SOČI - KVALIFIKACE; Zítra pojedou Mercedesy z první řady, Bottas je třetí. Kvjat zajel svou nejlepší kvalifikaci, skončil na pátém místě.
První část
V Soči je horko a slunečno, jezdci vyjíždějí na okruh na měkké směsi pneumatik. Na čele je aktuálně Kvjat - 1:41,088 min. Hamilton zajel nejrychlejší čas - 1:40,061 min, je první. Ne dlouho, rychlejší je Rosberg - 1:39,292 min. McLareny jsou na čtvrtém a pátém místě v pořadí Magnussen a Button. Button na tvrdé směsi pneumatik zajel třetí nejrychlejší čas, Alonso s Kvjatem jdou hned před něho. Alonso zaostává za už prvním Hamiltonem (1:39,282 min) o 1,2 sekundy. První je už opět Rosberg - 1:39,076 min.
Bottas jde na třetí místo - 1:39,795 min před Alonsem. Räikkönen jde na sedmé místo. Hamilton ještě zlepšil svůj čas - 1:38,759 min. Magnussen zrychlil, je čtvrtý - 1:39,955 min. Vettel je osmý, Ricciardo třináctý. Massovi se stále nedaří zajet rychlé kolo, Maldonado jen na sedmnáctém místě. Vergne se zařadil na esté místo - 1:40,449 min. Kvjat je rychlejší a oba posouvá níž Räikkönen, který zajel pátý nejrychlejšíčas - 1:40,098 min.
Stále vede Hamilton před Rosbergem a Bottasem, následují Magnussen, Button, Räikkönen, Alonso, Kvjat, Vettel, Vergne. Massa negativně překvapuje, nepostupuje do druhé části kvalifikace! Button jde na čtvrté místo před Magnussena.
Do druhé části nepostupují: Ericsson, Massa, Kobajaši, Maldonado a Chilton.
Druhá část
První vyjíždí Pérez, za ním jede Gutiérrez. Za nimi také Hülkenberg, Magnussen, Sutil, Ricciardo a ostatní. Základní čas stanovuje Pérez - 1:40,163 min. Na druhé místo jde Hülkenberg, třetí je Sutil. Ricciardo jde na druhé místo - 1:40,451 min. Button jde na první místo - 1:39,393 min, střídá ho Rosberg - 1:38,979 min. Magnussen se řadí na druhé místo - 1:39,022 min. Hamilton je první, zajel čas 1:38,338 min, byl nejrychlejší ve všech třech sektorech.
Button jde na páté místo, Kvjat na šesté. Rosberg zrychlil, zůstává druhý. Alonso se zařadil na sedmé místo. Räikkönen je osmý. Vettel stále jen na patnáctém místě. Vergne jde na deváté místo, Zbývají ještě tři minuty.
Stále vede Hamilton před Rosbergem a Bottasem, následují McLareny Magnussena a Buttona. Vettel zrychlil - 1:40,382, ale stačí to jen na jedenácté místo!
Do třetí části nepostupují: Vettel, Hülkenberg, Pérez, Gutiérrez, Sutil a Grosjean.
Třetí část
Räikkönen zajel čas 1:41,518 min a je první. Ricciardo jde před něho - 1:40,076 min, za nimi jsou Bottas, Magnussen, Alonso a Button. Hamilton je nejrychlejší, ale jenom chvilku, první je aktuálně Rosberg - 1:38,946 min. Na druhé místo jde Bottas, na třetí Button. Čtvrtý je Alonso, pátý Kvjat, šestý Hamilton. Magnussen jel mimo trať, pokračuje dál.
Ricciardo jde na čtvrté místo - 1:40,519 min. Hmilton je první - 1:38,647 min. Rosberg zrychlil, ale stačí to jen na druhé místo. Bottas je třetí. Za nimi je Button a Ricciardo. Kvjat je šestý. Ricciardo jede do boxů, teď je na pátém místě. Běží posledí minuta, Mercedesy se snaží ještě zrychlit. Hamilton dokázal zlepšit svůj čas - 1:38,513 min a vítězí v kvalifikaci. Kvjat se ještě na poslední chvíli řadí na páté místo.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.