, že s vítězem 32 VC jedná. Šéf McLarenu, Ron Dennis, měl osobně ubezpečit jezdce, že jeho role při špionážní aféře z roku 2007 je minulostí a vše je zapomenuto. Jenže spojení McLarenu s Hondou je velkou neznámou. O japonském motoru se jeden povídá, že je za očekáváním, druhý zase, že vše běží perfektně.
McLaren má ale lepší zprávy. Mezitím totiž posílil své aerodynamické oddělení o čtyři schopné inženýry. Z Red Bullu k 1. září příšel Peter Prodromou, ze Sauberu přešel Tony Salter a z Lotusu dvojice Guillaume Catalani a Ettore Graffini. Alonso má ale údajně požadovat klauzuli ve smlouvě, která by mu v případě španých výkonů umožnila tým po roce opustit.
Lotus s Maldonadem a Grosjeanem také obsazenLotus se po oznámení podpisu smlouvy na motory Mercedes stává opět zajímavou alternatívou. Jenže i zde je plno. Pastor Maldonado zajišťuje týmu peníze od PDVSA a Romain Grosjean zajišťuje podporu Totalu.
Obě ropné společnosti týmu dohromady přinesou 80 milionů USD. I když v budoucnu bude dodávat oleje Petronas, tak jak Total tak i PDVSA jsou i sponzory týmu. Alonso by navíc stál jistý obnos peněz a to ne zrovna malý.
Podle posledních zpráv by měl Alonso kontaktovat už i Williams. I zde však mají oba jezdci své kontrakty podepsány. Rok 2015 bude druhým rokem smlouvy pro Felipeho Massu. Valterri Bottas byl v Monze také potvrzen pro sezonu 2015.
Také Williams je lákavá volba, avšak zde, ani u Lotusu, místo není. Zbývá tedy McLaren...(foto: Scuderia Ferrari)
Pokud by však Alonso nakonec skončil opravdu u Williamsu, přestupový kolotoč by se znovu roztáčel. Volbou by byl také rok mimo, což například v roce 1992 udělal i Alain Prost. Francouz na konci sezony 1991 po neshodách s Ferrari F1 opustil, v roce 1992 odpočíval a v roce 1993 se vrátil s Williamsem a oslavil svůj čtvrtý titul.
Kvalifikace na Velkou cenu Miami skončila pro Ferrari fiaskem. Charles Leclerc obsadil až osmé místo, jeho týmový kolega Lewis Hamilton skončil dokonce dvanáctý. „Byl jsem spokojený se svým kolem, ale výsledek je zklamáním. Prostě nejsme dost rychlí,“ hodnotil Leclerc situaci otevřeně.
Max Verstappen vstoupil do víkendu Velké ceny Miami jako čerstvý otec, ale na trati nijak nepolevil. Po narození dcery Lily si bez zaváhání dojel pro pole position a dal jasnou odpověď na debaty, zda ho otcovství může zpomalit.
Max Verstappen ovládl kvalifikaci na Velkou cenu Miami 2025 a zajistil si start z prvního místa. Nizozemský jezdec Red Bullu stanovil nový traťový rekord a po závodě mluvil o hledání limitů. Lewis Hamilton z Ferrari označil svou kvalifikaci za zklamání, Lando Norris se smířil s druhým místem a Andrea Kimi Antonelli ocenil svůj návrat po sprintu. Ferrari zůstává pozadu a šéf týmu Frederic Vasseur přiznal chyby.
Max Verstappen si v Miami zajistil pole position, když porazil McLareny i přes tlak po neúspěšném sprintu. Lando Norris chyboval v zatáčce 17, což ho stálo první místo, a Kimi Antonelli překvapil třetím místem; Lewis Hamilton do Q3 nepostoupil.
Andrea Kimi Antonelli měl sprint v Miami rozjetý nadějně, ale místo senzace přišlo tvrdé probuzení. Po startu z pole position rychle ztratil vedení a nakonec dojel až čtvrtý. V čele se mezitím přetahovali piloti McLarenu – Oscar Piastri a Lando Norris, který si nakonec dojel pro vítězství. tragédii prožil i tým Ferrari.
Toto Wolff se zastal Lewise Hamiltona po jeho vlažném startu ve Ferrari. Podle šéfa Mercedesu neztratil britský pilot nic ze své výjimečnosti – jen prochází přirozeným procesem adaptace na nový tým a nové výzvy.
Max Verstappen přijel do Miami se zprávou o čerstvě narozené dceři Lilly a vylepšeným vozem RB21. Na víkendové Velké ceně tak čelí nejen novým výzvám na trati, ale i těm rodičovským – a zvládá je s úsměvem i pomocí špičkové techniky.
Tým Alpine zatím v letošní sezoně formule 1 zůstával v oblasti technických vylepšení výrazně pozadu. Před Velkou cenou Miami se ale v boxech objevil pozoruhodný detail – dvě různé konfigurace přídě a předního křídla, které mohou naznačovat možné změny v aerodynamickém přístupu stáje.
Teprve osmnáctiletý Kimi Antonelli šokoval svět formule 1, když si v Miami vyjel první místo na startu sprintu – a dočkal se gratulace od samotného Lewise Hamiltona. Mladý Ital tak zazářil jako největší překvapení dosavadní sezony.
Mladý talent Kimi Antonelli z Mercedesu zazářil v kvalifikaci na sprintový závod Velké ceny Miami, když v dramatickém finiši překonal lídra šampionátu Oscara Piastriho a vybojoval si pole position.
Australský talent Oscar Piastri zazářil v jediné tréninkové jízdě před Velkou cenou Miami, kterou však předčasně ukončil incident Olivera Bearmana. Krátké, ale intenzivní dopoledne tak přineslo nečekané pořadí a omezený prostor pro přípravu na víkendový program.
Max Verstappen a Kelly Piquet se stali rodiči, na svět přišla jejich první společná dcera. Pro čtyřnásobného mistra světa jde o výjimečný životní milník, jenž přichází v době jeho sportovní dominance a značí začátek nové kapitoly také mimo svět Formule 1.