SOČI - ZASTÁVKY V BOXECH A STRATEGIE; Jak rychle týmy během Velké ceny Ruska přezouvali své piloty a jaké stragegie použily?
Nejrychlejší zastávku jsme dnes viděli u McLarenu, který ve 26. kole přezul Magnussena za 2,2 sekundy. Velmi dobře stáj z Wokingu zvládla také práci na voze Buttona v 22. kol - zdržel se jen 2,5 s.
Pochvalu si zaslouží Force India, která s McLarenem bojuje o pátou pozici v šampionátu, byť ji dnes přenechala svému soupeři. Hülkenberga odbavila ve 24. kole za 2,6 sekundy, Péreze o kolo později dokonce za 2,4 s, což byla druhá absolutně nejrychlejší zastávka. Do tří vteřin se vlezl s oběma vozy také Lotus, Red Bull, Williams, u Sauberu pouze v případě Gutiérreze.
Pomalejší dnes byli u Mercedesu, který dnes získal titul - oba své piloty přezouvali déle než 3,2 s. Nejhorší práci jsme pozorovali u Ferrari, které kvůli problémům s předním zvedákem zdrželo Alonsa 7,4 s.
Většina týmů zkoušela odjet Velkou cenu Ruska vypsanou na 53 kol s jedinou zastávkou, dvakrát se v boxech objevili pouze Ericsson, Kvjat a Massa. Pirelli při své první návštěvě Ruska bylo příliš konzervativní, což se projevilo na menší atraktivitě závodu.
Čtrnáct z 19 klasifikovaných pilotů startovalo na měkkých pneumatikách, středně-tvrdou směs si pro začátek vybrali Hülkenberg, Maldonado, Massa, Pérez, Sutil.
Nejdelší stint na jedné sadě měkkých pneumatik odjel Sutil: 40 kol představovalo 75 % závodu. Rosberg po své chybě v úvodu vydržel téměř celý závod až do cíle na středně-tvrdých pneumatikách - zvládl na nich 52 z 53 kol (98 %).
Jennifer Lopez se při Velké ceně Saúdské Arábie vrátila do prostředí Formule 1 jako speciální host Ferrari a po jedenácti letech opět vystoupila na pódiu v rámci závodního víkendu.
Ferrari ztrácí dech – při ideálních podmínkách na kolo nestačí na Red Bull, McLaren ani Mercedes a podle všeho drží až čtvrtou příčku ve výkonnostním žebříčku.
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.