SOČI - KVALIFIKACE; Zítra pojedou Mercedesy z první řady, Bottas je třetí. Kvjat zajel svou nejlepší kvalifikaci, skončil na pátém místě.
První část
V Soči je horko a slunečno, jezdci vyjíždějí na okruh na měkké směsi pneumatik. Na čele je aktuálně Kvjat - 1:41,088 min. Hamilton zajel nejrychlejší čas - 1:40,061 min, je první. Ne dlouho, rychlejší je Rosberg - 1:39,292 min. McLareny jsou na čtvrtém a pátém místě v pořadí Magnussen a Button. Button na tvrdé směsi pneumatik zajel třetí nejrychlejší čas, Alonso s Kvjatem jdou hned před něho. Alonso zaostává za už prvním Hamiltonem (1:39,282 min) o 1,2 sekundy. První je už opět Rosberg - 1:39,076 min.
Bottas jde na třetí místo - 1:39,795 min před Alonsem. Räikkönen jde na sedmé místo. Hamilton ještě zlepšil svůj čas - 1:38,759 min. Magnussen zrychlil, je čtvrtý - 1:39,955 min. Vettel je osmý, Ricciardo třináctý. Massovi se stále nedaří zajet rychlé kolo, Maldonado jen na sedmnáctém místě. Vergne se zařadil na esté místo - 1:40,449 min. Kvjat je rychlejší a oba posouvá níž Räikkönen, který zajel pátý nejrychlejšíčas - 1:40,098 min.
Stále vede Hamilton před Rosbergem a Bottasem, následují Magnussen, Button, Räikkönen, Alonso, Kvjat, Vettel, Vergne. Massa negativně překvapuje, nepostupuje do druhé části kvalifikace! Button jde na čtvrté místo před Magnussena.
Do druhé části nepostupují: Ericsson, Massa, Kobajaši, Maldonado a Chilton.
Druhá část
První vyjíždí Pérez, za ním jede Gutiérrez. Za nimi také Hülkenberg, Magnussen, Sutil, Ricciardo a ostatní. Základní čas stanovuje Pérez - 1:40,163 min. Na druhé místo jde Hülkenberg, třetí je Sutil. Ricciardo jde na druhé místo - 1:40,451 min. Button jde na první místo - 1:39,393 min, střídá ho Rosberg - 1:38,979 min. Magnussen se řadí na druhé místo - 1:39,022 min. Hamilton je první, zajel čas 1:38,338 min, byl nejrychlejší ve všech třech sektorech.
Button jde na páté místo, Kvjat na šesté. Rosberg zrychlil, zůstává druhý. Alonso se zařadil na sedmé místo. Räikkönen je osmý. Vettel stále jen na patnáctém místě. Vergne jde na deváté místo, Zbývají ještě tři minuty.
Stále vede Hamilton před Rosbergem a Bottasem, následují McLareny Magnussena a Buttona. Vettel zrychlil - 1:40,382, ale stačí to jen na jedenácté místo!
Do třetí části nepostupují: Vettel, Hülkenberg, Pérez, Gutiérrez, Sutil a Grosjean.
Třetí část
Räikkönen zajel čas 1:41,518 min a je první. Ricciardo jde před něho - 1:40,076 min, za nimi jsou Bottas, Magnussen, Alonso a Button. Hamilton je nejrychlejší, ale jenom chvilku, první je aktuálně Rosberg - 1:38,946 min. Na druhé místo jde Bottas, na třetí Button. Čtvrtý je Alonso, pátý Kvjat, šestý Hamilton. Magnussen jel mimo trať, pokračuje dál.
Ricciardo jde na čtvrté místo - 1:40,519 min. Hmilton je první - 1:38,647 min. Rosberg zrychlil, ale stačí to jen na druhé místo. Bottas je třetí. Za nimi je Button a Ricciardo. Kvjat je šestý. Ricciardo jede do boxů, teď je na pátém místě. Běží posledí minuta, Mercedesy se snaží ještě zrychlit. Hamilton dokázal zlepšit svůj čas - 1:38,513 min a vítězí v kvalifikaci. Kvjat se ještě na poslední chvíli řadí na páté místo.
Andrea Stella uznává, že řídit dva ambiciózní jezdce bojující o titul je náročné a vyžaduje citlivý přístup. McLaren teď balancuje mezi týmovou rovnováhou a snahou vytěžit maximum z formy Landa Norrise a Oscara Piastriho.
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.