SOČI - ZASTÁVKY V BOXECH A STRATEGIE; Jak rychle týmy během Velké ceny Ruska přezouvali své piloty a jaké stragegie použily?
Nejrychlejší zastávku jsme dnes viděli u McLarenu, který ve 26. kole přezul Magnussena za 2,2 sekundy. Velmi dobře stáj z Wokingu zvládla také práci na voze Buttona v 22. kol - zdržel se jen 2,5 s.
Pochvalu si zaslouží Force India, která s McLarenem bojuje o pátou pozici v šampionátu, byť ji dnes přenechala svému soupeři. Hülkenberga odbavila ve 24. kole za 2,6 sekundy, Péreze o kolo později dokonce za 2,4 s, což byla druhá absolutně nejrychlejší zastávka. Do tří vteřin se vlezl s oběma vozy také Lotus, Red Bull, Williams, u Sauberu pouze v případě Gutiérreze.
Pomalejší dnes byli u Mercedesu, který dnes získal titul - oba své piloty přezouvali déle než 3,2 s. Nejhorší práci jsme pozorovali u Ferrari, které kvůli problémům s předním zvedákem zdrželo Alonsa 7,4 s.
Většina týmů zkoušela odjet Velkou cenu Ruska vypsanou na 53 kol s jedinou zastávkou, dvakrát se v boxech objevili pouze Ericsson, Kvjat a Massa. Pirelli při své první návštěvě Ruska bylo příliš konzervativní, což se projevilo na menší atraktivitě závodu.
Čtrnáct z 19 klasifikovaných pilotů startovalo na měkkých pneumatikách, středně-tvrdou směs si pro začátek vybrali Hülkenberg, Maldonado, Massa, Pérez, Sutil.
Nejdelší stint na jedné sadě měkkých pneumatik odjel Sutil: 40 kol představovalo 75 % závodu. Rosberg po své chybě v úvodu vydržel téměř celý závod až do cíle na středně-tvrdých pneumatikách - zvládl na nich 52 z 53 kol (98 %).
Lewis Hamilton zhodnotil velký balíček vylepšení Ferrari v Rakousku jako krok vpřed, ale nikoli zásadní průlom. Podle něj Scuderia stále ztrácí na nejlepší týmy, zejména v závodním tempu.
Odchod Christiana Hornera z Red Bullu překvapil jak fanoušky, tak celý paddock. Brzy se však objevily teorie, že za jeho náhlým koncem stojí vnitřní napětí uvnitř týmu.
Při jízdě s Ferrari F2008 na Goodwoodu si Felipe Massa neodpustil vtipnou poznámku o svém ztraceném titulu z roku 2008. I po letech tak připomněl kontroverzní finále sezony, které mu uniklo v posledních vteřinách závodu.
Výkonnostní propad Red Bullu s monopostem RB21 nabírá na obrátkách – po sérii nepřesvědčivých výsledků se tým propadl až na čtvrtou příčku Poháru konstruktérů.
Svět Formule 1 celý týden žije odchodem Christiana Hornera z Red Bullu. Své stanovisko k této události už vyjádřil i jeden z mistrů světa.
Will Buxton a Jennie Gow se zamýšlejí nad tím, kam by mohla vést další kariérní cesta Christiana Hornera, pokud by opustil Red Bull. Zvažují jak jeho možný přesun do vedení F1, tak i variantu dočasného ústupu z veřejného prostoru.
Bývalý jezdec Red Bullu Sergio Perez nezavřel dveře za svou formulovou kariérou. Aktuálně jedná s několika stájemi a hledá cestu zpět na startovní rošt. Zda se mu podaří najít konkurenceschopné místo, ukážou následující týdny.
Budoucnost Franca Colapinta v programu Alpine se před nadcházející Velkou cenou Belgie dostává do nejistoty. Talentovaný argentinský jezdec, který byl dosud považován za jednu z nadějí francouzského týmu, může čelit změnám, jež by mohly ovlivnit jeho další směřování v motorsportu.
Den po tréninku na simulátoru Red Bullu se Max Verstappen opět přesunul. Nizozemec zamířil na místo, kde se náhodou nebo ne nachází i jachta Tota Wolffa.
Fernando Alonso zpochybnil dlouho tradovaný názor ve světě F1. Podle něj se v mokrých podmínkách přeceňuje faktor, který podle něj ve výsledku nehraje tak zásadní roli, jak se obvykle tvrdí.
Ferrari čeká na vítězství od Mexika 2024, kde naposledy slavil Carlos Sainz. Lewis Hamilton i Charles Leclerc proto věří, že chystané úpravy vozu SF-25 v Belgii přinesou potřebný zlom.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal bodovat už v pěti závodech po sobě, přesto podle Helmuta Marka tým zaznamenává určité zlepšení a postup kupředu.