Jednotliví jezdci Formule 1 podporují nápad na zavedení určitých změn ve Formuli 1 po velké nehodě Julese Bianchiho minulý týden v Japonsku, po které jezdec stále leží v nemocnici v Japonsku.
Francouz utrpěl mnohačetná zranění hlavy po nárazu do jeřábu, který odklízel z trati havarovaný Sauber Sutila. FIA plánuje zavedení 'virtuálního safety caru', aby tak zajistila, že jezdci opravdu pod žlutými vlajkami zpomalí dostatečně. "Co je dobré, je fakt, že na to reagují a snaží se nalézt nejlepší možné řešení," komentoval situaci Lewis Hamilton.
'Virtuální safety car' by znamenal, že jezdci by dostali minimální čas, za který smějí objet okruh, v případě, že by bylo rozhodnuto, že není třeba vyslat na trať safety car. "Problém se žlutými vlajkami je ten, že sice chcete být v bezpečí, ale zároveň chcete ztratit co nejméně času. Takže jedete vždy na hraně možností," pokračuje jezdec Mercedesu.
"Pokud by byly stanoveny limity pro daný sektor nebo cokoliv podobného, tak by to opravdu snížilo tlak a tím byste méně pravděpodobně udělali chybu," zakončil popis situace mistr světa z roku 2008. S novinkou souhlasí i Fernando Alonso: "Podporuji to. Vlastně jsem tuto otázku nadnesl na pátečním jednání jezdců.
Mezi závody v Singapuru a Japonsku jsem byl na závodech motokár na kryté hale a oni v případě žlutých vlajek zmáčknou jen tlačítko a motory kár příjdou o výkon, takže všichni jedou stejně. Pokud by podobný systém mohl být zaveden i v F1, aby se tak udržely odstupy na trati, nikdo by nebyl ve spěchu, protože by se nic nemohlo stát, tak by to bylo to pravé."
Bianchi stále zůstává v nemocnici v Japonsku a od úterka nebyly informace o jeho stavu aktualizovány. Poslední zpráva tedy hovoří o "kritickém, ale stabilním stavu." Celá nehoda se negativně projevuje i na víkendu v Rusku, který by měl být dle zpráv organizátorů vyprodaný. Vladimir Putin, který se o vznik tratě v olympijském parku hodně zasadil, by se měl v neděli účastnit závodu.
V rámci víkendu jezdci a činovníci FIA spolupracují na nalezení řešení, které by zajistilo, že se nehoda podobná té Bianchiho již nebude opakovat. Charlie Whiting se s týmy domluvil na spolupráci při vývoji systému, který stanoví minimální čas, za který mohou vozy objet kolo, když se na trati budou pohybovat maršálové, stroje nebo bude muset na trať vyjet jiné vozidlo.
Foto vozu Julese Bianchiho v závodě, ve kterém cíl bohužel neviděl...(foto: Marussia F1 Team)
V podstatě jde o rozšíření systému, který je používan již nyní ve fázi safety caru. Předtím, než se vláček seřadí za zpomalovacím vozem, tak musí jet po okruhu rychlostí, která se vejde do stanoveného času. Systém s omezením výkonu motorů, který navrhuje Alonso, nemůže být implementován ihned kvůli komplexnosti pohonných jednotek.
FIA plánuje systém vyzkoušet za tři týdny v USA v Austinu. Sebastian Vettel k situaci říká: "Minulý víkend ukázal, že něco musíme udělat. Máme technologii na to, abychom toho udělali hodně. Musíme zjistit, co by bylo nejlepší. Pokud mluvíme o omezení rychlosti, o jak velké omezení by mělo jít? Jak to udělat tak, aby to bylo co nejvíc fair?
Se stávajícím systémem [při safety caru] by to neměl být problém. Jde spíše o nalezení kompromisu, se kterým budou souhlasit všechny strany." Před vyřešením fungování systému bude ředitel závodů, Charlie Whiting, postupovat velmi opatrně při řešení problémů na trati. Dle něj všichni jezdci po nehodě Sutila zpomalili, ale někteří více a jiní méně. O Bianchim a tom, jak moc zpomalil on, nemluvil.
Následně ještě dodal: "To, co jsme se naučili, je, že je možná lepší zpomalit a mít systém, který řekne jezdcům, jak moc zpomalit mají. A na tom teď pracujeme."
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.