Plán Fernanda Alonsa pro sezonu 2015 je jasný - chce jít do Mercedesu. Jenže tam je, pokud se nic nestane, plno. I proto vyjednává Španěl i s jinými týmy. Údajně měl klepat již na dveře McLarenu, Lotusu a Williamsu. Pokud by se nedomluvil nikde, připadá v úvahu i rok odpočinku.
Fernando Alonso se tváří tak, jako by měl stále všechny přestupové karty ve svých rukou. V Suzuce ještě sebevědomě tvrdil, že už tři měsíce ví, kam chce jít, že na tomto plánu pracuje a že všechny puzzle postupně do sebe zapadají.
U Mercedesu místo pro Alonsa neníObjasnění, kam Alonso půjde, je zatím stále zahaleno tajemstvím. Dvojnásobný mistr světa by chtěl přestoupit do Mercedesu, protože jejich auto by mu mohlo zajistit nejrychleji úspěchy. Jezdec Ferrari víkend co víkend opakuje, že vše, co potřebuje k zisku dalšího titulu, je konkurenceschopné auto.
Jenže u Mercedesu místo není. Niki Laudu už neustálé spekulace o příchodu Alonsa k Mercedesu otravují: "S Lewisem máme smlouvu na rok 2015. Proto zde pro Alonsa není místo. Já i Toto chceme s Lewisem i nadále spolupracovat. Jednáme s ním o tom a i nadále by pro nás měl jezdit."
Alonso by chtěl nahradit Hamiltona, to Lauda odmítá (foto: Pirelli)
McLaren s novými aerodynamikyTuto zprávu dostal i Alonso. Bylo by proto nedbalé nerozhlížet se i jinde. McLaren neodmítá to, že s vítězem 32 VC jedná. Šéf McLarenu, Ron Dennis, měl osobně ubezpečit jezdce, že jeho role při špionážní aféře z roku 2007 je minulostí a vše je zapomenuto. Jenže spojení McLarenu s Hondou je velkou neznámou. O japonském motoru se jeden povídá, že je za očekáváním, druhý zase, že vše běží perfektně.
McLaren má ale lepší zprávy. Mezitím totiž posílil své aerodynamické oddělení o čtyři schopné inženýry. Z Red Bullu k 1. září příšel Peter Prodromou, ze Sauberu přešel Tony Salter a z Lotusu dvojice Guillaume Catalani a Ettore Graffini. Alonso má ale údajně požadovat klauzuli ve smlouvě, která by mu v případě španých výkonů umožnila tým po roce opustit.
Lotus s Maldonadem a Grosjeanem také obsazenLotus se po oznámení podpisu smlouvy na motory Mercedes stává opět zajímavou alternatívou. Jenže i zde je plno. Pastor Maldonado zajišťuje týmu peníze od PDVSA a Romain Grosjean zajišťuje podporu Totalu.
Obě ropné společnosti týmu dohromady přinesou 80 milionů USD. I když v budoucnu bude dodávat oleje Petronas, tak jak Total tak i PDVSA jsou i sponzory týmu. Alonso by navíc stál jistý obnos peněz a to ne zrovna malý.
Podle posledních zpráv by měl Alonso kontaktovat už i Williams. I zde však mají oba jezdci své kontrakty podepsány. Rok 2015 bude druhým rokem smlouvy pro Felipeho Massu. Valterri Bottas byl v Monze také potvrzen pro sezonu 2015.
Také Williams je lákavá volba, avšak zde, ani u Lotusu, místo není. Zbývá tedy McLaren...(foto: Scuderia Ferrari)
Pokud by však Alonso nakonec skončil opravdu u Williamsu, přestupový kolotoč by se znovu roztáčel. Volbou by byl také rok mimo, což například v roce 1992 udělal i Alain Prost. Francouz na konci sezony 1991 po neshodách s Ferrari F1 opustil, v roce 1992 odpočíval a v roce 1993 se vrátil s Williamsem a oslavil svůj čtvrtý titul.
Lando Norris vybojoval v mokré kvalifikaci na Velkou cenu Las Vegas pole position před Maxem Verstappenem, když skvěle zvládl náročné podmínky.
Nasazení nového motoru pro Maxe Verstappena v Brazílii rozpoutalo spor o to, zda úpravy zaměřené spíše na výkon než na spolehlivost spadají do limitu rozpočtu.
Lando Norris byl nejrychlejší ve druhém tréninku v Las Vegas, ale připouští, že mnoho soupeřů nedokončilo své simulace kvalifikace.
Charles Leclerc se po druhém tréninku na Velké ceně Las Vegas ocitl pod drobnohledem komisařů FIA, kteří vyšetřili jednu událost. Po provedeném šetření nebyly proti němu přijaty žádné další kroky.
Lando Norris byl nejrychlejší ve druhém tréninku v Las Vegas, ale celkový trénink znovu ovlivnily poklopy kanálů.
Max Verstappen připouští, že boj o titul zůstává otevřený a k obratu je potřeba víc než jen rychlost na trati. Zároveň komentuje překvapivý vývoj situace uvnitř McLarenu.
Charles Leclerc se vyjádřil k nedávnému komentáři Johna Elkanna, který vyzval jezdce Ferrari, aby se více soustředili na závodění a méně mluvili.
Ještě během sezony to vypadalo, že Oscar Piastri má nad týmovým kolegou v McLarenu navrch. Před závěrečnými závody se však situace změnila a iniciativa v boji o úspěch nyní leží na straně Landa Norrise.
Šéf týmu Racing Bulls Alan Permane potvrdil, že oznámení jezdecké sestavy pro rok 2026 se odkládá a tým si dává čas na pečlivé vyhodnocení aktuální sezony a přípravu na novou éru Formule 1.
Sezona F1 2025 míří do závěrečné fáze a pozornost se soustředí na dramatický souboj uvnitř McLarenu mezi Landem Norrisem a Oscarem Piastrim, zatímco Toto Wolff naznačil, jak vypadají šance Maxe Verstappena na titul.
Šéf týmu Audi pro Formuli 1 Mattia Binotto naznačil, že nadcházející změny pravidel otevřou dveře těm, kdo dokážou nejrychleji přizpůsobit svůj vůz
Po výzvě šéfa Ferrari Johna Elkanna, aby jeho jezdci „více jezdili a méně mluvili“, se Jenson Button na sociálních sítích ozval.