Přečtěte si zajímavý sloupek Lewise Hamiltona pro britskou BBC, ve kterém se vrací k těžké nehodě Julese Bianchiho v Japonsku.
"Během několika posledních dní jsem nemohl přestat myslet na Julese Bianchiho po jeho těžké nehodě při GP Japonska. Je to tak smutné, protože je momentálně v tak těžkém stavu v nemocnici. Skutečně se za něj šíleně modlím, protože se o lidi hodně bojím a doufám, že to dobře dopadne. Jeho incident z minulého týdne ze Suzuki se mohl stát komukoliv z nás.
Je velice zvláštní být zde v Rusku na dalším závodu, ale takový život občas je. Jen doufám, že tu budeme mít bezpečný víkend. Všichni máme pro tento závod na helmách zprávu podporující Julese a já cítím, že s ním soucítíme a že je tu duševně s námi.
Julese moc dobře neznám, ale z toho, jak ho znám, tak je dobrým klukem se svělým talentem a schopnostmi. Jules je opravdový závodník a já si myslím, že by chtěl, abychom pokračovali. Vím, jak bych se cítil, kdyby se něco podobného stalo mně. Chtěl bych, aby na mě byli lidé hrdí a pokračovali. Jako závodní jezdec si nikdy neděláte iluzi o možných rizicích, o kterých tu mluvíme. Pohybujeme se vysokými rychlostmi a jde o hodně.
Rizika, které s mou prací souvisí se bojím. Ale v autě se nemůžete bát, protože by to nefungovalo. Nemůžete najet do zatáčky a říkat si: 'Kdybych zabrzdil moc pozdě, tak by se stalo toto' nebo 'brzdy mohou selhat' nebo něco takového. Musíte být psychicky silní a věřit jen v pozitivní věci. Ale kdykoliv nasedáte do auta, tak akceptujete všechny ty věci, které se mohou stát.
Na Bianchiho mysleli i lidé dnes v Rusku(foto: Pirelli)
Když mi bylo devět a jezdil jsem motokáry, tak jsem viděl, jak jeden mladý jezdec umřel. Jeden můj dobrý kamarád, který toho jezdce dobře znal, kvůli tomu přestal se závoděním. Ale do moji mysli to nikdy nijak nevstoupilo. Pro mě jako dítě to bylo velice traumatizující. I teď si vzpomínám, jak jsem s ním stál na bariéře vedle trati před startem závodu a jak jsme se smáli a vtipkovali. A další věcí, kterou vím, je to, že jsem byl na jeho pohřbu. Bylo to poprvé, co jsem kdy na pohřbu byl.
Je velmi těžké dostat to teď z mé mysli po tom, co se stalo Julesovi. Věci jako tato opravdu otevřou vaše obzory. Špatné věci se lidem stávají, ale svět jde dál, což je docela smutné. Ale nezmění to mé myšlení, že chci být závodníkem v F1. Miluji tento sport, je to věc, kterou dělám nejlépe, věc, ve které se cítím nejlépe, kde se nejvíce vyžívám, bez nějakých restrikcí na to, co mohu dělat. Když sednu do auta, tak se cítím volný. Potěšení ze závodů je něčím, co nezažijete nikde jinde. Je to více než vášeň. Jsou to naše životy.
Ten incident nevyhnutelně znamenal to, že se každý i mimo prostředí F1 začal zajímat o bezpečnost, ale to je něco, o čem se v tomto sportu bavíme stále. Takovýchto incidentů je opravdu málo, ale když už se stanou, tak to každému připomene, že je to vážné. FIA pro nás všechny stále dělá skvělou práci, hodně se snaží. Neustále diskutují bezpečnost s jezdci. Je to jejich priorita číslo 1 a zlepšuje se to každým rokem. Jsem si jistý, že kdokoliv další by odváděl dobrou práci, kdyby jim pomáhal v tom, aby to vše pokračovalo."
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.