SOČI - ZASTÁVKY V BOXECH A STRATEGIE; Jak rychle týmy během Velké ceny Ruska přezouvali své piloty a jaké stragegie použily?
Nejrychlejší zastávku jsme dnes viděli u McLarenu, který ve 26. kole přezul Magnussena za 2,2 sekundy. Velmi dobře stáj z Wokingu zvládla také práci na voze Buttona v 22. kol - zdržel se jen 2,5 s.
Pochvalu si zaslouží Force India, která s McLarenem bojuje o pátou pozici v šampionátu, byť ji dnes přenechala svému soupeři. Hülkenberga odbavila ve 24. kole za 2,6 sekundy, Péreze o kolo později dokonce za 2,4 s, což byla druhá absolutně nejrychlejší zastávka. Do tří vteřin se vlezl s oběma vozy také Lotus, Red Bull, Williams, u Sauberu pouze v případě Gutiérreze.
Pomalejší dnes byli u Mercedesu, který dnes získal titul - oba své piloty přezouvali déle než 3,2 s. Nejhorší práci jsme pozorovali u Ferrari, které kvůli problémům s předním zvedákem zdrželo Alonsa 7,4 s.
Většina týmů zkoušela odjet Velkou cenu Ruska vypsanou na 53 kol s jedinou zastávkou, dvakrát se v boxech objevili pouze Ericsson, Kvjat a Massa. Pirelli při své první návštěvě Ruska bylo příliš konzervativní, což se projevilo na menší atraktivitě závodu.
Čtrnáct z 19 klasifikovaných pilotů startovalo na měkkých pneumatikách, středně-tvrdou směs si pro začátek vybrali Hülkenberg, Maldonado, Massa, Pérez, Sutil.
Nejdelší stint na jedné sadě měkkých pneumatik odjel Sutil: 40 kol představovalo 75 % závodu. Rosberg po své chybě v úvodu vydržel téměř celý závod až do cíle na středně-tvrdých pneumatikách - zvládl na nich 52 z 53 kol (98 %).
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.